• Anonym

1400:- kvar, ensamstående

Huaa, denna månaden är knaper här med. 1000 kr och ensamstående med 2 barn. Dock handlar jag alltid upp ett lager av blöjor och välling innan.  Så det finns till hela månaden.
    Annars blir det köttfärssås i mängder, fryser in, massa pasta. Korv stroganoff Chili con carne. Dey går, men det är inte kul!

• Anonym
    Anonym (fattig) skrev 2007-04-29 09:49:21 följande:
    Anonym: Kanske ska jag handla ett lager redan nu då? Det vore kanske bra, men huuu... Det är faktiskt riktigt läskigt att länga några hundra på att handla ett lager med saker att ha hemma, för att sedan se hur pengarna krymper på kontot trots att det är lång tid till man får pengar nästa gång.Sedan är det det här med att hålla sig från frestelsen att köpa småsaker i solvärmen. Glass till sig själv och sonen, en kvällstidning då och då, osv.Men jag MÅSTE ta kontroll över det här!
    Dom sakerna blöjor samt välling inhandlas deirekt den 20 här.
    Du har inget du kan sälja på Tradera? Något litet? Tänker på att blöjor går det ju 2 paket iaf, och det är ju nästan 200 kr bara där.
  • Anonym
    CloudBerry skrev 2007-04-29 09:55:04 följande:
    Köp först blöjor och välling så att du vet att det räcker i tre veckor sen köper du mat för resten.1400 är möjligt att klara sig på det tills barnbidraget kommer. Försök bara planera på ett bra sätt.Köp ett storpack köttfärs , då kan du göra köttbullar, köttfärssås och chili con carne.Köp en ring falukorv. Då kan du göra kovstroganoff och ungstekt falukorv.Köp ris potatis och pasta.Köp torkfilé, då kan du göra en krämig torsksås. Köp ägg, mjöl och mjölk. Då har du till pannkakor.Tänk också på att köpa ett par burkar vita bönor, lök, tomater, ketchup och en hink turkisk yoghurt då har du alla ingredienser som behövs till det jag nämt ovan.Lycka till
    WOW, plitar ner! Bra tips!
  • Anonym

Man kan ju sälja urvuxna kläder eller om du har kläder s du själv ej tycker om som bara ligger och skräpar,kankse har du gamla böcker du inte är u intressad något som ligger i skåp och lånder som du inte v behöver. Någon möbel du behöver,kanske finns de något i ditt förråd du kan göra dig av med sälja för att tjäna i hop en slant.

Sen finns x-tras tvättlappar 200kr för under 20kr på coop,konsum.

Ja sen som några redan sagt laga din egna mat gör stor förpackning.Kanske kan du hitta vissa varor på extra pris.

• Anonym

Man kan ju sälja urvuxna kläder eller om du har kläder s du själv ej tycker om som bara ligger och skräpar,kankse har du gamla böcker du inte är u intressad något som ligger i skåp och lånder som du inte v behöver. Någon möbel du behöver,kanske finns de något i ditt förråd du kan göra dig av med sälja för att tjäna i hop en slant.

Sen finns x-tras tvättlappar 200kr för under 20kr på coop,konsum.

Ja sen som några redan sagt laga din egna mat gör stor förpackning.Kanske kan du hitta vissa varor på extra pris.

• Anonym

jag har samma summa som dig att handla mat blöjor hygien osv med har 4 barn heltid hos mig!
    barnbidraget kommer 18maj så där förvann ju 2 dagar iaf

• Anonym

ts:Har du inte underhåll till barnet?

• Anonym

Du borde för ditt barns skull svälja stoltheten o ta emot underhållsbidrag...Det är ju trots allt en rättighet du har!!!!1273 kr till att leva på i månaden är mkt pengar att "Tacka" nej till!Vill du inte uppge pappan så behöver du ju inte o betalar inte pappan får du ju bidragsförskott från FK i vilket fall som helst!

Lycka till o hoppas att pengarna räcker!!!

• Anonym

Hur mycket pengar brukar du ha kvar i månaden efter alla räkningar är betalda?

• Anonym

Jag brukar handla på lidl det är billigt o bra!

Svar på tråden 1400:- kvar, ensamstående