• Oktober Längtan

Nostalgitripp, gamla SKITroliga reklamer!?

Fick idén av en kompis när vi satt och försökte minnas alla gamla roliga reklamfilmer som gått genom åren men misslyckades ganska bra!

Så har ni några gamla godingar ni kommer ihåg?? Skriv ner de här, men max 15 år gamla så att alla har en chans att veta vad det är för reklam

Gott skratt allihopa!

• Svar på tråden Nostalgitripp, gamla SKITroliga reklamer!?
  • tessan8micke

Det gick en reklam för några år sen, jag kommer inte ihåg vad det var reklam för men det var tecknat, en struts eller nåt som red på en gris och sa "Ta det lugnt lilla grisen" på finlandssvenska.
    Inte särskilt rolig men det är bara jag och en kompis som kommer ihåg den verkar det som. Någon som vet vilken jag menar?

• SofiaO

dala82

*hahahahahahaha* Den kommer jag ihåg och gapskrattar åt nu när du skrev om det. Moppa med hans hår...

• Babyface
    tessan8micke skrev 2007-05-03 09:12:06 följande:
    Det gick en reklam för några år sen, jag kommer inte ihåg vad det var reklam för men det var tecknat, en struts eller nåt som red på en gris och sa "Ta det lugnt lilla grisen" på finlandssvenska.Inte särskilt rolig men det är bara jag och en kompis som kommer ihåg den verkar det som. Någon som vet vilken jag menar?
    Jag tyckte den va jätte rolig.. Men då har jag ganska dålig humor..
    Gick runt o sa " ta de loognt lilla krisen" hur länge som hellst.. Den va super ;)
  • mamatobe81

älskar ful-öls reklamen!! sen den nya när han e robin hood, ingen mer än jag som tycker han säger, när de går iväg; jag e så trött på att sitta ensam på en sten å runka....el nåt liknande?

iprenmannen va ju skitrolig när den kom, innan dom fick sluta sända den, lite överspelad nu men den nyaste e ganska kul när han zappar på andra länders kanaler.

• MrsNelson

jaffa reklamen var ju skitrolig ju!!

• mamatobe81

minns ni reklamen för kondomer (tror jag det var), när en gubbe satt vid ett skrivbord och så säger han nåt i stil med;
    -finns det nåt bättre sätt att säga förlåt, jag har smittat dig?
    sen visar han upp ett kort där man kan kryssa för olika könssjukdommar....det var som ett blommogram man skulle skicka, till den man smittat, via det här "företaget".
    den var hysteriskt kul...tyckte jag iaf

• Minja

gammal reklam sådant gillar jag

Om nu någon kommer ihåg den, för mig blev det en "plåga"

Det är en tecknad mikro popcorn reklam, där det är en man som säger:
    och när det säger pling så vet man popcornen är färdigt, precis som man vet att detta är en elefant fågel!!
    varpå det står en liten rosa fågel brevid honom och vrålar ELEFANT!!!!

det blev en rolig grej speciellt på krogen med Elefant!
    men jag tror den nog är minst 13-14 år så många kanske inte minns den

• FrökenAnatu

a ingen som kommer ihåg dom riktigt riktigt roliga reklamerna.
    T.e.x Svensk fastighetsbyrå med miftto med mustasch som eriöst måste vara världens sämsta säljare: ''spricka och spricka det är ju en tolkningsfråga'' (rummet är nästan spärckt i mitten), ''jag ser inget vatten, jag känner inget vatten''

Kondom reklamen (druex). En kille som ska på dejt. går emot en tjej med blombukett och blir plötsligt varvad och översprungen av 1000 fånar utklädda som spermier i stora spandex kroppsstrumpor som ''brölar och skriker'' och helt plötsligt tar det stopp och så står dom inne i en jättekondom och fattar ingenting mednas killen reser sig upp och gå emot sin dejt.

Golv reklamen på skånska. ''va?? inge lim, e du dum?'', '' ja de e renda staaar trekk golvet'',
    ''Euuu kööbe kagor''
    (skrev som han uttalade nu)

Kommer inte ihåg vad för reklam men det var jonas inde som blir trackad av nån kille för han vill ha info om nån könssjukdom medans inde tror det är om nåt oalgligt.
    ''vad vet du om flugor på trumpeten??''. Slutar med att han lurar kileln att hälla på klorin.
    Sen hör man ett illvrål och inde läser förnöjt sin tidning.

Jobbreklamen med jonas inde. '' för vi e rappande piloter'', ''internet är en livsstil'', ''sitter och jobbar i ett skönt freshprogram''

Människor i kropptrumpor med pannlampa och kompass vilse i en tunnel
    till fots och helt plötsligt åker folk i kroppsstrumpor förbi i tåg.
    Reklam när bredband höll på att lanseras. så folk skulle förstå skillnaden.

• FrökenAnatu

Hahaha snyggt man stavar. Min dator är lite fuckad så texten dyker upp en kvart efter man tryckt ner nåt på tangentbordet.

Svar på tråden Nostalgitripp, gamla SKITroliga reklamer!?