• gotland

Cevin?????

En liten fråga bara.... Ni som tycker att man kan stava Kevin med C (alltså Cevin) hur uttalar ni Cecilia?

(¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-29 19:31:02:
    För er som inte har förstått varför jag undrar så måste jag förtydliga att enligt svenska (och engelska dessutom) uttalsregler så uttalas C framför a,o,u,(å) som ett K och C framför e,i,y,(ä,ö) som ett S.
  • Svar på tråden Cevin?????
  • Helgona

Vad spelar det för roll? Kevin är Kevin o Cecilia Cecialia...Lika dumt o fråga varför inte Madeleine stavas med S?

CARPE DIEM
  • Elsans
    BrideOf Rocky skrev 2007-04-29 18:56:20 följande:
    Käsilia.
    Haha!!
  • Banana82
    Helgona skrev 2007-04-29 18:57:59 följande:
    Vad spelar det för roll? Kevin är Kevin o Cecilia Cecialia...Lika dumt o fråga varför inte Madeleine stavas med S?
    inte det minsta dumt om man kan svenska uttalsregler
    I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Buffa

Ja Cevin uttalas väl ändå Sevin.

Jag har aldrig träffat någon med det namnet men läst om det här på fl, jag har då alltid uttalat det Sevin.

• Elsans
    Nu gällde ju inte frågan kevin utan cevin, vilket uttalas på helt olika sätt. Madeleine skulle göra också uttalas helt annorlunda om det klämmdes in ett s nånstans. vad är det för dumt med att fråga det?
  • Helgona
    Haha Cecialia?? Det var en ny variant!
    CARPE DIEM
  • FixarFrasse

...låter lite som läkemedel...?

"Ta två Cevin och ring vårdcentralen i morgon", typ...

• mama82a

Ett C framför ett A uttalas som K, medan ett C framför ett E uttalas som s..eller?

Svar på tråden Cevin?????