Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

I just can't understand it...

Fast jag kan väl tycka lite tvärtom...

Varför o varför är det sån märkeshets.. Bär man inte minst ett plagg från Burberry så blir man lynchad...

Vad är det för fel på Hm? Dom har ju jättesnygga kläder!

• Nyfiken gul

en undran....

HUR kan du se att folk klär sig i HM, Lindex osv??

Inte går jag o kikar i folks ryggar på vad det sitter för märken i topparna eller glor på röven o försöker klura ut jeansmärket...

Jag har bra koll på mode o stilar men har knappt nån aning om var min egen make köper sina kläder....

Så viktigt tycker jag att det är med märken o butiker.....

• Nyfiken gul

Sen tror jag mycket beror på VAR i landet man bor och HUR GAMMAL man är...

Jag är 30 år o ger fan i vart jag köper kläderna, jag klär mig snyggt o stilfullt ändå....

Bor i en liten skithåla som knappt finns på kartan och här är det enorm märkeshets bland dom som itne fyllt 22 än...

en 19-årig tvåbarnsmamma går med Urban junglevagn och går med stilettklackar, vulgosminkning och kläder från bland annat Burberry....

Hon syns ju INTE pga märket kan jag ju säga utan den doft som omger henne gör henne synlig... Byhålehoror kallas dom här o det har inget med sex att göra utan dom gillar att synas helt enkelt...
    O det är inte heller personer med varken klass, stil eller pengar som bär dessa märken utan samhällets bottenskikt som trots att dom är ensamstående och arbetslösa ändå satsar på märken - dom svälter hellre än att köpa "vanliga" kläder o prylar...

• Nyfiken gul
    soffi86 skrev 2007-04-29 20:23:24 följande:
    jo det är ju sant. Fast jag har hellre 1 snygg klänning än 3 som går sönder efter en tvätt.
    Fast jag kan ju ärligt säga att märket har ingen betydelse för hur tåliga dom är..

Har ägt massor av märkeskläder o många av dom har tappat formen i tvätten (oftast tröjor som blivit sladdriga) o många finbyxor har spruckit i sömmarna  och jeans har tappat både färg o form...

O jag kan ärligt säga att jag har hellre sönder ett par jeans för 299 i tvätten än att dom går sönder o kostar mig 1200 kr...
Svar på tråden I just can't understand it...