• soffi86

I just can't understand it...

Jag fattar verkligen inte VARFÖR typ 90%av svenska befolkningen skall envisas med att ha likadana kläder! HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... Gaaaahhh!!
    varför VILL alla se likadana ut?? Varför blandar man inte lite och vidgar vyerna bortanför HMs Skyltfönster?

HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... and so it goes around!

Eller har jag fel?
    Vart köper du dina kläder?

• Svar på tråden I just can't understand it...
  • Tudde

Jag köper det som är snyggt och skiter i vilken affär det är från.

• soffi86

aha okej...

jag köper kanske 10 % av mina kläder på HM och Lindex. resten försöker jag köpa antingen vintage, låna av mamma och just nu är jag SÅLD på Anna Suis klänningar liksom Marc Jacobs och Burberry. Hoppas, hoppas, hoppas klänningen blir de nya jeansen!

• Skrutt och Skrot

Har ingen favoritaffär utan blandar lite allt möjligt. HM, Gina Tricot, JLindeberg, Cassels m.m
    Handlar mycket när jag är utomlands också.

• Tudde

Men grejen är ju vad man prioriterar.. Lindex och HM osv är ju budget affärer.. du kan hitta snygga grejer till en billig peng.. Alla vill ju inte lägga sina väl samlade slantar på kläder till sig själv. Och av oss som är mammalediga tror jag majoriteten prioriterar andra saker än dyra kläder till oss själva... Men jag kan ha fel....

• elinvd

Men sen kan det va så att alla inte har råd med märkeskläder såsom Marc Jacobs och Burberry Flört
    Tror de flesta handlar i de affärerna du nämner just för att det inte är så dyrt där.

Don't let other people determine your future
  • soffi86

Jo anledningen till att jag frågar är för att överallt ser jag bara människor som ser likadana ut!

• Trinity78

Jag lägger min tid och energi på annat än på (vad jag anser vara) ytliga saker som kläder så därför handlar jag mest på H&M, Lindex och KappAhl.

Come to the dark side, we have cookies!
  • Nyfiken gul

Fast jag kan väl tycka lite tvärtom...

Varför o varför är det sån märkeshets.. Bär man inte minst ett plagg från Burberry så blir man lynchad...

Vad är det för fel på Hm? Dom har ju jättesnygga kläder!

• frajsing

Men det är ju så dyyyyyyrt! Tror det är mycket det som spelar in!

soffi86 skrev 2007-04-29 19:59:05 följande:
    aha okej...jag köper kanske 10 % av mina kläder på HM och Lindex. resten försöker jag köpa antingen vintage, låna av mamma och just nu är jag SÅLD på Anna Suis klänningar liksom Marc Jacobs och Burberry. Hoppas, hoppas, hoppas klänningen blir de nya jeansen!
  • Banana82

jag handlar i de vanliga butikerna hm, gina lindex osv men kombinerar det som jag gillar det... till vardags är det mycket jeans och tshirt eller linne och skjorta över, men snyggare då är det vida knälånga kjolar med fina linnen eller jumprar, eller en lite vidare top till minikjol

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
Svar på tråden I just can't understand it...