Inlägg från: Silverstream |Visa alla inlägg
  • Silverstream

I just can't understand it...

Köper kläder där de har storlekar och modeller som passar min kroppstyp.
    Känner sen att jag inte vill lägga hur mycket pengar som helst på kläder.

Tycker det varit mer en hysteri om att man måste ha kläder från vissa märken och vara "trendig". Tycker det har gått lite långt ner i åldrarna med. Varför köpa en tröja till en 3 månaders baby för 500-600 när de växer ur det så fort?

• Silverstream
    soffi86 skrev 2007-04-29 20:23:24 följande:
    jo det är ju sant. Fast jag har hellre 1 snygg klänning än 3 som går sönder efter en tvätt.
    Du måste haft riktig otur isf. Oavsett var man handlar kläderna bör man kolla sömarna innan köpet dock.
  • Silverstream

Man kan ju inte förutsätta att alla kläder som inte är rättvise/ekomärkta är producerade av barn eller på ett miljövidrigt sätt. Givetvis har man en önskan om att de produkter man köper ska vara tillverkade på ett bra sätt, och det gäller ju inte bara kläder.

Men som många andra trodde jag denna tråden handlade om varför man valde att klä sig "mainstream"

• Silverstream

Men varför haka upp sig så på vad andra har på sig? Alla köper väl de kläder de har råd med och vill ha på sig? Vill man sen skilja sig från mängden (som tydligen verkar väldigt viktigt för vissa) så får man göra stilen personlig.
    I skolan när man var yngre var det väldigt viktigt att man hade samma som resten för att inte bli retad osv idag finns en mer öppen syn på kläder och det är ju bra.

En bra regel är att inte döma efter omslaget utan innehållet.......
  • Silverstream

TS du kanske ska skriva ett tillägg i trådstarten om att diskussionen nu även gäller rättvisemärkt och dyl, för det finns inte nämt där alls. För igt går du mycket OT i din egen tråd. Detta är inget påhopp utan en reflektion i allmänhet .

• Silverstream

ÅÅÅ lite action i tråden igen. Undrar vart TS tog vägen dock....

Svar på tråden I just can't understand it...