Inlägg från: Rokka Jill |Visa alla inlägg
  • Rokka Jill

I just can't understand it...

Jag har hittat jävligt fräcka kläder uppe i ullared på gekås
    Fast det kanske inte är riktigt Ts klass..

men jag bär från alla möjliga affärer =) Bron över till dk är ett bra tips.

jesså...
  • Rokka Jill
    soffi86 skrev 2007-04-29 21:21:30 följande:
    På ullared? jo de har säkert toppen grejer men inte kläder - dock köpte min moster leggins åt mig där som var superbra. dock var de så billiga att jag får dåligt sammvete var gång jag har de på mig. Undrar hur mycket miljön och barnarbetarna fått utså. Och att folk kan försvara barnarbete som själv har barn - fy fan!
    ja hur var det nu ??? en gång hade de po.p kläder... mmm...
    jesså...
  • Rokka Jill
    soffi86 skrev 2007-04-29 21:23:24 följande:
    Nej det är de inte! Lite grann, typ en hundring eller så (eko t-shirtsklänning på HM tex) tror till och med den kostade 198 istället för 98. Kan man inte pröjsa det för att värna om miljön då kan man lika gärna gå naken!
    Men om man inte bryr sig om miljön, varför ska man gå naken?
    Du vet att att sopsortera är mer skadligt för miljön?
    jesså...
  • Rokka Jill

Men syftet med ts var väll inte pga mijljön?? utan för att alla inte skulle se likadana ut. Asså jag undrar var du bor. Jävligt sällan jag ser någon som ens har likadan tröja på sig.

jesså...
  • Rokka Jill

Men soffi, med tanke på att du vet så mö' om barnarbete, har du varit där o sett det irl?

jesså...
  • Rokka Jill
    frajsing skrev 2007-04-29 21:40:06 följande:
    Jill, hon har nog rätt i det hon säger... Har du inte sett tilräckligt med Insider för att förstå vad hon menar?Rokka Jill skrev 2007-04-29 21:37:38 följande:
    ja för insider är inte alls vinklat... =) det gick ju jäääääääääääääääätte snabbt att tex tända eld med en spritflaska. Och ARSCHberg är så mogen när han bråkar med sina gäster . "Detta är faktiskt mitt program och det är jag som bestämmer."
    jesså...
  • Rokka Jill
    HelleGbg skrev 2007-04-30 09:59:44 följande:
    ja men vilket bra förslag som ts kan ta vara på,,du började ju babbla mitt i tråden om att det var för miljön man skulle handla si eller så,då kan du ju börja ta och gå på second hand,där får du dels olika stilar,och även så återvinner du ju kläderna! bätte än så kan de knappast bli!
    du verkar ha läst tråden, men missade inlägg två som ts skriver..

jag köper kanske 10 % av mina kläder på HM och Lindex. resten försöker jag köpa antingen vintage, låna av mamma och just nu är jag SÅLD på Anna Suis klänningar liksom Marc Jacobs och Burberry. Hoppas, hoppas, hoppas klänningen blir de nya jeansen!

Jag tycker också att ts har uttryckt sig klumpigt. Men då vet jag hur jag ska kunna lägga kritiken genom att läsa tråden
    jesså...
  • Rokka Jill
    HelleGbg skrev 2007-04-30 10:08:30 följande:
    men vad är din poäng???
    ATT TS KAN TA PÅ SIG BEGAGNAT!?!!?!?!?!?!?!?!?!!?!?!?!?!?!?!?!??!!?!?!?!?!?!??!?
    jesså...
  • Rokka Jill
    HelleGbg skrev 2007-04-30 10:13:52 följande:
    ojjj,,easy easy....arg så här på morronkvisten???
    förmiddag är det väl ändå
    visst ordet "vintage" kan betyda nya gamla plagg.
    eller så kan det faktiskt vara gamla plagg.
    Men hon lånar ju faktiskt en del av sin mamma. Två flugor i en smäll. Slipper betala för kläder, och kläderna blir använda.
    jesså...
  • Rokka Jill
    soffi86 skrev 2007-05-01 21:54:53 följande:
    1991 - kul att du nämmner cheap monday - jag dejtade deras logistikchef för ett par månader sedan och det jag fick reda på av honom ang deras kläder, lixom det han visste om ex Gina Tricot är HELT skrämmande. Han försökte ge mig byxor från Monki och Cheap Monday men jag kunde inte med att ha på mig dem. Jag tycker det är egoistiskt av er som har billigare kläder på er - speciellt mammor - när de är gjorda av barn i tredje världen under extrema förhållanden. Att man kan med sig själv. Likaså att säga att någon har fula kläder?? Vad är det för skit? Har jag sagt ngt om era HM kläder? Nej, det har jag inte. Jag har lite mer hyffs i mig. jag tycker det är skrämmande. Likaså att lägga en hundring mer per plagg på att ha rättvisemärkta kläder. Det tycker jag är helt absurt. Men jag har fattat grejen - ohyffsade småfeta mammor utan liv skiter i barn totalt, miljön och hur man behandlar sina medmänniskor!
    Ska folk äta nudlar till middag (dvs svenska barn) för att deras precious mammor ska kunna gå i kläder för flera tusen plagget?
    jesså...
  • Rokka Jill
    IHateYourFace skrev 2007-05-02 14:06:35 följande:
    Av samma anledning som alla inreder sina hem efter IKEA katalogen. De är välfärdens baksida. Men man ska inte tro att dyrare är bättre! Bomullen i våra kläder plockas för hand. Lönerna är så sinnessjukt låga att barnen också tvingas att arbeta för att kunna försörja familjen. Jobbar dom inte ute på fältet så gör dom de någon annanstans.Bomullens kvalite bestäms beroende på hur långa fibrerna är. De längsta & finaste blir kanske till något exklusivt plagg som får kosta hur mkt som helst, medan de kortaste kanske blir en tröja på H&M. Men bomullen kan fortf va plockad på samma fält, av samma familj. De här fälten är även besprutade me en massa kemikalier & konstgödsel, som bomullsplockarna trampar omkring i hela dagarna. Inte ens EN procent av all bomull odlas ekologiskt. Heja...
    Det var en jätte intressant läsning! tack så mycket
    jesså...
  • Rokka Jill
    Zhara skrev 2007-05-04 17:57:53 följande:
    "Jag har hittat jävligt fräcka kläder uppe i ullared på gekås Fast det kanske inte är riktigt Ts klass.."Hahahahah det var bra sagt Rokka Jill!!Löjligt det här, folk får väl ha på sig vad dom vill???
    åh så puffade du mitt svar... op fler får reda på att jag faktiskt kan tänka mig att dra på mig ULLARED kläder
    jesså...
  • Rokka Jill

Hela tråden är ot. Men anmäler man OT-inlägg så tas det inte bort.. hmmm *fundering* kan det bero på att det är VISSA som får gå ot eller?

jesså...
Svar på tråden I just can't understand it...