Inlägg från: AmandaPitkänen |Visa alla inlägg
  • AmandaPitkänen

I just can't understand it...

Hur kan man bry sig om vart andra handlar sina kläder?

Nä, men det är väl för att det är billigt på dessa butiker du nämner. Alla har inte råd att handla märkeskläder och alla kanske inte riktigt har det intresset heller. Vissa prioriterar att lägga sina pengar på tex inredning, kläder till barnen, hobbys, sparanden osv. Alla vill inte eller bryr sig inte om kläderna är inhandlade på hm eller om det är nåt dyrt märkesplagg.

För mig är det mer ofattbart varför man handlar såå dyra kläder? Jag tycker det finns bättre saker att lägga pengarna på

• AmandaPitkänen

soffi86: Inte så att jag vill försvara hm och liknande butiker, men jag har handlat det mesta av mina kläder i dom butiker du nämner och mina kläder har då aldrig gått sönder! Eftersom du inte själv handlar där så måste dom som har berättat för dig att kläderna har gått sönder efter en tvätt haft riktigt mycket otur....

• AmandaPitkänen

var in i din blogg nu och tittade och helt ärligt.... så var det inte många klänningar där jag skulle ens ha köpt för en billig peng inne på Gina tricot. Nån klänning såg ju ut som nån städrock  typ... näää, det var inget i min smak, hittar både billigare och finare på hm, lindex, gina tricot osv

• AmandaPitkänen

soffi86: aha ok, vad tråkigt att du haft den upplevelsen av kläder från hm.

Men jag vill bara tillägga att jag inte tycker det är FEL att man handlar dyra märkeskläder, det är bara det att JAG inte har det intresset och då är det otänkbart för mig

Och sen många gånger man har bläddrat i alla dessa modemagasin (jo jag gör det ofta trots att jag inte lägger pengarna på dyra kläder ) så kan jag ofta undra när man ska ha dessa dyra kläder Haha jag som har 2 småbarn skulle aldrig våga sätta på mig en tröja/byxa eller vad det kan vara för flera tusen. Jisses, efter en kvart kan den ju vara både nerspydd och nersnorad Och sen tycker jag många kläder som är av dyra märken är lite..... vad ska man säga.... "spejsiga" Kan inte riktigt se i vilket sammanhang man ska ha dessa kläder

• AmandaPitkänen

du tycker det är elakt att säga en klänning är ful, men häver ur dig sen att om man är fet/ful och sönderblonderad så vet man inte hur man får tag på en viss klänning? *s*

• AmandaPitkänen

soffi86: jo jag har läst det... jag vet inte kanske misstolkar jag texten (kan ju lätt bli så över nätet)?

Ochj kanske misstolkar jag sista du skrev till mig också, men du låter arg och otrevlig mot mig. Varför?

• AmandaPitkänen

jaha, hade ju suttit bättre med att du förklarade vad du menade istället för att vara otrevlig, men men Skitsamma, tråden handlade  ju om varför man handlar på hm osv, så ååter tillbaka till det Lär ju inte få nån förklaring.

Ha en bra kväll, måste pyssla med annat nu här hemma!

Svar på tråden I just can't understand it...