Inlägg från: frajsing |Visa alla inlägg
  • frajsing

I just can't understand it...

Men det är ju så dyyyyyyrt! Tror det är mycket det som spelar in!

soffi86 skrev 2007-04-29 19:59:05 följande:
    aha okej...jag köper kanske 10 % av mina kläder på HM och Lindex. resten försöker jag köpa antingen vintage, låna av mamma och just nu är jag SÅLD på Anna Suis klänningar liksom Marc Jacobs och Burberry. Hoppas, hoppas, hoppas klänningen blir de nya jeansen!
  • frajsing

Gud nej! Jag köper inte rättvisemärkta kläder, och jag mår inte alls dåligt över att jag köper BILLIGA och ofta SNYGGA kläder på Ullared. Förstår inte varför folk gnäller över detta?
    Jag ser inte ut som "alla andra", ändå kommer mycket av mina kläder från veromoda/HM och gina tricot.

• frajsing

Men tråden handlade ju inte ens om detta? Det här är ju en annan femma, och en heeelt annan diskussion! Detta är moraliskt/etiskt, och har ingenting med varför alla handlar på HM att göra.

soffi86 skrev 2007-04-29 21:32:46 följande:
    Veracse - menar du Versace? Nej jag gillar inte dem heller!men hur schysst är det att köpa en tröja för 149 om det skadar så mycket. antagligen fattar ni fortfarande inte att det inte är märket utan att det är en kunskapsfråga också! Vad händer om barnen i bangladesh jobbar i mörka fuktiga lokaler 19/h om dygnet och står till knäna i giftiga infärgningsmedel?Jo så här är det: Står man dag ut och dag in med giftiga jeansinfärgningsmedel och kemikalier upp till knäna så blir man steril efter ungefär ett - två år. man får sönderfrätt hud, man blir överkänslig och man får lättare allergier och migrän.Om man jobbar 19 h om dygnet som 12 åring behöver jag väl inte ens förklara. Det konstiga är att en del av västvärldens konsumenter som tror att allt handlar om att behöva betala MASSA MER pengar för att få schyssta kläder (på alla sätt) egentligen bara kanske behöva betala en extra hundring för att få ett par SCHYSSTA jeans!
  • frajsing
    Bonanza skrev 2007-04-29 21:36:23 följande:
    Kanske en viss TS har insett att hon är ensam om sina ytliga tankar, och försöker vända det till en diskussion om rättvisa istället?
  • frajsing

Jill, hon har nog rätt i det hon säger... Har du inte sett tilräckligt med Insider för att förstå vad hon menar?

Rokka Jill skrev 2007-04-29 21:37:38 följande:

Men soffi, med tanke på att du vet så mö' om barnarbete, har du varit där o sett det irl?
  • frajsing

Måste bara få fråga: Om nu chefen visste hur heeeemskt det var när deras kläder tillverkades, + att han berättade det för dig, OCh gav dig byxor som du uppenbarligen tog emot även om du inte kunde få dig själv att använda dem för du är en så god samarit som alltid tänker på andra människor när du väljer dina kläder...Varför dejtade du honom?
    Jag menar, om du nu är så noga med vad du tar på dig så måste det vara väldigt jobbigt för dig att dejta en kille som sponsrar ett av dessa förfärliga företag, eller?
    Jag tror nog du är lite för blåögd och gärna VILL tro att du gör människorna en tjänst när du köper dyra kläder från fina märken.

soffi86 skrev 2007-05-01 21:54:53 följande:
    1991 - kul att du nämmner cheap monday - jag dejtade deras logistikchef för ett par månader sedan och det jag fick reda på av honom ang deras kläder, lixom det han visste om ex Gina Tricot är HELT skrämmande. Han försökte ge mig byxor från Monki och Cheap Monday men jag kunde inte med att ha på mig dem. Jag tycker det är egoistiskt av er som har billigare kläder på er - speciellt mammor - när de är gjorda av barn i tredje världen under extrema förhållanden. Att man kan med sig själv. Likaså att säga att någon har fula kläder?? Vad är det för skit? Har jag sagt ngt om era HM kläder? Nej, det har jag inte. Jag har lite mer hyffs i mig. jag tycker det är skrämmande. Likaså att lägga en hundring mer per plagg på att ha rättvisemärkta kläder. Det tycker jag är helt absurt. Men jag har fattat grejen - ohyffsade småfeta mammor utan liv skiter i barn totalt, miljön och hur man behandlar sina medmänniskor!
  • frajsing

Tragiskt. Förstår inte hur TS kunde ha tid att störa sig på alla andra när hon har så mycket för sig som hon hävdar.

• frajsing
    nyfiknaflickan skrev 2007-05-05 20:48:54 följande:
    En fråga , varför har ni tömt eran klädblogg på kläder?
    En mycket bra fråga faktiskt. Verkar som om TS trodde att alla på familjeliv är dumhuvuden som inte vet skillnad på äkta och fejk. + att hon trodde vi skulle köpa tonvis med kläder efter att hon gnällt lite på den allmänna klädsmaken. Nu vill hon dessutom stänga ner tråden helt. Märkligt fenomen.
  • frajsing

Ååååh, detta är så tragikomiskt. Det roligaste av allt är att köra TS inte kan erkänna sina misstag utan försöker dölja spåren.

• frajsing

Oj, TS har plockat bort adressen till bloggen från sin presentation!

• frajsing

Shit, hon fortsätter ju med den här sjuka försäljningen!

Svar på tråden I just can't understand it...