Inlägg från: bonaqua |Visa alla inlägg
  • bonaqua

I just can't understand it...

Hahaha, nämen, jag fattar inte vad du vill få fram TS? Menar du att det är mer försvarbart att köpa kläder från stora multinationella företag som säljer dyra kläder än de som säljer lite billigare? Vad är det du tror att du betalar för egentligen?

Undrar också vad du menar med att alla klär sig "mainstream" om man handlar på billigare kedjor? Det blir väl lika mainstream om alla skulle gå klädda i Burberry? Eller?

• bonaqua

Ja, precis Silentwings! Jag förstår inte allt vad TS vill få fram. Kan ibland tycka det blir lite pinsamt om man skulle svassa runt i ett plagg som är så där uppenbart Burberryrutigt eller med en liten Lacoste-elefant. Bara för att liksom. Oerhört opersonligt och inte alls särskilt eget. Mer åt det osäkra hållet liksom.

Sen undrar jag om folk är missunsamma verkligen, som TS påstår, mot människor bara för att de klär sig i ett visst klädmärke? Va??

• bonaqua

Ja, men ser man mindre likadana ut om alla går i Burberry eller Chloe eller nåt sånt jämfört med om de flesta går i kläder från Gina Tricot??

• bonaqua

silentwings: Ja, precis, det är precis det jag menar. Men i trådstarten står det ju att det är så att alla ser likadana ut på grund av H&M och andra kedjor i samma prisklass.

Soffi86: Haha, ja, en krokodil menade jag ju. Usch, har nog alldeles för mycket graviditetshormoner som spökar i kroppen och knoppen just nu, är lite virrig :)

Svar på tråden I just can't understand it...