Inlägg från: Banana82 |Visa alla inlägg
  • Banana82

I just can't understand it...

jag handlar i de vanliga butikerna hm, gina lindex osv men kombinerar det som jag gillar det... till vardags är det mycket jeans och tshirt eller linne och skjorta över, men snyggare då är det vida knälånga kjolar med fina linnen eller jumprar, eller en lite vidare top till minikjol

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Banana82
    frajsing skrev 2007-04-29 21:30:06 följande:
    Gud nej! Jag köper inte rättvisemärkta kläder, och jag mår inte alls dåligt över att jag köper BILLIGA och ofta SNYGGA kläder på Ullared. Förstår inte varför folk gnäller över detta?Jag ser inte ut som "alla andra", ändå kommer mycket av mina kläder från veromoda/HM och gina tricot.
    precis, handlar om hur man kombinerar sina kläder
    I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Banana82
    soffi86 skrev 2007-04-29 21:32:46 följande:
    Veracse - menar du Versace? Nej jag gillar inte dem heller!men hur schysst är det att köpa en tröja för 149 om det skadar så mycket. antagligen fattar ni fortfarande inte att det inte är märket utan att det är en kunskapsfråga också! Vad händer om barnen i bangladesh jobbar i mörka fuktiga lokaler 19/h om dygnet och står till knäna i giftiga infärgningsmedel?Jo så här är det: Står man dag ut och dag in med giftiga jeansinfärgningsmedel och kemikalier upp till knäna så blir man steril efter ungefär ett - två år. man får sönderfrätt hud, man blir överkänslig och man får lättare allergier och migrän.Om man jobbar 19 h om dygnet som 12 åring behöver jag väl inte ens förklara. Det konstiga är att en del av västvärldens konsumenter som tror att allt handlar om att behöva betala MASSA MER pengar för att få schyssta kläder (på alla sätt) egentligen bara kanske behöva betala en extra hundring för att få ett par SCHYSSTA jeans!
    och dessa rättvisemärkta jeans, vad kostar de då? Jag har inte råd att lägga mer än 3000 (lägger nog inte ens det) om året på kläder, och att lägga flera hundra på ett par jeans har jag inte råd med... köper i princip bara kläder på rea för att ha råd
  • Banana82
    reserverad skrev 2007-04-30 00:18:11 följande:
    Alla i Sverige verkar ha linne och jeans, hoga klackar, utslappt har och massa smink pa sig nar de gar ut pa krogen en helg. Sa i ren Emma-tvartemot stil tar jag pa mig typ en tjock, stickad kofta, svarta byxor, lagklackade skor, har uppsatt har och har knappt nagot smink pa mig. Det funkar, jag far uppmarksamheten iaf, formodligen for att jag sticker ut sa mycket fran alla andra, inte for att jag skulle vara snyggare an mina kompisar. Men what the hell, vem bryr sig?
    det håller jag med om, känner mig som ett ufo på krogen i mina klänningar, långärmat och minikjolar
Svar på tråden I just can't understand it...