• 1991

I just can't understand it...

Men herregud, bara för att man köper kläder på H&M, Gina tricot och dom andra affärerna du nämnde så behöver det inte betyda att man VILL se ut som alla andra och att man medvetet köper saker som många har bara av den anledningen att man vill se ut som alla andra gör.

Jag köper oftast mina kläder på H&M och Gina Tricot,
    byxor köper jag ALLTID på Weekday (av märket Cheap Monday)
    händer väll att jag köper på andra affärer också.
    Men jag köper på dom affärerna för att jag gillar deras kläder och att dom är till lagom dyrt pris, inte för att alla andra köper där.. trångsynt att tro så om folk som köper där.

• 1991

"Bonanza: För att man inte bryr sig? Alla tycker inte att mode är ett intresse (fnissar lite för mig själv när jag tänker på alla människor som faktiskt bloggar om mode. Har de inga riktiga intressen?). Jag klär mig i billiga kläder som jag tycker är fina. Det innebär nästan alltid HM eller andra "opersonliga" butiker!"

Fast jag bryr mig jättemycket om kläder och mode,
    tycker sånt är kul.. och många saker som är inne hittar man
    faktiskt på H&M och Gina Tricot. Så det så.

"soffi86: jo det är ju sant. Fast jag har hellre 1 snygg klänning än 3 som går sönder efter en tvätt."

Eh? Jag tolkar det som att du hellre köper en svindyr klänning som håller längre än 3 st billiga som går sönder efter en tvätt.
    Då kan jag säga som så att jag har ALDRIG varit med om att mina H&M, Gina Tricot och Lindex kläder gått sönder efter en tvätt..
    Och hör och häpna.. jag har t.o.m. väl använda kläder sedan 3 år tillbaka som fortfarande ser ut som nya.

• 1991

Jäkligt konstigt att man aldrig hört något om att Gina Tricot, Weekday etc. låter barn göra deras kläder
    förrän nu ifrån en person som börjar tråden med
    att skriva endast om hur hon inte kan förstå att folk går runt och klär sig i likadana kläder ifrån samma affärer.
    Att man borde klä sig lite mer olika och inte gå runt och se likadana ut.

Sedan höll ingen med henne och då drog hon till med att "ja men era kläder är minnsan miljöfarliga och gjorda av barn" eller vad tusan hon nu skrev.
    Lite lustigt bara.. men okej..

• 1991

"Soffi86: jo förresten om det inte framkom tydligt nog i mitt förra inlägg - jag är offantligt rik.

jag har otroligt snygga kläder - annars skulle jag inte kunna vara det.

jag älskar kläder och belive it or not - jag har andra intressen också: jag spelar golf, rider och seglar. När jag inte simmar mina 1000 m varannan dag. Och får en lucka mellan jobbet, festandet, vännerna och shoppingrundorna."

Intresseklubben antecknar för fullt.
    Jättetrevligt att du är rik och har råd med ekologiska kläder
    (heter det så?), har man råd och tycker kläderna är snygga så ja.. varför inte? Men nu råkar jag vara en av dom som INTE har råd.

"Soffi86: 91:an och kanelflickan - i love you! Jag har nog aldrig skrivit i en tråd med två så otroligt enastående kvinnor, med sådant bred bildning samt sådana kunskaper. Jag menar Marie Curie - släng dig i väggen!"

Jag förmodar att det där var ironi?
    Inte för att använda det som ursäkt,
    men jag är 15 bast så ja.. i still continue learning.
    Men allmänbildad eller ej, jag tycker fortfarande att H&M och company borde informerat om ifall deras kläder var gjorda på fel sett.. om dom gjort det så har jag isåfall missat det.
    Whatever, jag gillar deras kläder ändå så..

• 1991

TEDDEN

Men varför är det så himla viktigt att sticka ut, bara för att?
    Jag ger blanka fan i om jag sticker ut eller inte,
    jag traskar in i en affär och köper det som JAG tycker om.
    Sen om 10 miljoner andra har likadana eller om den är ekologisk det skiter jag i!

Svar på tråden I just can't understand it...