I just can't understand it...
varför äter inte de kakor istället?
varför äter inte de kakor istället?
Hmmm..där jag bor finns ingen Marc jacobs, Burberry osv.
Ska man vara tvungen att åka till Göteborg för att köpa miljömärkt topp? Hur miljövänligt är det?
Soffi86,
Jag kan inte förstå varför du tar dig friheten att kalla mig pantad. Det är riktigt dålig stil och tyder på bristande respekt mot andra människor. Jag förväntar mig en ursäkt från dig.
Jag har aldrig köpt riktiga märkeskläder, jag är helt enkelt inte intresserad av att ha märkeskläder.
För det första så har jag ingen vilja att betala för varumärket, alltså för "luft".
För det andra så hellre prioriterar jag andra saker istället för dyrare kläder, jag hellre köper böcker eller reser.
För mig är de inte viktigt att vara ensam om att ja en klänning i hela staden, jag märker sällan vad andra har på sig.
Eftersom kläder och mode är inte mitt största intresse väljer jag att inte lägga pengar eller tid på det.
Fast ingen här i tråden har sagt att det var Marie Antonette som sade det. Det finns olika teorier och en av de säger att det var faktiskt Rousseau som skrev dessa ord om en princessa (omöjligen om marie Antoinette som var endast 10 år vid det tillfället)
OT...men var tvungen att förklara mig
"Kanske en viss TS har insett att hon är ensam om sina ytliga tankar, och försöker vända det till en diskussion om rättvisa istället?"
Bonanza, det kan ligga något i det
Det är ganska roligt hur visa försöker rättfärdiga sina dyra klädinköp...
En av min favoritföfattare har sagt att "Betydelsen av en god gärning krymper om personen som utförde den går runt och gör reklam för den."
jag tror att den blir ännu mindre när personen som utförde den går runt och påpekar till alla andra "Jag har gjort det & det. Vad är ditt bidrag? Varför gör du, en småfet mamma utan liv ingenting?"
Om jag ska vara ärlig känner jag inget hjärtligt engagemang från TS i ekologiska frågor. Det är ganska iögonfallande att det där med "jag är duktig för att jag köper ekologiskt" kom i efterhand, när TS första inlägg inte fick så mycket medhåll. Har hört talas om efterkonstruktion?
Ytterligare en anledning till varför jag inte köper TS godhet är att hon skriver att hon kan köpa ekologisk linne på HM men inte något annat... Om man är verkligen så engagerad att man är beredd att betala mer varför är man på HM överhuvudtaget?
Det finns olika sätt att sticka ut på och vi väljer det som passar oss bäst: viss koncentrerar sig på sitt yttre, satsar på utseendet, skapar en personlig stil. Andra kanske väljer att sticka ut genom att skaffa sig udda intressen, andra genom att framhäva visa delar av sitt beteende. Alla sätt är ok, enligt mig.
Däremot om man själv har valt ut ett sätt betyder det inte att alla andra måste vara likadana.
Vissa har intresset för kläder, mode, stil och visar det genom ha trendiga kläder på sig. Fine! men man kan ju inte förvänta sig att alla vill sticka ut på samma sätt.
jag föreslår att du låter bi att använda "lilla gumman" och liknande, vi alla är medvetna om att det är att retorisk knepp att visa ett nedsättande attityd mot andra.