I just can't understand it...
TS
Att överkonsumtion inte är det bästa för miljön har gått dig förbi, eller?
TS
Att överkonsumtion inte är det bästa för miljön har gått dig förbi, eller?
"Har jag sagt ngt om era HM kläder? Nej, det har jag inte. Jag har lite mer hyffs i mig. jag tycker det är skrämmande."
Detta var nog det som fick mig att dra mest på munnen, främst delen om hyfs.
"Och får en lucka mellan jobbet, festandet, vännerna och shoppingrundorna."
Ovanstående citat tyder inte direkt på att du endast handlar efter behov, utan att du gärna shoppar för shoppandets skull, vilket jag dessutom hittade mer belägg för i en annan tråd.
Så att ta dig på allvar är inte det lättaste.
Är det miljön du oroar dig för så kan du ju börja med att skära ned din konsumtion till lägsta möjliga, och sedan fundera på att övergå till att endast handla second hand.
Att sitta och gapa om miljön är lätt, men att ta steget fullt ut för att göra det bästa för den är svårare, särskilt om huvudsyftet med engagemanget är att visa sig duktig.
TS
Börjar den sanna naturen visa sig?
Med tanke på att du tidigare hävdat att du har alldeles för mkt hyfs för att fälla sådana kommentarer....
Det är skillnad på att påpeka vad någon gör och att ge sig på personen i sig. Vet du inte det?
Ditt svar till Anne M visar ju endast hur du reagerar när någon inte upphöjer det du gör till skyarna, med sandlådefasoner. Eller vad skulle du själv kalla det?
Är det tillåtet att göra reklam för en systers försäljning då?
Anne M
Nej, det trodde jag inte heller. Blir bara uppriktigt paff över att man kan häva ur sig såna saker, och tidigare hävdat att man har för god ton för att bete sig på det sättet.
soffie86
Har du redan glömt det? Eller tror du att jag har det bara för att inlägget är borttaget?