Inlägg från: reserverad |Visa alla inlägg
  • reserverad

I just can't understand it...

Jag tycker mer eller mindre alla foretag gor nagot man inte riktigt kan tolerera. Men ska man bojkotta allt sa far man ju borja med sjalvhushall och det verkar ju inte sa smidigt.

Sjalv har jag bestamt mig for flera ar sen att inte stodja foretag som djurtestar. Och det innebar allt ifran smaforetag till stora jattar som Procter & Gamble som ju ager ett antal marken, alltifran ketchup till Burberry. Och det betyder att jag inte koper en enda produkt fran foretag som djurtestar, vare sig det handlar om ketchup eller Burberry klader. Men det ar mitt val, djurtester. Andra valjer andra saker att fokusera pa.

Ar det nagon som vet om det verkligen stammer vad ts sager om de billigare markena jamfort med de dyrare? Det dar om barnen i tredje varlden och sadar? Tillverkar inte dyrare marken ocksa i tredje varlden?

• reserverad

Eh, fick jag fram min poang? Blev visst nagot fel.

• reserverad

Jag ar visserligen sjalv en "markeshora" men jag maste anda saga att det inte ar sa konstigt om "alla" i Sverige koper samma klader som ts sager. Man brukar val handla pa de affarer man har omkring sig eller? Och om de affarerna ar MQ, Hennes, Gina Tricot och allt vad de nu heter sa ar det val klart att folk handlar dar? Om det ar affarerna som erbjuds i de flesta centrum vad tycker du att svenskarna ska gora da? Alla har kanske varken tid, lust eller pengar att aka till Stockholm for att hitta markesklader eller vilja att sitta och shoppa pa internet.

Jag forstar faktiskt inte fragestallningen riktigt. Som sagt, det ar ju naturligt att folk handlar i de affarer som finns i narheten.

Och det skiljer sig inte fran land till land heller. I alla lander finns det ett standardutbud av kladbutiker och det ar ju dar de flesta handlar. Sa med ts resonemang sa vill alla se likadana ut i hela varlden eftersom att de shoppar pa de affarer som erbjuds i sina centrum oavsett vilket land de bor i.

• reserverad

Nu forstar jag annu mindre vad ts vill ha sagt...

• reserverad

Instammer med minili. Nyrikt sa det skriker om det. Och vad har golf, simning och vanner att gora med klader?

Jag vill fortfarande veta vad det ar ts vill ha sagt med den har traden egentligen...

• reserverad

Tycker ts talar mer an illa om folk hon inte ens har sett. Kallar alla mojliga manniskor har tjocka och fula, fattiga och oetiska osv trots att hon inte har en susning om hur det ligger till. Dessutom nedvarderar hon vad folk sager med "skona lilla du och lilla gumman" osv.

TS, du har fortfarande inte sagt vart det ar du vill komma med den har traden. Kan du vara vanlig och saga det i klarsprak?

• reserverad

Det kanske handlar om stoldgods? Det ar ju inte fabriksagaren till MJ, Chloe och company som bestammer vem som far kopa kladerna. Eller, det ar inte sa det ska ga till iaf. Det later som om "fabriksagaren" stjal lite klader har och dar och sen saljer det vidare. Undrar vad MJ & company skulle tycka om de fick veta det...

• reserverad

Jasa inte? Ar hon tillrackligt smart for att fatta att det ar stoldgods hon koper da???

• reserverad

Tillat mig skratta! Lita pa fabriksagaren? Ni kanske borde ta och kolla upp hur det ligger till innan ni hamnar i fangelse nar ni aker fast for att kranga stoldgods. Det ar latt for vem som helst att anmala sant serru.

Och ljuger koreaner ytterst sallan? Jo tjena!

• reserverad

Ja, 7 manader gor dig ju praktiskt taget till en infodd da. Inte.

Jag tror att "fabriksagaren" skrattar hela vagen till banken at svenska korkade smatjejer som tror att de kan affarsvarlden.

Svar på tråden I just can't understand it...