Inlägg från: Roisin Dubh |Visa alla inlägg
  • Roisin Dubh

Vill ni höra något spännande?

Jag är fet och har faktiskt en undersköterskeutbildning i bagaget?

Om det är dessa faktorer som förhindrar mig att spöka ut mig i clownblusar eller tantklänning med paljetter så tackar jag min lyckliga stjärna för detta.

Till på köpet råkar jag vara 35 år men inte ens detta faktum får mig att tråna efter tantmodet.

◄ ►
  • Roisin Dubh
    julmusten skrev 2007-05-05 15:38:00 följande:
    Jag gillar faktiskt originalen av de klanningar som TS saljer; tycker det ar jattefint med stadrockar och clownblusar!! Men jag tycker inte det ar sa himla viktigt att tala om for resten av varlden som inte tycker som jag, att de ar smafeta, foraldrade underskoterskor.Sen sa vet jag inte om jag tycker det ar sa mycket battre att till vilket pris som helst fa TS att kanna sig lika puckad som de manniskor hon sjalv forsoker trycka ner. Jag vill i alla fall inte sjunka till TS niva sa jag onskar henne lycka till i framtiden, och hoppas att hon om nagra ar inser hur pinsam den har traden ar.
    Skönt att höra att du inte blir ledsen i ögat av att man dissar de här kläderna. Glad För det är trots allt bara kläder. Och alla har vi olika smak.  Det är många som skulle skratta åt de kläder jag gillar. Kalla dem för Halloweenkostymer t.ex.

Det som är riktigt skrämmande med den här tråden, eller tragiskt kanske man skulle säga, är den människosyn TS visar upp. Bristen på tolerans och perspektiv.

Jag är själv uppvuxen i ett välbärgat hem med lyxiga semestrar och en pappa som reste världen runt i affärer. Han blev pyntad med medaljer och titlar för sina insatser för svenskt näringsliv under 70- och 80-talet.

Men den som lärde mig respektera människan var faktiskt min pappa. Oavsett hur mycket han tjänade eller hur många flotta middagar han dinerade med "the upper crust" så visade han alltid stor respekt för människor. Han var inte den som drog sig för att ta på sig arbetshandskarna och ställa sig på fabriksgolvet jämte de andra arbetarna. Han skulle aldrig drömma om att se ned på undersköterskor och han var precis lika stolt över mig som jobbade som köksbiträde som över min bror som pluggade till ingenjör. Vi har fått göra våra egna val i livet utan några fördomsfulla förväntningar och onödiga statuskrav. Vilket jag är hemskt tacksam för. Det är det som har lärt mig uppskatta människor för hur de är, inte för vad de har.

Nu blev jag lite sentimental här mitt i lättsamheten men det får ni tåla.
    Jag saknar lilla pappsen, han var en fin människa. Och det var undersköterskor som skötte om honom i livets sista skede när cancern tagit ut sitt.
    ◄ ►
  • Roisin Dubh
    julmusten skrev 2007-05-05 18:20:02 följande:
    RD, men det ar inte kass manniskosyn att skamta om de som ar taskiga da??? De fortjanar det eller nat????
    Hur menar du? Jag driver med mig själv och om kläder, inte om TS. Självklart skrattar jag åt de förolämpningar som riktats till mig. Vad annat kan jag göra?

När det gäller TS situation är jag faktiskt allvarlig. Min kritik angående verksamheten som bedrivs är seriöst menad och detta skrattar jag inte åt.
    ◄ ►
  • Roisin Dubh
    julmusten skrev 2007-05-05 18:39:30 följande:
    Jag tycker bara att det ar valdigt mycket blaj fram och tillbaka i traden och att alla faktiskt ar ungefar lika taskiga. For mig spelar det inte sa stor roll vem som sa det forsta taskiga, tva fel gor inte ett ratt eller vad man nu sager.Jag har inte last hela traden sa jag visste inte att TS har skamtat at dig och din kladstil, (hur hon vet hur den ar vet jag inte heller). Och vad det galler vad hon gor med sin business sa far det sta for henne.Jag tycker bara inte att det ar sa himla tolerant och bevis pa respekt att skriva ett langt inlagg om det. Tolerans kan man inte snappa pa nasan med.TS ma ha asikter som ar taskiga, men ar vi sa himla mycket battre om vi bjaffsar tillbaka ar val egentligen det enda jag forsoker saga.
    Ja det har varit många onödiga påhopp i tråden men jag tänker inte ta på mig något ansvar för vad andra skrivit. Jag anmäler sånt som riktas mot person. När det handlar om kläder tycker jag man ska kunna skämta och blaja hur mycket man vill och tråden handlar just om kläder. Inte är det något riktat mot TS person?

Jag skiljer mycket tydligt på sak och person. Jag förstår att folk blir irriterade när någon drar in andras vikt, ålder och yrke i diskussionen men det ger ingen rätten att gå till personangrepp.
    ◄ ►
  • Roisin Dubh
    julmusten skrev 2007-05-05 18:39:30 följande:
    Jag har inte last hela traden sa jag visste inte att TS har skamtat at dig och din kladstil
    Ok, om du inte har läst tråden eller hängt med från start så kanske du inte förstår sammanhanget här.

Om TS skämtat med den klädstil jag gillar hade det varit en helt annat femma. Då hade det varit sakfråga och jag kan inte se varför det skulle vara taskigt att dissa kläder man tycker är fula i en diskussion som handlar just om kläder och stilar. Det är som sagt skillnad mellan sak och person.

Är det mina skämt om clownkläderna du anser vara taskiga? Jag kunde lika gärna skriva illa om de tråkgrå kostymer min pappa brukade bära, det gör inte att jag är taskig mot honom. Han hade en hiskeligt ful orange skjorta som han envisades med att bära på turistresor. Det var väldigt lätt att hitta honom i mängden men jisses vad hemsk färgen var.

Min pappa var en lika fin människa för det.
    ◄ ►
  • Roisin Dubh
    julmusten skrev 2007-05-05 18:51:01 följande:
    RD, jag har val uppfattat skamten om kladerna som nagot som ar riktat mot TS eftersom hon saljer dem.
    De där kläderna skämtar jag om any day då jag verkligen reagerade med skratt när jag såg plaggen.

Jag är ledsen om någon som gillar stilen tycker jag är taskig men det är inte er jag kommenterar utan kläderna och min högst personliga åsikt om dem. Jag är inte oförskämd och går fram till människor på stan för att dissa vad de har på sig men i en allmän diskussion på nätet som handlar om kläder måste man få säga vad man tycker utan att någon tar illa upp.
    ◄ ►
  • Roisin Dubh

Fast jag kan erkänna att jag ofta ifrågasatte varför pappa hade den där fula skjortan på sig. Men jag var tonåring då så det är förlåtet.

◄ ►
  • Roisin Dubh
    Mary Lo skrev 2007-05-05 19:07:50 följande:
    Inte för att jag brukar vara såhär gnällig, men: hur OT kan en tråd bli? Ville inte TS veta var ni köper era kläder och vad ni har på er? 
    Jo tråden är väldigt OT. Fast när trådstartaren flera gånger ändrar riktning på sin diskussionen och inte motsäger sig sidodiskussionerna som uppstår behöver man inte hålla järnfast på topic.
    ◄ ►
  • Roisin Dubh

Hmm, jag vet inte riktigt om den där ursäkten verkligen var en ursäkt men det är strunt samma. Jag bryr mig nämligen inte om vad du tycker om vare sig min vikt , min ålder eller något annat. Vill du använda fåniga personangrepp i diskussion får det stå för dig.

Men när det handlar om kläder förbehåller jag mig rätten att skriva att jag tycker något är fult utan att någon tar illa upp och drar in person i diskussionen. Skyll inte detta på mig, tack!

◄ ►
Svar på tråden I just can't understand it...