Inlägg från: Bäbis2007 |Visa alla inlägg
  • Bäbis2007

Dålig andedräkt --- TIPS?!?! (HUND)

Min JRT-tik har, och har nog alltid haft, dålig andedräkt. Riktigt dålig, så där så man klöks när hon gäspar eller andas på en. Ngn som har tips mot detta, testat något av alla preparat mot dålig andedräkt som verkligen fungerat, eller någon huskur ni kan tipsa om?

Tillägger att hon inte har några tandproblem i övrigt. Lite tandsten, men inget över det normala.

• Svar på tråden Dålig andedräkt --- TIPS?!?! (HUND)
  • Bäbis2007

Jacqueline: Ja, hon har gått på olika foder, ingen skillnad alls.

• Bäbis2007

Frostkristall: Jodå, det har hon.. Hon har alltid ben att gnaga på. Vi testade Pedigree´s ben mot dålig andedräkt, hjälpte inte märkbart.

• Bäbis2007

Nix, vi borstar inte tänderna på henne, aldrig gjort. Knakse borde börja då? Undrar vad damen tycker om det..

• Bäbis2007

Xgirl83: Vår vovva är så pass lätthanterlig och väluppfostrad så hon går med på det mesta.. Så det är nog inga problem att börja med tandborstning.

• Bäbis2007

Cloudberry: Nej, inte på vår heller. Hon har ätit sådana ben sen hon var valp, ändå har hon lite tandsten och som sagt en sjuh*vetes andedräkt..

• Bäbis2007

CloudBerry: Som jag skrev innan så har jag testat olika foder. Hon har gått på allt från Pedigree till Nutra.. Ingen skillnad alls tyvärr..

Svar på tråden Dålig andedräkt --- TIPS?!?! (HUND)