Inlägg från: presens konjunktiv |Visa alla inlägg
  • presens konjunktiv

Dålig andedräkt --- TIPS?!?! (HUND)

Borstar ni tänderna på henne?

Den som säger att man inte kan köpa kärlek, kan aldrig ha hört talas om hundvalpar.
  • presens konjunktiv

Vi skrapar tandsten och borstar tänderna på våra hundar. Den stora tycker att det är helt okej, den lille hatar det, så vi hjälps åt med honom.

Börja inte borsta med tandkräm. Tandkräm är äckligt. Introducera tandborsten med något riktigt mumsigt - leverpastej, till exempel. Så hon får vänja sig vid en sak i taget. Vi har dessutom munsprej som vi använder mellan varven. Den är också äcklig (förstås), men det funkar bra.

Den som säger att man inte kan köpa kärlek, kan aldrig ha hört talas om hundvalpar.
  • presens konjunktiv

Det är möjligt att det är fjantigt, och att odören kommer från magen, men jag vill att min hund ska vara fräsch i munnen, och tandborstningen hjälper. Vi har fått komplimanger från veterinärer för att hundarna har så fina tänder.

• presens konjunktiv
    CloudBerry skrev 2007-04-30 11:09:48 följande:
    Hundben av djurhud rengör tänderna tillräckligt.
    Nix! Inte på mina hundar. Men ingen tänker tvinga dig att borsta din hunds tänder om du inte vill.
  • presens konjunktiv
    LillaLulla skrev 2007-04-30 11:17:19 följande:
    Okej, kanske en liten dum fråga men...Kan man borsta med nån smaklös människotandkräm? Eller måste det vara hundtandkräm? Jag har kollat i alla djuraffärer häromkring, men har inte sett någon hundtandkräm. Kanske det finns att köpas vid vet?
    All tandkräm utan fluor ska gå bra. Vi brukar använda barntandkräm, men det blir svårare och svårare att hitta fluorfri tandkräm.
  • presens konjunktiv

LillaLulla skrev 2007-04-30 11:52:53 följande:

presens konjuktiv - varför inte fluor?
    Därför att fluor är giftigt i större mängder, och hundar spottar oftast inte ut det som människor gör.
Svar på tråden Dålig andedräkt --- TIPS?!?! (HUND)