Inlägg från: Moj Katile |Visa alla inlägg
  • Moj Katile

Hur lång tid tar det att bila till Kroatien....

Jag funderar på att ta bilen till Kroatien....charterresorna i juli verkar svindyra.....
    Vilken underbar ide du fått!!!

* Hur lång tid tar det att bila? Vi ska vidare till kosovo Men ska stanna i kroatien. Har en 7 månader å en 2åring med oss! Vår PALNERING: Vi startar på natten mellan 22-23 juni, kör genom tyskland på lördagen ftersom man då slipper alla lastbilar! Het tips!
    Stannar och sover natten23-24 antingen i slutet av tyskland eller i i österrike. Annars deckar jag nogdå jag komemr köra själv.
    Den 24e startar vi igen kl 7 på morgonen och är i kroatien vid 3-4 på em.

* Hur långt är det och hur mkt kommer bensinen gå på?
    Du får räkna ca 6-7000 i bensinkostnader. Vi räknar 10 till kosovo och det är 10 timmar mer i bil.

* Hur lätt är det att hitta boende på plats? Lätt! Finns överallt! Var du än tittar i detta avlånga land så ser du skyltar! Room, Zimmer. Dessa e mycket billigare än hotellen! Men lika ok att sova på!

Hoppas på att någon/ några kan svara på mina frågor.
    Vi kommer ha en tvååring med oss så jag vet inte om det överhuvudtaget går att genoföra....... Som sagt vi ska längre och har en bebis på 7 månader och en kille som precis fyllt 2!

• Moj Katile

Nä jag antar att resan ner kommer bli ett rent h-te men what to do!?
    Man får ju beräkna att stanna oftare och pausa.
    Jag har köpt små leksaker. Har en hel kasse med mej. Så jag kan överraska honom med någort varje gång han blir rastlös. Vi har även köpt en bärbar dvd och 4 nya byggarebob filmer.
    Kör du via italien så räkna MINST ett dygn längre resa.

Svar på tråden Hur lång tid tar det att bila till Kroatien....