• Anonym (tips)

Player..killar..hur är dom, vilka tecken???

Hur vet man om killen är en player eller inte???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 15:40:07:
    Han frågade mej om jag var en player och det är jag inte.
    Så jag frågade då om han var det och han sa att han inte var det heller.
    Kan man lita på det???

Tycker inte att han är lika på som tidigare å ja, vi har haft sex.

En player är dom på jättemycket före dom får sex och mindre sen????????

• Svar på tråden Player..killar..hur är dom, vilka tecken???
  • Anonym

Håller med tidigare inlägg...
    Det känns ju trist att någon som man trodde var seriös (just för att den gav så mycket uppmärksamhet) bara kan vända på beteendet efter att man har haft sex. Det har jag faktiskt inte riktigt förstått, hur man bara kan sluta visa intresse, höra av sig osv bara för att man har haft sex. Tycker ju att man borde höra av sig och visa mer uppmärksamhet och respekt mot någon efter sex än före??! Men som sagt är ju jag inte heller en kvinnlig player

• Tjofsen

En player är en kille som smörar första kvällen nåt extremt och inte vet sina gränser utan verkar mer vilja "ha". En player är också en kille som först ligger med dig och sen undviker dig.

En kille som inte ringer tillbaka eller svarar när man ringer kommer aldrig att bry sig. Så för dem som hittar "ursäkter" åt honom eller väntar mer än nån dag på att han ska höra av sig...glöm honom. Han leker och är inte intresserad.

En kille som ringer på fyllan bara och vill komma och hälsa på....glöm honom. Han är inte det minsta intresserad av dig.

Tjejer ger sex för att få kärlek och killar ger kärlek för att få sex....

• Dorian Ertymexx

"Tjejer ger sex för att få kärlek och killar ger kärlek för att få sex...."

Ah, en gammal klyscha som jag är beredd att spy på av leda. Jag har mött sååå många som är precis tvärtom. Tjejer som bara vill ha ragg och killar som är seriösa. Det handlar om vem man är, inte vad man har mellan benen.

• Dorian Ertymexx

Anonym, players är inte kärlekssugna, de är jägare. De älskar jakten och spelet och spänningen, men vet inte vad de ska ta sig till när de väl fångat bytet, eller blir ointresserade. Litet som en katt, typ.

• Velour

En player är alla dessa egenskaper som nämns - PLUS - att han ser till att du spenderar rätt mycket pengar på honom.

Spelar lite offer. T.ex. går på en massa fester och åker på resor, men när han är med dig så är han "fattig".

• Anonym

håller med Dorian!

Däremot får du ta och ha lite självrespekt! Jag tycker inte det är så svårt: Om killen är intresserad av dig är han det, om inte, gå vidare. Det är väldigt frestande att hålla på och analysera allt, men det leder inte till något!

Fråga en gång, och om svaret är nej eller svävande: gå vidare!

• Anonym

Anonym (tips) skrev 2007-04-30 18:53:30 följande:

Hur vet man om killen är en player eller inte???
    mkt komplimanger, ovanlig mkt. Bjuder på allt. m.m.
  • Tjofsen
    Dorian: visst finns det tjejer och killar som är helt tvärtom mot min "klyscha". Men i många många fall (speciellt bland ungdomar) kan man se att tjejer i hög utsträckning tror att de behöver gå med på sexuella saker eller låta killarna ligga med dem för att få kärlek än tvärtom. I alla fall vad jag kunde utröna när jag jobbade med sexualundervisning bland högstadieelever.
  • Lill Ja

En kille från USA har skrivit en bok som heter "He´s not just that into you!"

Finns på svenska och handlar om hur vi tjejer kan fatta att han faktiskt inte är intresserad på riktigt. Vi försöker ju hitta förklaringar; han kanske inte har pengar på mobilen, kanske är hos sin mamma och bakar osv, till att han inte hör av sig.

I alla fall jag skulle ha behövt den i mina yngre år för att vara realistisk och inse: Nä, han är faktiskt inte kär. Han vill bara "leka".

• Tessideluxe

Lill Ja: Jag älskar den boken. Den öppnar verkligen ögonen på en om man är en sån där förtående tjej som hela tiden hittar på ursäker för killen och lurar sig själv =)
    Det är faktiskt både en tjej och en kille som skrivit boken: Greg Behrendt och Liz Tuccillo. De har också skrivit boken "It's called a breakup because it's broken" som slår hål på alla ursäkter om att gå tillbaka till sitt ex =)

• Anonym

usch det låter som min pojkvän, blkivande ex nu..

• Dorian Ertymexx

Tjofsen, jag tror inte på det. Män har inte högre sexdrift än kvinnor, och ofta är det tvärtom. Det handlar om kulturella mönster. Tror att fler män skulle vilja bli kramade och mysta på om de inte hjärntvättats till att all ömhet de kan få handlar om sprut. Och att kvinnor å sin sida tror att de inte får vilja ha sex utan kärlek.

• Anonym (det finns)

det finns tjejer som är "players" också som är ute efter sex och ett kort förhållande precis somkillar

• Anonym (tips)

Han frågade mej om jag var en player och det är jag inte.
    Så jag frågade då om han var det och han sa att han inte var det heller.
    Kan man lita på det???

Tycker inte att han är lika på som tidigare å ja, vi har haft sex.

En player är dom på jättemycket före dom får sex och mindre sen????????

• Tessideluxe

Jag tycker inte att man är en player bara för att man inte vill ha ett förhållande. Om man är ärlig med att man inte vill involvera sig så borde man inte bli anklagad för att vara en player, men om man låter den andre tro att man är seriös så tycker jag nog att man borde få den stämpeln.

Och visst finns det både tjejer och killar som är players, men det är väl inte det det handlar om i den här tråden. TS har ju träffat en kille så det är väl därför hon ställer frågan på det viset?

Om du inte känner att han uppvaktar dig lika mycket nu när ni har haft sex så är det väl något som är fel, oavsett om han är en player eller inte? Passa på att läsa den där boken vi tipsade om förut så ser du att en kille som inte hör av sig inte är tillräckligt intresserad helt enkelt. Eller fråga honom rakt ut varför han beter sig som han gör.

• Lill Ja

Tessideluxe: Tack för upplysningen! (såg bara killen i Oprah).

• Mojo79

Boken som nämns är underbar. Heter ngt i stil med: dumpa honom, han vill ändå inte ha dig" Verkligen ett bra tips =) Man blir ovanligt konstigt glad av att läsa den.

Rolig notis: precis efter jag läst ut den träffar jag på en kille som beter sig som de enligt boken en kille gör om man verkligen är intresserad av en. det stämde så väl. idag är vi sambo och förlovade =)

Svar på tråden Player..killar..hur är dom, vilka tecken???