• Maggis Nervis

Solskydd till barnvagn?

Jag såg när jag var på babyproffsen härom dagen att det fanns någort sorts solskydd som man fäste på sufletten...

Är det någon av er som har ett sånt? Passar det alla vagnar? Vad kostade det?

Jag hade inte tid att fråga i affären just då, men det såg så himla smidigt ut... Bebis låg skyddad och man slapp parasollet (tror jag) då jag inte gillade att ha parasoll till den förra så hoppades jag att ett sånt här skulle räcka... Det såg nästan ut som en extrasuflett...

Tack på förhand!

*Vilda babyn i magen och Vilda barnet utanför*
  • Svar på tråden Solskydd till barnvagn?
  • lillebror ja

Varför är parasoller värdelösa? Jag har aldrig haft något men är påväg att köpa ett till min nya vagn...

• Maggis Nervis
    lillebror ja skrev 2007-05-01 22:49:39 följande:
    Varför är parasoller värdelösa? Jag har aldrig haft något men är påväg att köpa ett till min nya vagn...
    Äh, jag hade säkert tre olika till min dotter och jag tyckte inte att jag gjorde annat än att vrida och vända på dom så att hon kom undan solen....
  • lillebror ja

Tycker du att jag ska strunta i att köpa ett parasoll och satsa på ett solskydd istället??

• Maggis Nervis
    lillebror ja skrev 2007-05-01 22:56:16 följande:
    Tycker du att jag ska strunta i att köpa ett parasoll och satsa på ett solskydd istället??
    Nja.. Jag vill inte bestämma vad du ska göra, särskilt inte sen jag inte har testat solskyddet själv (Därav denna tråden ) Men jag gav upp när parasollen blåste snea och jag vred det rätt för 100:e gången och använde en tunn bomullsfilt, som även den blåste iväg... Därför vill jag pröva andra alternativ denna gången!
  • Maggis Nervis
    mage06 skrev 2007-05-01 22:59:43 följande:
    Elin med Wilma: Den verkar smart! Dansk förstås
    Ja det är alltid danskarna
  • Kickiliina

Vi har solskyddet från Teutonia... DET ÄR SUPER! MEN det är rätt så "sladdrigt" så minsta lilla vindpust så blåser det av....
    MEN jag förstärkte det... Trädde in en sån gardin spriraltråd fram i skyddet så det blev styvare... BLEV KANONBRA!!!

• Vannis

Måste ha ett sånt skydd, hoppas det passar på vår tvillingjogger. Skulle vara perfekt att slippa parasoll.
    Nu har vi parasoll till vår scooter, det går sådär. Vi har satt ett fäste på varje sida så vi kan byta sida enkelt. Ett extrafäste kostade bara 19 kr till vårt emmaljunga-parasoll. Parasollet håller ju dock inte en säsong!! Bytte 3 gånger förra året, men fick nytt varje gång!

• Maggis Nervis
    Lucas o Liams mamma skrev 2007-05-02 09:47:18 följande:
    Vi har solskyddet från Teutonia... DET ÄR SUPER! MEN det är rätt så "sladdrigt" så minsta lilla vindpust så blåser det av....MEN jag förstärkte det... Trädde in en sån gardin spriraltråd fram i skyddet så det blev styvare... BLEV KANONBRA!!!
    Har du en teutonia vagn? Vet du om det passar andra vagnar?
    Vannis skrev 2007-05-02 09:54:47 följande:
    Måste ha ett sånt skydd, hoppas det passar på vår tvillingjogger. Skulle vara perfekt att slippa parasoll.Nu har vi parasoll till vår scooter, det går sådär. Vi har satt ett fäste på varje sida så vi kan byta sida enkelt. Ett extrafäste kostade bara 19 kr till vårt emmaljunga-parasoll. Parasollet håller ju dock inte en säsong!! Bytte 3 gånger förra året, men fick nytt varje gång!
    JA det är det jag menar.... Dom går sönder och fyller helt enkelt inte funktionen enligt mig!
    Kolla på www.barniallt.se
  • marypoppins

Maggis Nervis,
    jag köpte nyligen ett UV-skydd. barnkorgen.catric.se/product_info.php&products_id=111&osCsid=cd7e778174467420fa392cae9e1dcf7c
    Var det ett sådant du vill ha? Jag har inte använt det ännu, men det verkar praktiskt. Det passar perfekt på vagnen i alla fall och så tar det inte alls stor plats när det inte används. Jag hoppas vara lika nöjd efter sommaren. Det fanns i två färger, men jag köpte den svarta för det passade vagnen.

Svar på tråden Solskydd till barnvagn?