• vadskajaghetadå

Hur många IKEApåsar fulla med tvätt har du staplat på varann?

Har tvättmaskin hemma, men har så jäka mycket lakan och påslakan och alla som inte har torktummlare vet vad jag snackar om
    nu har det sammlats rejält!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 20:17:38:

om man inte har torktumlare och man barn,katt eller om man äter i sängen *s* som skräpar ner sängen blir det jättemycket och tar jättelång tid att torka påslakan och örngott.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 20:18:54:

...om man dessutom inte hänger tvätten ute
    här hemma atr det absolut en hel dag för tvätten att torka.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 20:21:15:
    t. ex jag köpte nya sängkläder som drog åt sig en massa hår från katten som är i sängen, då fick jag lägga dom i tvätten på en gång, funderar på att slänga dom.
    (2 påslakan, alla örngott, lakan etc)

redan innan hade sonen kissat i sängen, ja redan där hade det samlats på hög i dubbla exemplar...

förklarar här eftersom folk inte har det likadant och undrar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 20:54:25:

kanske ska tillägga att med torktumlare går det mycket fortare än att det som för mig tar en dag.

vad är det det ni blir så förvånade över??
    det säger väl sig självt om man har otur att det kissas, spills eller är en massa katthår i sängen att det blir tvätt, kan väl för fan inte trolla bort tvätten?????
    lakan och sånt, framförallt stora lakan tar ju plats.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många IKEApåsar fulla med tvätt har du staplat på varann?
  • Sencha

Hmmm... vi har inte torktumlare, men jag har ingen aning om vad du snackar om

• Made by Me

Ja usch känner igen det där.. inte kul..

• Miss Lau

Har inte heller någon torktumlare men inte en enda full påse med tvätt.

• vadskajaghetadå
    Sencha skrev 2007-05-01 20:15:21 följande:
    Hmmm... vi har inte torktumlare, men jag har ingen aning om vad du snackar om
    om man inte har torktumlare och man barn eller katt som skräpar ner sängen blir det jättemycket och tar jättelång tid att torka påslakan och örngott.

• Fidelis ad urnam

Vi har ingen torktumlade och jag förstår ändå inte vad du snackar om.
    Just nu har vi en halv Lagerhause -shoppingpåse full med smutstvätt.
    Sängkläderna som jag bytte i förrgår är tvättade, har torkat och är hopvikta och undanlagda.

I disagree with what you have to say but will fight to the death to protect your right to say it
  • Sencha

Men alltså, jag fattar inte... Pratar du om ren tvätt som ska torka? Knölar du ner den i påsar? Den hänger jag på tork

• Sencha

Och ja, vi har katter och barn

• Sencha

Tja, under "säsong" torkar vi ute. Men vi stoppar ingen tvätt i påsar under vintern heller... Jag är förmodligen korkad, men jag fortfarande inte säker på om det ä ren eller smutsig tvätt du menar att vi borde stoppa i Ikeakassar. (Varför Ikeakassar?)

• vadskajaghetadå

ja altså smutsig tvätt, ren tvätt hänger man ju in!!
    efetrsom det tar en hel dag tycker iallafall inte jag att det är supermysko detta fenomen som ni verkar tycka, eller???

• Fidelis ad urnam

hur ofta tvättar du då?

I disagree with what you have to say but will fight to the death to protect your right to say it
Svar på tråden Hur många IKEApåsar fulla med tvätt har du staplat på varann?