• vadskajaghetadå

Hur många IKEApåsar fulla med tvätt har du staplat på varann?

Har tvättmaskin hemma, men har så jäka mycket lakan och påslakan och alla som inte har torktummlare vet vad jag snackar om
    nu har det sammlats rejält!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 20:17:38:

om man inte har torktumlare och man barn,katt eller om man äter i sängen *s* som skräpar ner sängen blir det jättemycket och tar jättelång tid att torka påslakan och örngott.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 20:18:54:

...om man dessutom inte hänger tvätten ute
    här hemma atr det absolut en hel dag för tvätten att torka.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 20:21:15:
    t. ex jag köpte nya sängkläder som drog åt sig en massa hår från katten som är i sängen, då fick jag lägga dom i tvätten på en gång, funderar på att slänga dom.
    (2 påslakan, alla örngott, lakan etc)

redan innan hade sonen kissat i sängen, ja redan där hade det samlats på hög i dubbla exemplar...

förklarar här eftersom folk inte har det likadant och undrar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 20:54:25:

kanske ska tillägga att med torktumlare går det mycket fortare än att det som för mig tar en dag.

vad är det det ni blir så förvånade över??
    det säger väl sig självt om man har otur att det kissas, spills eller är en massa katthår i sängen att det blir tvätt, kan väl för fan inte trolla bort tvätten?????
    lakan och sånt, framförallt stora lakan tar ju plats.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många IKEApåsar fulla med tvätt har du staplat på varann?
  • vadskajaghetadå

sencha haha du behöver inte be om ursäkt, de var väl inget korkat, jag trodde du förstod att jag menade smutstvätt men som du ser verkar folk bli nästan chockade över att det samlas tvätt om påslakan och örngott blir skitiga fort.

verkar inte ens gå in att jag skrev att det under 2 dagar blev 2 stora lakan, 4 påslakan och en massa örngott plus att det redan fanns påslakan i tvättkorgen.men det är klart det var ju hemskt dåligt gjort av mig att det blev så....
    suck....

altså inte menat till dig.

• LillaÄrtan

Sannispannisen: Hallå du är inte ensammen!

Vi har just nu 4 blåa jäkla IKEA-kassan fulla med smutstvätt. Och därmed INGA rena kläder. Våran tvättmaskin gick sönder före jul och sedan dess har vi varit utan.
    NATURLIGTVIS har vi tvättat sedan i julas (Man vet inte med FL-mammaorna )
    Men då i tvättstugan, omöjligt att få tid + att den ligger i andra huset, kan inte tvätta när jag är ensammen med dottern! Hopplöst detta..... Fast... det går att tvätta på nätterna.... Så nu ska jag kila ner o kika om det är ledigt

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Bebin i magen Bf 071026 ~
  • vadskajaghetadå
    Guldskimmer skrev 2007-05-01 20:33:10 följande:
    nej jag fattar inte problemet. Ingen katt och ingen torktumlare här i huset, men ett barn dock. Men trots det blir det aldrig kassar fulla med smutstvätt!? Det tar ju max 5 min att slänga in tvätt i en maskin, sen kanske 15 min att hänga upp en maskin (nåja innehållet alltså) sen kanske 15 min att vika ihop och lägga på plats. Förstår verkligen inte problemet! Men jag har dock märkt att vissa människor (inte som något elakt menat nu- men vi är olika helt enkelt) använder väldigt lång tid på såna "småsaker" som tex tvätt. Har en vänninna där det alltid är överfulla tvättkorgar på badrummet + oft smutstvätt på golvet, alltid fullt med slarvigt upphängd tvätt på torkställning och ja, jag fattar inte hur det kan bli så!
    har det ens framgått för dig att jag partar om påslakan och lakan som det har spillts ner på???

*irriterad*
  • vadskajaghetadå

fan vad skönt med nån som jag, som inte blir helt totalchockad över nåt så hemskt som tvätt! det blir tvätt och om man har barn så kan det gå minst 2 par byxor, påslakan, lakan, tröjor, killens kläder, tycker han använder mycket kläder, jag med.

• vadskajaghetadå

guldskimmer och "problemet" det är inget problem!!!! jag skrev en glad smiley...

men du verkar ju själv anse att det är problem just pga att du verkar tycka det är hemskt med såna som mig, som skapar tvätt

hahahah....

• 03mamma

5 tror jag... Fast det blev några påsar+tvätttunnan så svårt att uppskatta. Då hade jag bytt lakan i sängarna, arbetskläder, vanliga kläder och vinterkläderna

• LillaÄrtan
    Guldskimmer skrev 2007-05-01 20:33:10 följande:
    nej jag fattar inte problemet. Ingen katt och ingen torktumlare här i huset, men ett barn dock. Men trots det blir det aldrig kassar fulla med smutstvätt!? Det tar ju max 5 min att slänga in tvätt i en maskin, sen kanske 15 min att hänga upp en maskin (nåja innehållet alltså) sen kanske 15 min att vika ihop och lägga på plats. Förstår verkligen inte problemet! Men jag har dock märkt att vissa människor (inte som något elakt menat nu- men vi är olika helt enkelt) använder väldigt lång tid på såna "småsaker" som tex tvätt. Har en vänninna där det alltid är överfulla tvättkorgar på badrummet + oft smutstvätt på golvet, alltid fullt med slarvigt upphängd tvätt på torkställning och ja, jag fattar inte hur det kan bli så!
    Bor du i lägenhet eller hus? Hur är dina möjligheter att hänga tvätten?
    Jag bor i lägenhet med karl & barn + tillökning i oktober och vi har alltid massvis med tvätt då det är svårt att få tvättstugetid dvs. att det samlas massvis med tvätt + att det tar ett bra tag för tvätten att torka i vardagsrummet då vi tvättat i vår egen maskin. Och har man mindre "hängmöjligheter" så kan man ju int eheller tvätta lika ofta för det finns ju ingen plats för tvätten att torka!
    ~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Bebin i magen Bf 071026 ~
  • mariah81

Vi tvättar en gång i veckan och då har vi minst två fulla IKEA påsar... ibland kan det bli ännu fler. Inte tusan har jag tid att boka tvättstugan så fort jag fått lite tvätt..

• vadskajaghetadå

vi har en jätteliten tvättlina...
    kanske  4 linor som häner ovanför badkaret.

• Thursday

Det var väldigt så upprört det blev, jag tolkade nog mest tråden som att folk inte fattade frågan riktigt

Svar på tråden Hur många IKEApåsar fulla med tvätt har du staplat på varann?