Kolmården?
Hur fungerar det på Kolmården? Tycker att deras sida är lite luddig. Kan man åka bil inne på området eller är det bara för rullstolsbundna?
Hur fungerar det på Kolmården? Tycker att deras sida är lite luddig. Kan man åka bil inne på området eller är det bara för rullstolsbundna?
Vad jag kan läsa ut från deras hemsida så kan man lösa ett körtillstånd för 30 kr. Och under "funktionshinder" finns den här texten:
Det finns möjlighet att åka bil i djurparken. Längs körvägen finns åtta platser där du kan parkera för att titta på djuren i närheten. Observera att biltrafik endast är tillåten på den anvisade körvägen.
Körtillstånd finns i Gruppkassan vid huvudentrén. Se prislistan för aktuellt pris.
Genom Safariparken kan alla köra med egen bil. Hit betalar du separat entré.
Anledningen till att jag undrar är för vi har tänkt oss dit vid Kristi himmelsfärds helgen och jag är gravid och har ganska svårt för att gå så jag undrar om jag orkar med ett besök där.
Har precis skickat ett mail och frågat. Återkommer med svaret
Är det något mer man ska tänka på när man ska dit med en 2-åring?
Mat, lunchvila, blöjbyte, djurpark och safaripark eller bara djurparken???
Min sambos syster bor i Norrköping så vi ska vara där från tors-sön men har tänkt oss till kolmården på lördag. Ska ev på Elmia-mässan på fredagen.
Skulle helst vilja dit på fredagen men då blir det nog Jönköping istället. Skulle tro att det är mycket folk alla dagar den helgen.
Var ni i både djurparken och safariparken?
Nu har jag äntligen fått svar. Så här svarade de:
Hej,
Det går bra att be om ett körtillstånd när ni kommer till kassan – man behöver inte uppvisa handikappskort eller något liknande. Körtillståndet kostar 30:- och ni får deponera 100:-, som ni får tillbaka när ni återlämnar körtillståndet.
Vänliga hälsningar,
Kolmårdens Djurpark