Inlägg från: Lady Bling |Visa alla inlägg
  • Lady Bling

Hur lång tid innan mjölken rinner till?

Snittades den 27/4 och kom hem från BB i måndags. Har så ont i brösten ibland som stundtals även känns hårda och ömma, men ibland inte alls. Ibland läcker dom då när dom är ömma, men ibland kan jag inte få ut något alls om jag försöker handpumpa lite och barnet är hungrigt då också och suger konstant eftersom det inte kommer något.

Undrar nu hur lång tid det tar ungefär innan mjölken rinner till ordentligt efter en förlossning eller snitt?

• Svar på tråden Hur lång tid innan mjölken rinner till?
  • Lady Bling

Tack för era svar! Det har gått 7 dagar sen snittet nu och det är fortfarande likadant...

• Lady Bling

Tack för era svar!

Var på BVC igår på eftermiddagen och hon hade gått upp bara ca 25 gram på en vecka så BVC-sköterskan sa att jag måste börja ge ersättning 2 ggr/dag nu och komma tillbaka redan på måndag för att väga henne igen. Ledsen Hon får alltså inte i sig tillräckligt med mat och jag duger inte till att amma mitt eget barn, är så ledsen. Gråter 

Jag VILL ju kunna helamma henne, men tydligen har hon inte fått i sig tillräckligt trots att hon fått amma typ dygnet runt hela tiden och jag har druckit massor redan från början för att få igång mjölkproduktionen. Alla på BB sa att hon har så bra tag och suger jättefint och att det inte kommer att vara några som helst problem med att amma henne eller få igång mjölken. Det känns som att jag är helt misslyckad... Ledsen

• Lady Bling

Tack för era svar!

Nu idag var vi på BVC för vägning igen. Hon hade gått upp 140 gram sen i fredags då vi var på BVC sist, så dom tyckte att det var bra att hon gått upp i vikt nu. Då har hon alltså fått extra ersättning sen i fredags. Nu suger hon ju mindre och sover mer än förut, så det känns som mjölkproduktionen minskar mer.

Svar på tråden Hur lång tid innan mjölken rinner till?