Inlägg från: Nicke |Visa alla inlägg
  • Nicke

Någon som bor i Hammarby Sjöstad?

Jag bodde i Sjöstaden i något år. Trivdes aldrig riktigt men vi hade ju parken bakom huset där det finns lekplats, sanlåda och en massa annat.. MYCKET barnfamiljer vad jag kunde se och även omöjligt att hitta parkeringsplats om man inte hyr garage för hutlösa priser. :)

• Nicke

Hos Wallenstam kostade det 1500 i månaden och hos parkeringsbolaget som har garage lite här och var i Sjöstaden gick det på 1250 om jag inte minns helt fel. Vi hade garage ett tag men precis innan vi flyttade så sa vi upp garageplatsen och då började helvetet med att varje dag försöka hitta parkeringsplatser.

• Nicke

H-by... vad gulligt. Fick inte AMMAR plats eller?

• Nicke

Det här med att betala 500 o ställa sig typ vart man vill fungerar om man gärna går väldigt långt för att komma till sin bil. Jag fick ofta parkera på andra sidan sjöstaden och gå bort till sickla udde ca 10 - 15 minuter.

• Nicke

Nu var det ca 1 år sen jag bodde där men när jag gjorde det så ansågs ju inte sjöstaden ha samma parkeringsregler som resten av stockholm eftersom det ansågs vara en byggarbetsplats. Därför kunde de aldrig besluta om man fick köpa boendeparkering eller inte. Under tiden som jag bodde där så gick det inte... men det spelade inte så stor roll. Hittade inte några platser i vilket fall så vad hade boendeparkering hjälpt mig? Det var väl det som jag tyckte var det jobbigaste. Tvärbanan hade vi utanför dörren och med den kunde man ta sig till gullmarsplan. Inte riktigt optimalt dock. :)

• Nicke

Så konstigt. Jag bodde på Vävar Johans gata (dvs Sickla udde) och det var ren tur att man hittade plats. Man fick snurra ett tag men det löste sig ju tillslut. Ni har väl haft tur. ;)

nadja84 skrev 2007-05-02 22:57:13 följande:
    Niklas: Det är inget vi råkat ut för.. men vissa har otur andra inte Nä skämtåsido.. vi bor precis vid Sickla Udde så det kanske är mindre folk som parkerar här då. Sen beror det även på vilken tid man kommer hem på dagarna. Efter 19 är det kanske svårare att få plats!!
  • Nicke

Tillägg: Dagtid var det inga problem nej. Kvällarna var väldigt svåra.
    Frugan hade hästarna i Nacka då så hon åkte och kom kvällstid när alla hade kommit hem.

• Nicke

Bilpoolen är bra om man inte köra bil dagligen osv.
    Annars så trivdes jag helt OK i sjöstaden men inget går upp emot hus som vi bor i nu förstås. ;) Kanske inte lika centralt med 30 minuter bilresa in till stan. haha.

Svar på tråden Någon som bor i Hammarby Sjöstad?