• Tudorjohansson

Förlossning efter övertid

E på BF +9 idag. och har fått tid för kontroll på tisdag då e det BF+15. Börjar bli skraj nu för förlossningen. Vill inte föda ett stort barn och jag e helt säker på att det blir så. BM och personalen på förlossningen försöker bara skoja bort det hela tiden.

Ingen tar mig på allvar. Kan man kräva snitt nu eller e det för sent??

• Svar på tråden Förlossning efter övertid
  • yezzi

Jag har också gått över tiden +13 dagar första gången och +8 dagar andra. Inget av mina barn var så särskilt stora 3800g och 3500g. Var inte orolig, jag tror inte att det behöver bli större för att man går över tiden. Alla är olika, vissa behöver nog lite mer tid innan de vill komma ut. Lycka till!

• Vombell

Oro dig inte över att föda stort barn. Jag gick över 14 dagar med barn ett och barn två och de vägde runt 3800 gram båda två.

Mitt fjärde barn födde jag i vecka 37 och han vägde 4300 gram.

Jag själv är född i vecka 42 och vägde 3110 gram.

Det är alltså ingen självklar koppling mellan barns storlek och veckan.

Lycka till, en förlossning är bland det häftigaste man kan vara med om enligt mig

• Muppmamma

Jag gick över 23 dagar (blev igångsatt 3 gånger) han vägde 4275g men var lång 57cm så han var "slank". Huvudet är det ingen större skillnad på även om de är överburna. Min förlossning var bra, behövdes INTE sys.

• Muppmamma

PS Bild i galleriet när han är helt färsk

• Sötboll

Usch stackare. Är rädd att gå över jag också, vår bebis väger snart 4,5 kg enligt ul (bf -9 idag) och ingen som lyssnar på ens oro, varken förlossning eller bm.
    Verkar som att när man är förstföderska så är man lite av en försökskanin, man kan få föda fram hur o när som helst. Gick det inget vidare den gången så får man en massa extra kontroller o beviljat snitt/igångsättning till nästa graviditet o mycket mer hjälp o stöd.
    Hoppas det sätter igång för dig nu och allt går bra, så du slipper mer oro!

• emblasolen

Det är ingen som lyssnar på en även om det är 4:e barnet...Inte för mig iaf...Jag är på + 12 i dag *gaaaah*

• flygare

Vår son kom på bf+14 han vägde 3545 och var 51 lång.

• Tudorjohansson

Fattar inte att man inte har mer att säga till om. Inte direkt så det är så inom andra delar av vården. Där får man minsan välja....

Tänkte på det igår att om det hade varit karlslokarna som varit gravida hade de INTE fått gå till såhär det vill jag lova.

• BigRed

jag blev igång satt. min pojk föddes på BF+4
    Men jag hade varit där och klagat mkt under graviditeten och när jag gick över så sa jag att jag vägrde att gå över mkt mer så jag blev inlaggd.
    ingen skön upplevelse att bli igångsatt då värkarna kommer tätare och varar bra länge med dropp..

Miro, min Miro
  • Tudorjohansson

Inte min dröm precis att bli ingångsatt. Hade helst av allt fått den utan sånt. Men jag VÄGRAR gå typ 3veckor över tiden och sen ändå bli igångsatt och försöka klämma ut en jätte bebis....

Svar på tråden Förlossning efter övertid