Själv så skulle jag vara mycket mer rädd för ett kejsarsnitt. Har fött vanligt två gånger och ena utan smärtlindring. (Klarade inte av lustgasen, kräktes, och kunde inte ligga still nog för epidural). När man jämför med vänner som snittats så har de varit dåliga så länge efteråt, inte kunnat gå och inte kunnat lyfta bebisen själv. Det är faktiskt häftigt att föda barn och det går inte att föreställa sig hur det är innan man gör det själv. Jag vet att det sägs så ofta att det kanske låter klyschigt... Men det påminner inte om smärta i vanlig mening. Jag tyckte innan också att det verkade läskigt, lite som att gå omkring och vänta på att någon skulle bryta ens ben. Men det fungerar inte så, tyckte mer att man blev som i en dimma och tog varje sekund för sig.
Jag hade gått över tretton dagar, sonen vägde 3850g, och det var exakt på kurvan för pojkar +13. Andra jag känner har fått två veckor tidigt och fått barn som vägt närapå fem kilo. Du kommer att klara det här. Förmodligen kommer du fixa att få smärtlindring också, det hade varit spännande att få känt skillnad med och utan. (Klarade av lustgasen med nr. 2, men hade gärna testat epidural. Nu tror jag att jag ska avstå ändå eftersom jag klarat mig utan förut, men jag är nyfiken!)