• Nollan

Hjälp snälla..hon äter inte?

har en dotter på lite över två år och hon vägrar ät och har alltid varit petig i maten tilloch med med ersättning och bröstmjöl åt typ 50ml åt gången när hon va bebis, vid ett år fick vi henne en helflaska med välling första gången:( och nu äter hon en flaska välling på morgonen och en på kvällen men inget i mellan.. vad ska jag gör har försökt att inte göra de till en kamp men i dag blev de för mycket bara vad ska jag gör? jag erbjuder henne frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, och kvällsmat men inget äter hon? kanske en kaka om vi är och fikar hos någon? trodde de skulle bli bättre nu när hon har en lilla syster som äter hur bra som helst men inte?
    snälla någon vad har ni gjort när era barn inte äter?
    och jag erbjuder allt och lite till...

• Svar på tråden Hjälp snälla..hon äter inte?
  • Nollan

nej de är verkligen jätte jobbigt faktiskt har prövat att hon får sitta kvar tills maten är slut men då kan hon sitta där i en timme utan att röra maten och skulle en anna försöka köra in en sked i munnen så är de som om hon vill kräkas? jag har pratat med bvc och de ända de säger är gör de inte till en kamp hon äter när hon är hungrig?? men när är hon de? och hon är inte stor innan och hon blir ju inte större utan mat?

• Nollan

ja jag kan ju pröva att ta bor mellanmålen inte föratt hon ens smakar på dem överhuvudtaget men de kanske blir mer intressant om de inte dycker upp mat så ofta? ja vi har pratat med dem på bvc hela tiden eftersom hon inte gick upp så mycket som bebis heller? så om hon inte vill äta ska jag bara plocka bort de? idag brast de verkligen vid matbordet .. man orkar ju inte hur länge som helst heller...

• Nollan

tack för alla svar:) ska försöka släppa de lite då ge henne de som hon ber om och kanske vara gld om jag får i henne något mer underdagen än bara på morgonen och kvällen:) skänns skönt att höra att de inte bara är mitt barn som inte är glad i mat..får försöka slappna av lite.. har ju en som gillar mat i allafall;)

tack tack så mycket:)

Svar på tråden Hjälp snälla..hon äter inte?