Inlägg från: jezzzica |Visa alla inlägg
  • jezzzica

Tandköttsinflammation?

borsta borsta borsta....blöder det? Det gör det i början och efter ett par veckor så slutar det blöda så har du ett friskt tandkött igen (använd mjuk borste)

• jezzzica
    Farth Vader skrev 2007-05-03 15:31:18 följande:
    Neeej...inte borsta!!! Har precis haft en eländig tandköttsinflammation och tandläkaren förbjöd mej att borsta! Han sa att visst, man kan försiktigt borsta tänderna eftersom det blir lite äckligt annars ...men att tandborsten inte ska nudda tandköttet. Han sa att det är som att borsta på ett sår (fast det inte syns). Han rådde mej att köpa Hexident som finns på apoteket och skölja munnen några gånger om dagen, då behöver man inte borsta eftersom det är starkt bekteriedödande.Han sa också att vara ytterst försiktig med tandtråd eftersom inflammationen lätt sprider sej om man inte lämnar området i fred.Har ni övriga fått era råd från en tandläkare?? Skitkonstigt i så fall.
    ja jag har fått mina råd från en tandläkare iaf... det låter ju inte så bra
    ♥Elliot♥
  • jezzzica
    Farth Vader skrev 2007-05-03 15:39:58 följande:
    jezzica: Vad konstigt att vi fått så olika råd. Men jag måste säga att jag nog litar lite mer på min tandläkare eftersom smärtan försvann efter mindre än två dagar när jag följde hans råd .Alltså, jag borstade inte utan sköljde munnen 3-4 ggr dag med Hexident.
    Men det kanske är skillnad på infektion och inflamation? För vid infektion fick jag med hexident. Men vi inflamerat tandkött så skulle jag ´borsta, tandtråda och skölja med flour...
    ♥Elliot♥
Svar på tråden Tandköttsinflammation?