• Skarpa

svider

Kan kanske vara lite skadade/känsliga slemhinnor bara, om du inte har konstiga/illaluktande flytningar också. Jag hade sådana problem ibland tidigare, men har inte känt av något alls sedan jag började tvätta med apotekets intimolja istället för vanlig tvål (använde Lactacyd).

Ooook!
  • Skarpa

Ja, jag har ingen koll på vilka sjukdomar som ger sveda som symptom, men det finns säkert många. Jag tror dock inte att det är någon fara om det enda symptomet är svedan. Du kan ju testa att byta till intimolja och se om det blir bättre, men om du känner dig väldigt orolig är det nog bäst att ta kontakt med vårdcentral.

Ooook!
  • Skarpa

Enbart klåda/sveda i underlivet. Snarlikt svedan vid uvi, men det kändes inte lika mycket i själva urinröret. Mer runt mynningen.

Ooook!
  • Skarpa

Se bara till att inte irritera slemhinnorna i onödan, så blir det säkert bättre. Tvätta dig inte för ofta, och inte med tvål. Du kan gärna ta lite intimolja på papperet när du torkar dig efter att du kissat (tips från vårdcentralen när jag ringde om mina problem). Sköna trosor och mjukt toapapper är nog också bra, och inga tajta byxor med söm som skär in i grenen.

Ooook!
Svar på tråden svider