kom hem i natt från sunny b... Bodde pa Sredets (alldeles i närheten av tex europa, iskar, azurro, donavu (?) mfl såg dessa från fönstret)
Tycker inte det alls ar så billigt dar, det är nog mer att folk blir lite köpglada när de åker pa semester, för jag hittar samma kläder å leksaker tom billigare pa tex canaris, grekland, thai, caribien mfl!!! kvaliten på mycket är usel, men en del riktigt bra oxå.. det är vall som på alla ställen...Utbudet är dock stort å framför allt jeans kopior av viktoria bekham mfl verkar fina för den som är ute efter det.
Jag permanentade mig, klippte mig å dottern klippte sig= 500,- inte speciellt billigt!
men sedan tog jag manicur å pedikur för 160,- så det var ju värt pengarna, finns överallt salonger som gör nagelförlägningar mm, färgar slingor i håret osv..
Barnvänligt tyckte jag det vart da det inte kördes så mycket moppar dar a bilarna körde sakta a inte sa många heller! mer turister som hyrde golfbilar för att ragga runt lite
Maten var ätbar men sällan bättre än så, a räknat då på att maten kanske vart ca 25,- billigare (portion) mot tex spanien, grekland mfl, så lägger jag mer än gärna till de 25,- å äter riktigt god mat i stället... glass å milkcheik var ju oxå lika dyrt som överallt...
Pankakorna å kycklingkebabben ( 25,-) var dock riktigt bra å rekas! Pizza slice åt jag aldrig kanske gott? många åt dem..
Ölen är ju billig oftast runt 10,-kr (finns naturligtvis dyrare å billigare av allt men nått ca priser runt detta område, dvs inte strandpromenaden eller blomstergatan)
en drink gick på ca 25,- - 40,-! inte billigt alls i mitt tycke..
Notan kom oftast in innan man ätit färdigt eller ens fått maten, och talldricken plockades bort fortare än snabbast... ok det förstår jag att det är deras sätt, men ..
Till å från "stan" kommer man smidigt med minitågen som kostar 10,- sträcka, ( 5,- under 7 år å gratis under 3 år)
Karusellerna överallt får man åka jätte länge i så det är ju valuta för pengarna
Nä Bulgarien var verkligen ingen hitt, inget att se å uppleva eller nått annorlunda att göra osv.. MEN för den som bara vill lata sig vid poolen (förmodligen blir vattnet varmare snart för jag badade inte det var svinkallt, flickan badade lite då å då men tycke oxå det var kallaste vattnet hon nånsin badat i )
eller en överbefolkad strand, dricka många öl a umgås med resesällskapet, och hittar en superbillig resa dit så visst då är bulgarien helt ok! Jag kan själv tänka mig att åka dit igen, men inte då som en efterlängtad semester utan som nån snabb resa man gör ibland, flygtiden är ju super bekväm, å sunny b är verkligen turistligt a enkelt att semestra i .
Jag vid håller fortfarande att man mycket väl kan jämföra det med vilken semester ort som hellst tex på canaris ( vilket jag fick skit för tidigare här att jag vart helt fel ute Ha! då ber jag den persionen tala om vad skillnaden är, förutom då att sunny b inte har nått att erbjuda)
Trevlig resa för er som skall dit!