• bubblifer

bulgarien sunny beach

Hej!
    Nu har jag bokat resa till sunny beach och undrar om någon vart där, och vad man kan handla och göra? Vi åker nu i slutet på maj så jag tror inte det kommer att va för varmt.
    Vi ska såklart ha med vår lilla bebis så tips av dom som rest med bebisar är jag tacksam för.

• Svar på tråden bulgarien sunny beach
  • smurfen84

ja de gör man verkligen :) vi får hoppas att de finna vädret fortsätter här för oss innan vi åker

• McC

Är det nån som ska bo på hotell Iskar innan 11juli? Skriv gärna till mig och berätta isf. Är så nyfiken om allt är fräscht!

• Sara K

Jag åker dit på onsdag!! Kommer bo i lägenhet.
    Återkommer efter den 13:e och berättar.

Sara, stolt mamma t. Stella -05 o Wiggo -06!!
  • Sara K

Hmm.. Trodde jag kop. in texten, det var alltså till McC jag skrev här ovan!

Sara, stolt mamma t. Stella -05 o Wiggo -06!!
  • McC

Sara K skrev 2007-06-04 13:11:02 följande:

Hmm.. Trodde jag kop. in texten, det var alltså till McC jag skrev här ovan!
    Å vad bra! Trevlig resa så hörs vi senare. Vi ska förresten bo i dubbelrum. Funderar på att köpa till halvpension... Gör det på hotellet isf, det blir nog billigare.
  • Nötkaka

Ni som har varit på Sunny Beach..hur är följande hotell:
    Hotell Bellevue samt Hotell Europa?

Funderar på att boka rum hos dem....Fundersam

• hotten

kom hem i natt från sunny b... Bodde pa Sredets (alldeles i närheten av tex europa, iskar, azurro, donavu (?) mfl såg dessa från fönstret)
    Tycker inte det alls ar så billigt dar, det är nog mer att folk blir lite köpglada när de åker pa semester, för jag hittar samma kläder å leksaker tom billigare pa tex canaris, grekland, thai, caribien mfl!!! kvaliten på mycket är usel, men en del riktigt bra oxå.. det är vall som på alla ställen...Utbudet är dock stort å framför allt jeans kopior av viktoria bekham mfl verkar fina för den som är ute efter det.

Jag permanentade mig, klippte mig å dottern klippte sig= 500,- inte speciellt billigt!
    men sedan tog jag manicur å pedikur för 160,- så det var ju värt pengarna, finns överallt salonger som gör nagelförlägningar mm, färgar slingor i håret osv..

Barnvänligt tyckte jag det vart da det inte kördes så mycket moppar dar a bilarna körde sakta a inte sa många heller! mer turister som hyrde golfbilar för att ragga runt lite

Maten var ätbar men sällan bättre än så, a räknat då på att maten kanske vart ca 25,- billigare (portion) mot tex spanien, grekland mfl, så lägger jag mer än gärna till de 25,- å äter riktigt god mat i stället... glass å milkcheik var ju oxå lika dyrt som överallt...
    Pankakorna å kycklingkebabben ( 25,-) var dock riktigt bra å rekas! Pizza slice åt jag aldrig kanske gott? många åt dem..
    Ölen är ju billig oftast runt 10,-kr (finns naturligtvis dyrare å billigare av allt men nått ca priser runt detta område, dvs inte strandpromenaden eller blomstergatan)
    en drink gick på ca 25,- - 40,-! inte billigt alls i mitt tycke..
    Notan kom oftast in innan man ätit färdigt eller ens fått maten, och talldricken plockades bort fortare än snabbast... ok det förstår jag att det är deras sätt, men ..

Till å från "stan" kommer man smidigt med minitågen som kostar 10,- sträcka, ( 5,- under 7 år å gratis under 3 år)
    Karusellerna överallt får man åka jätte länge i så det är ju valuta för pengarna

Nä Bulgarien var verkligen ingen hitt, inget att se å uppleva eller nått annorlunda att göra osv.. MEN för den som bara vill lata sig vid poolen (förmodligen blir vattnet varmare snart för jag badade inte det var svinkallt, flickan badade lite då å då men tycke oxå det var kallaste vattnet hon nånsin badat i )
    eller en överbefolkad strand, dricka många öl a umgås med resesällskapet, och hittar en superbillig resa dit så visst då är bulgarien helt ok! Jag kan själv tänka mig att åka dit igen, men inte då som en efterlängtad semester utan som nån snabb resa man gör ibland, flygtiden är ju super bekväm, å sunny b är verkligen turistligt a enkelt att semestra i .
    Jag vid håller fortfarande att man mycket väl kan jämföra det med vilken semester ort som hellst tex på canaris ( vilket jag fick skit för tidigare här att jag vart helt fel ute Ha! då ber jag den persionen tala om vad skillnaden är, förutom då att sunny b inte har nått att erbjuda)

Trevlig resa för er som skall dit!

• hotten

själlvklart förstår jag att bulgarien är mycket mer än turistställena runt havet! Det finns säkert massor i landet att både uppleva å se!! Men de flesta som åker till en turistort för 1-2 veckor å oftast tom med barn åker inte på några dagars utflykter till olika städer...

• Anarcha

Var i Sunny Beach 2004 och tyckte inte det var nåt speciellt. Visst, det var billigt men som sagt - skulle hellre betala lite mer och få godare mat, nåt att uppleva och finare grejer att köpa. Vi var där i september och det var varmt och gott, men svinkallt i både havet och poolen så vi badade knappt. Ett tips är väl att hyra en bil och leta reda på egna smultronställen i så fall.

• Nötkaka
    Men jag fattar inte varför det är kallt i havet och i poolerna?
    Det är ju varmt nu i våra hav och sjöar och då har vi egentligen haft riktigt gott väder i en vecka? Bulgarien har ju haft varmare väder under en längre period!
    Hur kan det då vara så kallt i havet och i poolerna????
    Blir lite besviken när jag hör det för jag vill verkligen ha varmt i poolen!

Byts vattnet i poolerna ut varje dag eller varför är det så kallt?
Svar på tråden bulgarien sunny beach