• Anonym

komplikationer efter abort?

Hejsan.
    Jag undrar hur vanligt det är med komplikationer efter abort. har själv varit med om det. Ni som har haft komplikationer efter abort har ni lyckats att bli gravida igen.

Tacksam för svar

• Svar på tråden komplikationer efter abort?
  • Anonym

Gjorde en kirurgisk abort för några år sedan. de första dagarna efteråt var det inga problem, blödde lite och var lite öm. men sen fik jag hög feber och ökad blödning. Hade fått en infektion, fick antibiotika. Efter fjorton dagar var det ok.

• Anonym

gjorde en abort sept -06 i v14 pga missbildning
    fick smärtor efter ngr dagar åkte tillbaka och fick göra skrapnpng.

Har forfarande problem med mens har fått spottings eller småblödningar 1-2 veckor innan mens har aldrig haft förut. har dagliga smärtor i äggstockar känns som om de vrider sig, har aldrig kännt av dem förut. blöder väldigt mkt nu, igenom bindan på ngn timme de första 4 dgrna

vi försöker bli med barn sen dess men det vill sig inte. mina två graviditeter inkl abortern har det blivit första gången.

är helt säker på att ngt inte är som det ska och att abortren och skrapningen ligger till grund för detta.

• Anonym

finns det inga fler som har haft komplikationer av värre sorten efter abort (oberoende anledning) och som forfarande har problem eller hade problem en längre tid med det kroppsliga. Som smärtor, blödningar eller svårt att bli gravid igen.
    trådstartaren du har inte beskrivit dina komplikationer eller om du försöker bli gravid eller om det bara är en hypotetisk fråga.

• Anonym

Anonym
    Efter min abort så hade jag inte slutat blöda på 4v så på efterkontrollen såg dom att allt inte hade kommit ut men att jag skulle avakta för sånt brukar sköta sig själv. Men jag fick väldigt ont kunde inte ens stå så då åkte vi in så jag fick skrapas dom trodde även att jag hade fått en infektion men dom tog inga prover. Undrar om dom behandla mig rätt.

Men nu så försökte vi denna månaden att bli med barn testade med stickor så jag vet att jag hade ägglossning men det blev inget. Är lite besviken. Därför undrar jag om det finns dom som har haft komplikationer och ändå blivit med barn.

Svar på tråden komplikationer efter abort?