Inlägg från: Anonym (Aldrig mer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aldrig mer)

komplikationer efter abort?

Gjorde en kirurgisk abort hösten 2005 i vecka 8. Enligt läkaren hade allt gått bra och jag fick åka hem efter några timmar. Fortsatte må dåligt, hade ont i magen och mådde jätteilla. Ringde till Sesammottagningen på sjukhuset där dom förklarade att man kunde må så efter abort och att jag inte skulle vara orolig. Tillslut orkade jag inte må så dåligt så då ringde jag till gynmottagningen o fick en tid för kontroll. Där visade det sig att jag fortfarande var GRAVID! Fostret var levande o hade vuxit o fosterhinnorna var intakta. Så i slutet av tionde veckan fick jag göra en ny skrapning. De rekomenderade mig att inte behålla fostret med tanke på Cytotec tabletterna man tar innan en abort som kan ge svåra skador på fostret. Har aldrig ångrat mig så mycket!!! Har mått så dåligt efter detta. Rekomenderar ingen att göra en abort. Läkaren anmäldes till HSAN (Hälso Sjukvårdens Ansvars Nämnd) där denne fick en varning.

• Anonym (Aldrig mer)

Efter alla mina problem med aborten, fick en redig infektion oxå, så blev ja gravid ett halvår senare. Nu har jag en underbar dotter som är fullt frisk! Så det gick iallafall bra för mig att bli gravid igen! Hoppas att det blir plus för dig oxå!

Svar på tråden komplikationer efter abort?