Bort med nappen nu!
Ja, jag vet att det är lite sent kanske men nu är det så
Malte (fyller 4år 31 juli)har varit en riktig "nappsugare" men har bara haft nappen när han ska sova, utom när han är sjuk, då får han ha nappen i soffan också. Haha, vilka regler
Men nu har vi varit sjuka hela valborg och Malte har haft nappen i flera dagar i sträck, vi har varit för dåliga för att ens orka bråka med honom.
I onsdags kväll var jag allt lite piggare och Maltes läpp var stor och svullen och hade nästan gått hål på, han var röd runt munnen och det såg inte snyggt ut.
Då bestämde jag...ingen mer napp!
Malte var arg, ledsen och säkert besviken på mig. Han gnällde hela tiden det var Bollibompa och jag var väldigt sugen på att ge honom nappen kan jag ju säga...
När vi kom upp i sängen var han riktigt ledsen och berättade hur mysigt det är med nappen.
Jag pratade med honom och han lugnade sig ganska snabbt ändå, ca. 10min.
Pappa gick ner, han kunde inte vara där, tyckte nog att lilleman kunde ha nappen lite till
Jag satt jämte Malte och han sa att han verkligen inte kunde somna utan napp...men efter ca. ytterligare 10min. så sov han.
På morgonen fick han mycket beröm och det stod ett paket på köksbordet med en bil i. Och han var stolt!
Igår kväll var han helt lugn innan han la sig och berättade för mormor att han inte skulle ha nappen.
Men när vi kom upp var det lite tjat om hur mysigt det är med nappen. Men allt som allt sov han på 10-15 minuter. Innan lillasyster
Hur lång tid har det tagit för era små att "glömma" nappen?
Mycket skrivet för en liten fråga...