Inlägg från: skvimpen |Visa alla inlägg
  • skvimpen

Hur få volym i "hårbotten" ???

Jag var o köpte Osis dust it nyss pga av er och jo tjena det funkar suveränt! Håret känns lite lustigt men det ser grymt ut! Ingen i affären visste vad jag pratade om men så tittade de bland nyinkomna varor och där fanns den. Dyr men bra!!

• skvimpen

bara den i torrt hår! Borde jag ha spray också?

• skvimpen

Ah nu är jag med, alltså jag tog bara pulvret (men lite för mycket tror jag) och håret ser sådär "kändis-tjockt" ut!

• skvimpen

Jag har bara testat det nu precis och jag pudrade nog lite väl hårt och direkt på håret, nästa gång tänkte jag ta lite i händerna bara och gnugga tills det är lagom mycket. Jag tycker att dte funkar bra i mitt hår som är ganska tunt och flygigt men det beror ju alltid lite på ens egen hårkvalite!

• skvimpen

Ja jag är mäkta imponerad! Speciellt eftersom man har det i torrt hår, jag gillar inte att föna håret utan tvättar det och låter det självtorka varje morgon så mig passar det perfekt!

• skvimpen

Nej har inga kort men se om de har "prover" nästa gång du är i en affär som säljer osis! Det var jättelätt att använda!

• skvimpen

Ja, det står inget om volym på förpackningen utan det står att den är för att göra håret matt men den funkar! Mitt hår blev ganska matt ja, men jag tror inte att det blir så farligt om man tar mindre och jag har ganska glansigt hår naturligt så jag tyckte att dte var lite kul att se skillnaden!

• skvimpen

daniela1: Det låter rimligt att man skulle förlora mycket pulver om man lägger det i händerna, ditt sätt är nog bättre. man kanske skulle kunna luta huvudet frammåt och hälla det underifrån annars? Jag brukar föna håret så för bättre volym (inte hela tiden för då hade jag sett ut som Einstein men en liten stund ).

• skvimpen

Jag ska nog också tejpa för några av hålen! Mitt lite överenergiska pudrande har lett till att jag har puffigt hår även idag efter tvätt Men jag klagar inte, snyggt är det!

• skvimpen

Nu har jag tejpat för alla hål utom det i mitten och mitt hår är så fint! Tom min kille som aldrig ser just den typen av saker kommenterade det (utan att jag visade eller nämnde det)! Jag är så nöjd, tack för tipset!

• skvimpen

Jag lyssnade bara på tipsen här inne så jag ska inte ta någon cred men så här gjorde jag;

Tejpade igen alla hål utom det i mitten (jag har en tendens att 'ta i för kung och fosterland' när jag gör saker så ett hål fick räcka för mig! )

*Började med att "pudra" i benan, lite i taget och sedan rufsa/puffa lite tills det kändes lagom
    *Lyfte undan lite hår och "pudrade" efter behov i den benan osv i hela håret!
    *Satte upp håret/ lät det vara utsläppt

Jag har axellångt hår och ganska "fint"/tunna hårstrån så för mig behövdes det inte så mycket! Jag brukar gå runt och "puffa" i håret lite under dagen också så att det håller sig!

• skvimpen

jag köpte mitt hos en frisör!

• skvimpen

Jag tog bara "pudret"! Håret reser sig inte med 5cm rakt upp men det ser helt klart stylat ut på mig iaf! Hoppas det blir bra piiipen!

Svar på tråden Hur få volym i "hårbotten" ???