• piiipen

Hur få volym i "hårbotten" ???

Hur sjutton får man den där volymen i hårbotten? Så det liksom ser ut som håret "rest sig" ett par cm?? Testat med en volym krustång från björn axen men blev inte så bra.. Tänk carolina gynning tex, hennes hår "står ut" från huvudet och ligger inte platt, vilket mitt alltid gör ... Ändå har hon spikrakt hår...hur går det till?

• Svar på tråden Hur få volym i "hårbotten" ???
  • Valrossen

man kan permanenta hårrötterna så att de alltid står rakt upp eller hur man nu ska förklara..eller tupera går också bra :)

• skvimpen

Jag lyssnade bara på tipsen här inne så jag ska inte ta någon cred men så här gjorde jag;

Tejpade igen alla hål utom det i mitten (jag har en tendens att 'ta i för kung och fosterland' när jag gör saker så ett hål fick räcka för mig! )

*Började med att "pudra" i benan, lite i taget och sedan rufsa/puffa lite tills det kändes lagom
    *Lyfte undan lite hår och "pudrade" efter behov i den benan osv i hela håret!
    *Satte upp håret/ lät det vara utsläppt

Jag har axellångt hår och ganska "fint"/tunna hårstrån så för mig behövdes det inte så mycket! Jag brukar gå runt och "puffa" i håret lite under dagen också så att det håller sig!

• tyla

oj, vilken grej det här låter som.
    men, är det inte som vilket torrschampo som helst, eller är det här ännu bättre?
    och, var har ni hittat det? bara på frisörsalonger eller typ på åhlens??

• skvimpen

jag köpte mitt hos en frisör!

• piiipen

ok skvimpen, återkommer när jag testat undret! ;) är rädd att det inte kommer ge det där lyftet jag alltid vill ha..står bara att det mattar i princip, på burken...!? men jag får väl hoppas på att det ger mig en wow-upplevelse !! du tog inget annat ,ingen spray bara den?

• skvimpen

Jag tog bara "pudret"! Håret reser sig inte med 5cm rakt upp men det ser helt klart stylat ut på mig iaf! Hoppas det blir bra piiipen!

• Den där Linn

Måste bara kolla hur du upplevde produkten?

Det är inte alltid jag har rätt, men jag har aldrig fel!
  • piiipen

den va bra !!! men ja tror ja tog för mkt ,inte tejpat än !

• Heroine

Intressant, jag har två frågor:

Vad kostar den på salong (har bara kollat internet)?

Funkar det även på mörkhåriga eller är det vitt puder?

• daniela1

kostar ca 150.- har jag för mig på salong...rätta mig om jag har fel....= )

det är vitt puder men det funkar på alla hårfärger, bara att gnugga in ordentligt...

• Heroine

Aha, kanske ska prova det då. Det billigaste jag sett på nätet på svensk sida var 165:- .

Svar på tråden Hur få volym i "hårbotten" ???