• FiskBulle

kateter efter förlossning!!?

Nån som fått kateter efter förlossningen??

Jag fick en liten tjej den 12/4 och har sen dess inte blivit av med katetern..
    Dom sa direkt efter förlossningen att det kunde bero på att jag hade ryggmärgsbedövning eller att det va svullet..
    Men det har ju gått så pass länge nu så det kan det inte bero på..

Har försökt ta bort den flera gången men det funkar inte..
    Hade en påse från början nu har jag en ventil, ska vänta 3-4 tim sen tömma..
    Ska till läkaren om en vecka...igen..
    Få se vad dom hittar på då....
    less!!!!!!

Nån annan som varit med om det????

• Svar på tråden kateter efter förlossning!!?
  • Upptagen

Men, har de inte sagt varför du har den? Har du åkt hem från BB? (borde du ju ha gjort...)

Låter mycket märkligt.

Jag hade kateter efter min förlossning, eftersom jag syddes ihop på operation. Minns inte hur länge jag hade den, men HÖGST två dygn eftersom den var borta när jag åkte hem...

• FiskBulle

Dom vet inte riktigt varför det inte funkar..
    Har varit in och tagit ut katetern och drukit massa vatten för att bli kissnödig, men det kommer lixom inget.. som om jag glömt hur man kissar eller nått..

• MeNoLike

sådär vart det fölr mig också efter att de plockat bort den.. de plockade bort den 08 på morgonen och vid 14 kissade jag under tvång vatr int ett dugg kissnödig fast jag druckit säkert 2-3 liter... de skulle göra nåt med mig (som jag inte minns vad de sa) eftersom jag inte kissade men då tvingade jag mig själv.. det sved

• FiskBulle

Aj aj det lät som om det gjorde ont inte det där med att det sved utan att du drukigt så mycket..
    och inte kissat på såå länge!!
    Jag drack en hel del när dom tagit bort katetern och det kändes!!
    inte att man kände sig jätte kissnödig utan att det värkte och kändes väldigt obehagligt..
    tro det gick 2tim efter dom tagit bort den tills dom satte in den igen.
    Och då fylldes kateter påsen snabbt med 1,5liter..

• Rockern

Under förlossningen kunde jag ej kissa pga ryggbedövningen så de fick tömma urinblåsan med slang, o sen flera timmar efter förlossningen hade jag jätteont i magen, hade då inte kissat på flera timmar o druckit massor, då blev min urinblåsa lite uttänjd o de satt katéter. Hade den 2 dygn så att blåsan skulle få vila. Efter de tagit bort den hade jag JÄTTESVÅRT att kissa, fick verkligen ta i o krysta.... Jag grät o grät när jag kommit hem från BB, trodde aldrig kisseriet skulle bli normalt igen. Men ca 6 veckor senare kändes det som vanligt igen... Kan tillägga att jag också fick urinvägsinfektion av katatren men det upptäcktes inte förän 3 veckor efter jag åkt hem från BB, det gör ju det ännu svårare att kissa.... Jag tror säkert att det komer att ordna sig för dig, även om det kan ta nån månad, men kola så du ej har fått urinvägsinfektion (gör en odling). Lycka till, kram

• FiskBulle

Jag va in i dag för jag misstänkte uvi.. syntes inget på stickan men det gör ju inte alltid det.. dom skickade en odling.. och jag har fått selexid..

• FiskBulle

Ingen annan som haft/har kateter??

• krakel

jag haed KAD efter förlossningen man hade tur och allt funka sen när jag blev av med den

Fick EDA och kunde inte kissa hade 1500 ml i blåsan fick ha KAD i 3 dygn sen drog de den och allt funka som det skulle men jag drog på mig UVI...

• Mickolina

här är en till! K

unde inte kissa efter förlossningen trots att jag inte hade haft EDA. Blev då tappad på 1 liter och blev tvungen att ha kateter i tre dagar för att vila blåsan. Sen skulle jag dricka massor då de dragit katetern men jag kunde ändå inte kissa.

Det visade sig mha ultraljudet att blåsan nästan var tom, på grund av värmen eller nåt. Jag hade jobbigt i någon vecka innan allt fungerade som förut, musklerna ville inte riktigt vara med där nere. Slapp UVI.

Svar på tråden kateter efter förlossning!!?