• Anonym

Urinvägsinfektionerna knäcker mig!!!

Det började i sommras, jag hade 6 urinvägsinfektion i rad utan friska perioder emellan! Har nog ätit alla mediciner som finns. Jag klarade mig ifrån dom i ett halvår men för två veckor sedan fick jag urinvägsinfektion, fick medicin, blev bra, 2 dagar efter avslutad kur fick jag igen!!! Nu är jag inne på min 3e på kort tid!! Nu har jag ätit medicin i 3 dar men det känns inte bra ännu.

DET HÄR KNÄCKER MIG! Jag har gjort alla undersökningar du kan tänka dig. När jag har UVI kan jag inte göra något, sjukanmäler mig för jag har så jävla ont så jag bara ligger och gråter.

Ville bara skriva av mig

• Svar på tråden Urinvägsinfektionerna knäcker mig!!!
  • Anonym

hej, tycker synd om dig.Hade liknande perioder i mitt liv innan jag fick barn och stod då under en lång period på Hiprex (tror det heter så? det surgjorde urinen o på så sätt minskade urinvägsinf).
    Har du provat ngt linande?
    Fick dessutom furudantin att ta var ggr efter samvaro med maken!

• Anonym

Jag har tänkt fråga läkaren om recept på Hiprex men glömt varje gång jag pratat med henne. Ska försöka ringa henne och be om det.

Jag skulle gå ut och ha trevligt ikväll men nu är det helt förstört, jag blir så jävla deppig av det här! Och jobbet i helgen får jag avboka, SOM VANLIGT! Snart vill de väl inte ha kvar mig längre..

• Anonym

Snälla några tröstande hjälpande ord...?
    Jag har försökt allt.
    * Torkar framifrån och bak
    * Dricker citronvatten och tranbärsdricka
    * Kissar före och efter sex
    * Använder kondom
    * Tvättar en gång om dagen med Apotekets Intimtvål

• Anonym

jag horde nanstans att man kunde stoppa upp en tampong indrankt med olja pa natten i underlivet... det later bissart, jag vet, men av nagon anledning sa skulle det fungera
    och att man kissade sa mycket man kunde och nar man kande sig kissnodig och kissade EFTER SEX inte fore...
    sen finns det naturmedel som kan hjalpa.
    du kanske borde fa en langtidskur av antibiotika.. kanske det inte ar urinvagsinfektion du har?

• Anonym

Tack för alla svar!
    Jag ska absolut se till att få Hiprex utskrivet!!
    Skönt att höra att det finns fler än jag som har detta problem!

Jag ska prova persiljegrejen jag HATAR persilja men jag hatar uvi mer!!! Tack!

Svar på tråden Urinvägsinfektionerna knäcker mig!!!