Inlägg från: fru januari |Visa alla inlägg
  • fru januari

Phil o Teds syskonvagn del 6

Tänkte passa på att beställa från peppermint nu när det är 10%, men de verkar inte ha åkpåse.

Någon som har beställt det därifrån och vad tog de för den i såfall?

Norskan78 - hur gick det med frakten? Blev det 15 eller 30?

• fru januari

modestyclara:

Jag förstår det som att du haft både mjukliften och åkpåsen. Vi är i valet och kvalet för vad vi skall köpa. Läste att mjukliften bara är 60 cm lång. Mitt första barn var 56 cm när han föddes så då är det inte troligt att nästa kan ha den mer än någon månad.

Jag vill egentligen ha en mjuklift för att kunna lyfta ur barnet på ett smidigt sätt, men det är ju meningslöst om vi inte ens kan ha den under vintern.

Hur länge upplevde du att du kunde använda åkpåsen?

• fru januari

Mumu:

Så då skulle man alltså kunna ha barnet i liften längre med ena änden öppen? Kanske kan man då vända på liften så att fötterna sticker ut istället om det skulle passa bättre? Det vore ju kanon att kunna använda liften mer än någon månad. Det verkar mycket smidigare att stoppa in den lille i vagnen, som du säger.

Vår son låg faktiskt väldigt rak redan som nyfödd. Han var väl trött på att vara dubbelvikt i magen. :)

• fru januari

Nej, det är ju inte så käckt med locket stängt så det skulle ju vara om man behöver den som bärhjälp med täcke.

• fru januari

Jag förstår, ingen ideal situation. Jag försöker bara övertyga mig själv att min bebis kommer få plats tillräckligt länge. :)

Det var i allafall bra att man kan förlänga den lite. Blir nog en sådan i allafall då.

• fru januari

Åh, min vagn är redan i Stockholm!

Beställde på Peppermint förra veckan och höll på att maila kortuppgifter i torsdags. Sedan fick jag aldrig bekräftelse på att det gick igenom. Mailade både i fredags och igår och frågade och nu fick jag ett tracking-nummer och ser att vagnen har landat på Arlanda!

Det var ju någon mer i tråden som inte fått svar på ett par dagar. Jag började bli orolig att de mörkade att det var något strul, men de har nog bara inte haft möjligt att svara på mail.

• fru januari
    Ankiz skrev 2007-05-29 20:08:23 följande:
    Ni som mailat peppermint, hur lång tid tog det innan ni fick svar?Verkar som att vi är många som fått våra vagnar den här veckan, vad kul!
    I förra veckan fick jag svar på ett par timmar, men sedan har det varit trögt sedan i fredags. Mailade både då och igår, måndag, och fick svar först idag.
  • fru januari

Hmmm... undrar om det är mitt paket de försöker ge någon annan.... :(

Vår vagn har varit fram och tillbaka på Arlanda flera gånger sedan i måndags enligt tracking-systemet. Vi har dock inte blivit kontaktade. Vi var hemifrån några timmar igår, men hade ställt om telefonen och ingen har ringt.

Jag får väl ringa och höra med fedex i eftermiddag.

• fru januari

Carola Å skrev 2007-05-31 17:30:48 följande:

Har i dag beställt en svart Phil & Ted från peppermint...när vi skulle betala med visa så blev de strul ...de gick bara inte...så vi fick välja att betala med visa fast att de ringer och får uppgifterna om kontokortsnr...Någon mer som haft problem med de?Hur har ni betalat?Fick även ett bekräftelse mail att beställningen var gjord men att den svarta var slut:(De fick hem den igen om ca10 dagar!!Jag vill ju ha den nu;)
    Jag råkade lägga en sådan order utan att det var meningen. Mailade och frågade om jag kunde komplettera med kortuppgifter. De sade då att jag kunde skicka uppgifterna i två separata mail. Det fungerade smidigt. Jag skulle säkert kunna få ringa om jag hellre ville det, men eftersom jag ändå hade ett visa-kort som gick ut och skulle bytas mot ett annat i dagarna så tog jag risken att maila.
  • fru januari

Nu har paketet kommit!

Jag beställde i torsdags och det kom till Arlanda i tisdags. Enligt tracking-journalen flög det via Paris.

Idag, fredag, kom fedex och levererade utan att ringa innan. Har ingen aning om varför det tog tre dagar från Arlanda. Det framgår inte av tracking-journalen. Det har liksom scannats av någon gång per dag med kryptiska meddelanden.

Tur att maken var hemma! Nu måste jag nog gå tidigt från jobbet för att komma hem och packa upp!

Jag tycker att det funkade smidigt med beställningen från peppermint. Hoppas nu bara att vagnen är komplett, hel och felfri!

Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6