Inlägg från: fru januari |Visa alla inlägg
  • fru januari

Phil o Teds syskonvagn del 6

Oj, otympligt regnskydd skulle det stå.

• fru januari

Jag är nöjd med vagnen, men de positiva sakerna har redan kommit fram. Lägger därför till ännu ett minus och verkar negativ:

-Inget fack för plånbok, nycklar och liknande. Då får man köpa till väska. På förra vagnen (Quinny fashion) fanns ett fack på sufletten.

• fru januari

Nätfack i varukorgen? Vårt fack är i tyg. Det kan man såklart använda, men det känns lite omsidigt att ha plånbok och så där.

Facket i tittluckan är ju öppet i ena änden. När man stänger luckan hamnar facket nedåt och då faller saker ur. Jag hade inte läst att det var för inköpslista. Jag har undrat vad det var till. Själv har jag aldrig barnvagn i affären, men det kanske kan vara vettigt för dem som har det.

Kryckan skrev 2007-06-26 18:59:25 följande:
    På P&T sport finns ett nätfack i varukorgen där man kan ha småprylar om man känner för det, inte när man har syskonsits där, men har man bara ett barn så funkar det ju. Sedan är det ett litet plastat fack i sufletten (tittluckans baksida så att säga) där man kan ha nåt litet. Jag brukar ha mobilen där jag. Står att man kan ha shoppinglista där när man läser beskrivning på pramworld tror jag det var Hade inget direkt fack på Emmaljungan så det har jag inte sett som minus med P&T. Men man har ju olika behov och behov som uppkommit när man kunnat gjort saker med tidigare vagnar så klart.
  • fru januari

Vi har ett tygfack där du beskriver, men jag skall kolla om det finns ett i nät också.

Hur som helst vill jag inte ha plånbok och nycklar där. Jag hade önskat ett sådant fack på sufletten.

Det fanns som sagt på min förra vagn och det var inget jag tänkt på att jag skulle sakna, men det gör jag. Därför nämnde jag det när det frågades efter för- och nackdelar.

• fru januari
    Kryckan skrev 2007-06-27 11:07:19 följande:
    Om du tittar i varukorgen (som ju är både i tyg och nät upptill på kanterna) så i "väggen" närmast bakre hjulaxeln så finns ett nätfack på insidan.
    Hej igen!

Nu har jag kollat och det är ju två fack i varukorgen. Det jag tänkte på var fram och mycket riktigt finns det ett nätfack bak. Det var ett ganska praktiskt fack även om det kanske inte är optimalt för just plånbok.

Kul, att lära sig nya saker om vagnen. Mer att upptäcka varje dag!

Tack för tipset!
  • fru januari
    Asereht skrev 2007-06-28 09:46:14 följande:
    Vet ni att trots alla mina vagnar så har jag hittills aldrig *peppar peppar* råkat ut för en punka och då har jag säkert haft 15 vagnar med lufthjul iaf.
    Du är lycklig du! Vi fick tre punkteringar på vår nya P&T de första tre veckorna! Men nu har det varit punkteringsfritt ett par veckor....
  • fru januari
    nina1977 skrev 2007-06-28 13:22:19 följande:
    Många verkar tycka att man är konstig som har flera vagnar, eller byter. Men då brukar jag fråga när dom bytte mobil senast,
    Haha, jag har aldrig ens tänkt på oss som några som håller på och köper vagnar, men vi är också inne på vår femte på 1,5 år!

Först hade vi en brio duo. Den var okej som liggvagn, men mycket otymplig som sittvagn. Dessutom hade vi köpt den nästan ny för ett så himla bra pris så jag kom fram till att vi kunde få tillbaka vad vi betalat om vi sålde den. Sedan köpte vi en Quinny Fashion för 600 kronor istället. Den har varit bra och fyllt sin funktion, men är väldigt bort i ryggen. Sonen ligger liksom med huvudet inpressat i sufletten när han sover. Eftersom vi skall få ett till barn i oktober kändes dat bra att slå till på en P&T. Quinnyn har vi kvar som extravagn.

Dessutom har vi en paraplysulky i bilen. Ett tag hade vi en gammal skraltig Emmaljunga sittvagn med fullt liggläge. Den köpte vi för att ta med på semester eftersom Brion var för stor. Sonen var bara 4 månader och behövde ligga bra så paraplysulky kändes lite tidigt. Den sålde vi vidare efter resan...

Undrar om folk tänker på mig som barnvagnstokig. Jag tycker bara att jag har gjort praktiska och nödvändiga affärer.

Mobilen har jag haft i tre år.
  • fru januari

Precis vad jag också tänkte.

Som jag förstår det sitter det alltså som det skall på ena sidan. Ta det hjulet och prova på den trasiga sidan. Om det inte funkar då heller borde det vara inne i fästet som det är problem.

Asereht skrev 2007-06-29 13:45:49 följande:
    Det är inte så att problemet är inne i röret på vagnen då iom att det inte hjälpte med nya pinnar (som jag förstod det)?
  • fru januari

Och då funkar det alltså, menar du?

Ser di skilland på pinnarna när du jämför dem då?

daniela1 skrev 2007-06-29 14:05:13 följande:
    har testat det...men tack iallafall
  • fru januari

Tror att jag skrev om detta för några veckor sedan. Vår bromsstång tar i ena sidan. Vi har tänkt slipa ned den, men inte kommit oss för. Får se när det blir av...

Kryckan skrev 2007-07-12 13:58:25 följande:
    Det är inte ena hjulet som låter då? Vårat låter lite som det "vobblar" då man kör vagnen på lutande underlag.. fattar inte varför men störande är det. Är som att hjulet inte snurrar rakt om du förstår vad jag menar. Är bara på ena sidan också. Ska testa byta plats på hjulen och se om det blir på andra sidan eller försvinner. I värsta fall får man väl kolla om det är hjulet som är skevt. Igår lät det mer än tidigare nämligen.Visserligen är vi i ett enormt behov av att pumpa däcken, men har ingen pump ännu. Så det kanske är därför.Någon som har samma problem som mig eller solstraalen?Jag har förresten också SP.
  • fru januari

Oj, nu såg jag att ni kommit på detta också.

Jag skall testa om det går att "dra till den". Förstår i oc för sig inte rikigt vad du menar med det, men det kanske jag kommer på om jag kollar lite.

Kryckan skrev 2007-07-13 20:11:02 följande:
    Nu vet jag!! Till alla er som också lider av oljud som låter som "vobblande" eller liknande.Jag undersökte saken och det är liksom bromspinnen som sticker ut ½ mm och när då hjulet går emot (som bara händer då och då) så skrapar liksom pinnen mot hjulet. Drog till bromspinnen lite (gissar att man får göra det lite då och då) och så lät det inget längre Om den hoppar ut ofta tänker jag låta sambon slipa ner pinnen lite, behövs ju som sagt bara ½ mm så det är inte så man kommer påverka bromsen om man gör det.Vilken lycka att ha hittat orsaken och att det inte rör sig om fel på hjul eller axel!!
  • fru januari

Tack för tipset, men det tycks inte hjälpa att skjuta vår i sidled. Det har jag testat och den tar fortfarande i.

Däremot måste jag tacka extra för tipset om att ta av hjulet och slipa. Jag har funderat på hur man får av stången, men det behövs såklart inte.... ibland har man inte alla pommes frites på tallriken.

Kryckan skrev 2007-07-15 22:10:18 följande:
    Fru januari: Du undrade vad jag menade med att dra i bromspinnen för att få den att inte gå emot. Ska försöka förklara.Om vi säger att det är som i vårat fall att bromspinnen sticker ut ½ mm på höger bakhjul (bakifrån sett) så drar jag liksom i bromspinnens "ögla/böj" (den man trampar ner för att bromsa) och drar den mera mot vänstra bakhjulet (bakifrån sett fortfarande) så att pinnen dras tillbaka lite och inte sticker ut mot hjulet.Dock verkar det där problemet återkomma efter varje bromsning, men kan ju slippa oljudet temporärt till dess man orkat slipa till det. Vi har inte heller kommit till skott med att slipa till den ännu.Är ju egentligen bara att bromsa vagnen och ta av hjulet sedan slipa ½ mm och problemet är ur världen.. men finns ju annat att roa sig med, hänga här tex
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6