Inlägg från: Kryckan |Visa alla inlägg
  • Kryckan

Phil o Teds syskonvagn del 6

Pilea eller andra som beställt via Peppermint: Hur lång leveranstid är det, om ni fått besked vill säga?!

Upprepar frågan om någon som beställt från Peppermint fått sin vagn så man vet att det funkat bra?!

Sugen på en P&T Sport med sits, lift och sidoväskorna =)

• Kryckan

Nu har jag också beställt från peppermint
    Vagn+sits+lift+sidoväskor = 5724 kr

Hoppas allt kommer fram helt och bra nu bara.
    *längtar*

Tack för alla bra tips här och all info! Vad vore livet utan internet?

Kram

• Kryckan

Lindadjo: Jag beställde en sport grå, med grå sidoväskor och sedan en orange lift. Det ingick dubbelt regnskydd.

Pilea: Vi ville ha annan färg på liften och då skilde det lite i pris, men det är ju som sagt väldigt liten skillnad och då var det värt det. För vi ville så gärna ha en mer lysande färg på liften.

Måste tillägga att det var ruskigt svårt att välja färg. Alla är ju snygga. Vi gick lite på bekvämlighet (att smuts inte så lätt syns) och sedan kan jag vara rätt ombytlig så jag hade säkert ledsnat på en röd. Blå var inte intressant då jag är rätt less på blått. Även om denna var skitsnygg den med!
    Att när man sedan valt grå komma fram till färg på liften var också jobbigt haha. Men efter många om och men (stod mellan röd, orange och grön) blev det till slut orange.

Vad gäller de där sidoväskorna tänkte jag försöka få till en avtagbar axelrem så jag lätt kan släpa med dem upp från barnvagnsförrådet i källaren (bor i lägenhet).
    Låter skönt att höra att de är till stor nytta och rymmer mycket. Tycker jämt jag har ett ton prylar med mig idag till ETT barn, vad ska det inte bli när nummer två trillar in i oktober?!

Lillalisen: Av bilderna att döma ser det ut som Sport så det hoppas jag att det är!! Vet inte varför de skriver e3 sport. Men både bilder och text verkar handla om sport. =) Om jag hinner få vagnen innan du beställer kan jag meddela vad som kom! Har inte fått något leveransdatum ännu men beställde ju igårkväll så det kan ju ta någon dag eller så innan de packar ihop beställningen.

Är det någon som har sådan där midjeväska från P&T på vagnen? Hur är den? Någon som har jämfört den med Skip*Hops saddlebag?
    Vad jag försått av er här har de flesta en skip*hop saddlebag på styret eller syskonsitsen. Någon som vet vad en sådan kostar ungefär här i Sverige?

Tack på förhand!

• Kryckan

För mig har de också bokat upp beloppet. Har inte fått något mail om att det gått fel dock.
    Jag tror inte det är någon fara, det är ofta att belopp bokas upp och dras först någon dag senare.
    Jag har föreningssparbanken.
    Kan ju vara så att de (bankerna) håller på pengarna någon dag när det ska dras i annan valuta eller så?! Men så blir det ju bara jag handlar på HM ibland så jag tror inte det är några problem alls.

Hej hej

• Kryckan

För mig är pengarna fortfarande "skyddat belopp" och har inte fått något mail från peppermint som säger att de inte kan dra pengar. Så än så länge känner jag mig lugn.

Ja hör av dig till dem så de förstår att du vill ha vagnen och att det verkar strula med banken. Använder du ditt riktiga kortnr eller e-kortsnr? Jag kör alltid med e-kortsnr så att inga företag ligger och har mitt kontokortsnr där lönen kommer in.
    Tänkte om det var skillnad i hur vi betalat eftersom det verkar funkat från mitt konto men inte från ditt och vi har samma bank?!
    Kan ju vara slumpen såklart.
    Håller tummarna att allt går bra för alla oss som så gärna vill ha vagnen, och det snart!!
    Helst samma dag som man kommer på att man ska beställa juh!
    Hehe

• Kryckan

Vad f-n är det för fel på en del människor?
    Klart man ska rädda barnen!! Om det finns en funktion för att blocka så är detta tillfället det rätta! Inga mer dumma kommentarer från sådana personer tack!

• Kryckan

Tragiskt när folk inte kan vara glada åt andra även om de själva inte kan få barn. Svårt för mig att sätta mig in i hur det skulle vara att vara ofrivilligt barnlös såklart, men måste man spy galla över någon som lyckats då då?
    Lite mer medmänsklighet tack!

• Kryckan

Det var någon här som hade beställt och fått sin vagn från peppermint.. hur var det för dig, fick du mail när de skickat paketet också eller hur funkade det?!
    Minns att du skrev att du fått det levererat till dörren, verkade det vara det normala?

Har i och för sig mailat till dem och frågat lite.. de kommer väl vara helt less på oss svenskar efter det här hehe.

Men man vill ju så gärna ha sin efterlängtade vagn ju!

• Kryckan

Om någon köper en vagn och fraktar den per flyg personligen hit lär man inte behöva betala extra. Det är ju en gåva eller hur?! Eller kanske ens egna vagn man tar med till landet man ska besöka. Om man däremot beställer varor som skickas per post kan de fastna i tullen. Läs mer om tull och skatt/moms på tullverkets hemsida.

Jag tror det är helt safe om någon tar med en vagn personligen. Jag har ju tex inte betalat skatt och tull om jag tar med min vagn utomlands. Vore ju sjukt =)

Lycka till med alla inköp! 3000 är ju svindlande billigt, man blir nästan lite avis hehe

• Kryckan

Ni som redan har en P&T i eran ägo, vet ni hur brett handtaget är ungefär. Är det som vagnen så jag kan gå på bredden rakt av eller?
    Hade tänkt fixa någon liten väska att ha mina egna saker i, och vill göra den så bred som det går men den får ju inte bli för bred.
    Så måttet innan handtaget böjs om ni är med på vad jag menar

Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6