Inlägg från: Kryckan |Visa alla inlägg
  • Kryckan

Phil o Teds syskonvagn del 6

daniela1 skrev 2007-05-25 22:20:08 följande:
    såg du vart man gick in å följde paketet någonstans? var inne men hittar inte...
    Jag gick in på peppermints hemsida, sedan på Customer services, där fanns valet shipment. Och där stod det om leveranser, fanns även länk där till siten man ska kunna söka fram sitt paket på. Du måste dock få "fraktnumret" av peppermint, vet inte om det kommer med orderbekräftelsen. När jag beställde var det ju £15 och då verkade det inte gå att spåra paketet själv (måste kontakta budfirmorna själv) men nu står det ju att det ska gå så då får de väl stå för det tycker man.

Måste bara tillägga för er som inte köpt på peppermint att det inte verkar strula för alla som handlar där.
    Jag har ännu inte upplevt något strul, har visserligen inte fått mitt paket ännu, men det har ju inte ens gått en vecka sedan jag beställde så jag känner mig inte som en besviken kund än på långa vägar!

Förstår dock Norskan som haft rejäl otur med dem, där kan man säga att de klantade till sig rejält.

Sedan finns det de som fått sina vagnar utan problem och snabbt.
    Största anledningen till att många här beställt via peppermint är ju pga deras rabatt nu under maj månad. 10% är inte lite pengar när det handlar om en vagn liksom.

Det blir ju såklart att man beställer från det stället som har lägst pris för stunden och nu var det peppermint.
  • Kryckan

Måste säga att jag också har samma erfarenhet från Babyland (Uppsala), förutom nu nyligen då en säljare där var toppen. Blev så förvånad. Var ju bara där för att kolla på olika modeller av skötväskor, tänkte inte handla där eftersom jag inte gillar när de har totalt ointressrad personal. Men blev glatt överraskad. Kvinnan verkade ju även ha en P&T själv och hade ju därför bra koll på vagnen och berättade även om kommande modellen (eftersom den de hade i butik var e3).
    Sist (innan denna gång alltså) vi skulle handla där var det knappt man fick kontakt med någon i personalen, och så var de rent av otrevliga nästan som att man störde dem.

Konstigt att det verkar vara dåligt även i andra butiker i landet.

Dags för sen middag och sen däcka tror jag
    Blev en sen natt igår då vi var på bröllop.

• Kryckan

Magda78: Har haft varierande erfarenheter på Barnens Hus faktiskt, och nu är det bara Uppsala jag varit på. Vet inte om du också syftar på Uppsala eller andra städer.
    Vissa där har varit jättekunniga och servicetänkande. Medan andra sagt helt fel saker om så viktiga saker som bilbarnskydd!
    Och vissa verkar ha bättre saker för sig än att sälja och informera. Men där har det varit mer bra än dåligt, men nu var det ju länge sen vi gjorde våra inköp där, så det kan ju ha "sunkat" ner sig sedan dess.

En sak som irriterar mig något fruktansvärt med Barnens Hus (som nästan borde göra att man som förälder ska bojkotta stället) är att de säljer smågodis där inne, precis innan kassorna.

Tycker inte det ska finnas godis, glass, läsk mm i en affär där allt riktar sig till barn.
    Frukt, barnmat, mineralvatten, smörgåsar, fruktjuicer eller liknande borde de istället införa.

Har förresten inte sett camofärgade vagnen, finns det bild? Var inne på Babylands hemsida men ingen camo där i alla fall.
    Verkar vara kampanj på P&T i alla fall, för er som hellre vill handla hemma och slippa ev. krångel vid ev. reklammationer.
    (är nog enda saken som jag än så länge ser med att beställa från utlandet)

• Kryckan
    Magda78 skrev 2007-05-28 07:27:33 följande:
    Kryckan:syftar också på Uppsala...Den camofärgade vagnen kan du se på liten bild i mitt galleri.Ingen som kan hjälpa mig??? Se fråga i inlägg 1511!
    Kan inte se ditt galleri?!
  • Kryckan
    Magda78 skrev 2007-05-27 20:24:54 följande:
    Här hos oss tycker jag/vi att det är Barnens Hus som fungerar så som Asereht skriver och Babyland som fungerar suveränt! Vi har handlat "det mesta" vad gäller vagnar och bilstolar på Babyland just därför att man inte får ngn hjälp/service på Barnens Hus...Nu behöver jag er hjälp: såg idag att det gått hål där sonen har sina fötter... det måste liksom ha varit "för tungt" där så att tyget på ngn sätt tagit i däcket så att det liksom nötts hål på så sätt. Iaf är det vad jag kan tänka mig, att det är så det har hänt. Är det ngn annan som det hänt likadant för? Har ju köpt vagnen i UK, hos Comfy...reklamation/garanti, eller?Vad jag förstår så är det ju fotstöd-varukorg i ett så det blir väl till att byta ut "allt" i sådana fall? Blir till att kontakta Comfy antar jag, men har det hänt ngn annan skulle jag vilja veta hur du/ni gått tillväga innan jag själv hör av mig till Steve.
    Det enda svar jag kan ge, är att en väninna också haft detta problem på en begagnad e3:a från -04.
    Men det är bara tyget på undersidan vid framhjulet som gått sönder. Det är som en plastskiva där så det verkar inte gå hål hela vägen upp. Man ser det alltså bara underifrån.
    Är det samma problem du har? Och med samma vagn?
    Hon har inte gjort något alls åt det dock. Jag skulle ev. försöka sätta dit någon form av skydd, kanske vaxduk eller liknande för att skydda lite. Men osäker eftersom jag inte har fått min vagn ännu. Och vet inte om detta fel även uppstår på sporten.
    Kanske inte går att sätta dit något på ett smidigt sätt heller eller?
    Om inte skulle jag ta genomskinligt nagellack och pensla på ev. fransar så det inte repas upp mer av sig själv. Men det är ju bara jag det.
    Om det är en ny vagn skulle jag kontakta P&T eller en återförsäljare och rådfråga!
  • Kryckan
    nina1977 skrev 2007-05-28 11:29:19 följande:
    Kryckan: Har du fått din vagn, vi beställde samma dag??? Jag har varken sett eller hört nåt om vagnen än. Pengarna är dragna och har kommit rätt. Men jag har inte sett till vagnen än.
    Hej hej, nej ingen vagn här inte.
    Men ringde ju leveransföretaget i England (fick numret via peppermint) och de sa att de inte hade skickat iväg den ännu (då) så de trodde jag skulle ha vagnen i slutet av denna vecka.
    Så vi får väl se när den dyker upp.
    Vet ju inte om samma hänt med din vagn (så att du också får i slutet av veckan) men känns väl rätt troligt om vi beställde samma dag. Pengarna dras ju då de skickat iväg vagnen då den inte längre finns hos peppermint.

Säger naturligtvis till när jag fått vagnen Gör det du med så man vet
    Jag bor i Uppsala, så får vi se var de är snabbast att leverera.
  • Kryckan
    nina1977 skrev 2007-05-28 13:12:00 följande:
    Ok. Ja pengarna är ju dragna, så då måste den ju ha lämnat firman iaf. Jag har kopplat om min telefon till mobilen, men inte hört nåt än. Jag tycker mig komma ihåg att en tjej hade fått hämta den på posten. Kanske blir så för mig, jag som bor långt ute på landet. Till Uppsala borde dom väl kunna skicka snabbt. Jag hoppas den hinner komma till nästa helg iaf, det borde den ju. Ska till Sthlm då och vill slippa ta med den klumpiga vagnen. Vad var det du beställde för färg, jag tog en grå... fast jag nog hellre ville ha en färgad. Så jag hoppas jag kommer vara nöjd ändå. Vet att jag är så ombytlig med vilka färger jag gillar o så, det går i perioder
    Jag har också beställt en grå
    Med sits och gråa sidoväskor, men orange lift till.
    Jag är också ombytlig och vågade inte ta stark färg, men liften har man så kort tid så den tror jag inte jag hinner ledsna på. Ville piffa till vagnen lite. Tog tid att komma fram till vilken av fägerna man skulle ha på liften också.. grön, orange eller röd. Men blev till sist orange och otroligt nog var jag och sambon överens!
    Älskar ju grönt, men denna var så ljus att jag inte vågade pga smuts.. är slö och orkar inte tvätta tyget om det blir skitigt. Så då känns det bättre med ett som inte smuts syns på lika mycket.
    Tänkte faktiskt försöka sy egna dynor till vagnen sen, och då kan man ju piffa till med färg som lätt kan bytas ut när man ledsnat.
    Och vill man inte sy kan man ju köpa åkpåsar, filtar eller dynor i annan färg.
  • Kryckan

nina: en snabbfråga, hur gör man för att koppla om hemtelefon till mobilen? Jag vet att det ska finnas att läsa i telefonkatalogen men orkar inte leta fram den *slö* så om du minns får du gärna tipsa mig

Hoppas vi snart är två lyckliga ägare av grå P&Ts

• Kryckan
    nina1977 skrev 2007-05-28 13:34:05 följande:
    Jag beställde svarta sidoväskor till min vagn, men jag vill ha den lilla väskan som man kan sätta på handtaget, men den hade inte peppermint. Så om någon ska beställa och vill beställa en sån åt mig så blir jag jätteglad. Vidare frakt står jag för i sånt fall. Fast iof kanske den går att beställa på barnens hus oxå?? Nån som vet vad den kostar där??
    Ringde faktiskt och kollade med Babyland och Barnens Hus här i Uppsala.
    Barnens hus tog 369 kr för P&T "magväska"
    Babyland tog 375 kr för P&T "magväska" och
    549 kr för Skip*Hop saddlebag

Barnens hus påstod att de inte hade märket Skip*Hop men det vet jag att de har för jag spanade på deras vanliga skötväskor sist jag var där (typ en vecka sen eller så) men hon som jag kom till jobbade på leksaksavdelningen så man får väl ha lite överseende.

Men de ligger ju rätt lika i pris på P&T väskan så då gör de säkert det på Skip*Hopen också.
    Babyland hade ingen av väskorna inne men kunde ta hem.
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6