Inlägg från: daniela1 |Visa alla inlägg
  • daniela1

Phil o Teds syskonvagn del 6

hej har läst lite här om er som gjort beställningar från peppermint...ska själv beställa därifrån ikväll, jag ska beställa vagn med syskonsits och pannier bags tänkte jag, men undrar vad frakten går på, har försökt luska va totalbeloppet blir men kan inte få ihop det!nån som vet? är lite osäker på om jag verkligen ska köpa med pannierbagsen, -det ser ut som vanliga cykelväskor tycker jag och dom finns väl att få tag i rysligt mkt billigare och snyggare här hemma tror jag..kanske nån som vet det oxå?Skrattande

• daniela1
    norskan78 skrev 2007-05-22 15:33:04 följande:
    daniela1, frakten från peppermint är £15
    säkert? alltså typ 200 stod ju något om 30 till europa nämligen läste jag nu...men är inte bäst på engelska direktSkrattande
  • daniela1
    Pilea skrev 2007-05-22 15:59:00 följande:
    daniela1:Du kan ju alltid lägga det du vill ha i din "Shoppingbag" och fylla i Sverige som land då får du ju fram den totala summan, sen behöver du inte slutföra beställningen om du inte vill. Sen är det bara att jämföra valutan på forex för att få fram det i svenska kr.
    men räknas frakten med där då? kollat forex men tror inte frakten räknades med i sluttotalen på peppermint...  ????
  • daniela1

oki tack för alla svar!  nu majlade jag peppermint för säkerhets skull-å dom sa £30?? har ni som beställt,å pengarna blivit dragna betalat £30 eller £15-förvirrad här...Fundersam

• daniela1
    Kryckan skrev 2007-05-22 16:27:58 följande:
    Jag betalade bara £15 i frakt då jag beställde i förrigår. Men de kan ju ha ändrat på det nu när vi är så många här som beställt och de insett att det blir dyrt för dem. Men står det 30 eller 15 när du så att säga lägger till saker i varukorgen och sedan tittar i den på summan?
    står 30 tyvär...åhh typisktattdom ändrar just nu isåfall!,men någon som sett om vanliga cykelväskor funkar på p&t?
  • daniela1

frågade om höjda prisetva somni trodde:

Dear Daniela,

Due to the high volume of orders from Sweden we have now changed our
    postages to £30.00. The postage for your order will be £30.00.

Many Thanks

Sadie
    Peppermint

• daniela1
    Trogga skrev 2007-05-22 17:33:05 följande:
    Fast om fler beställer till sverige borde priset kunna bli lägre.

håller med...skulle lagt en order i förrgår,men gick inte för sidan "haka upp sig" känns surt!

Kryckan skrev 2007-05-22 17:33:15 följande:
    Fick precis svar från Peppermint:"We will post out your parcel today, you will receive it up to 3-5 working days and it will be sent to your door. You have to sign for it so someone will have to be at home to receive it.Thank you for shopping with usSadiePeppermint"Fasen vilken lyx att det kommer till dörren. Undra på att de måste öka priset på frakten, dels alla vi här som beställt, men också att de fraktar det till dörren och på så kort tid.Tänk då får vi ju vagnen denna vecka eller i början av nästa vecka. Jippie!!
    från praamworld kostar det som sagt 20 eller vad det är i frakt och då kommer vagnen till dörren oxå, tycker det är lite överpris med 30 i frakt faktiskt, som dom ändrat till nu,men klart jag e sur eftersom jag "egentligen"skulle fått det för 15 först....Ledsen
  • daniela1
    norskan78 skrev 2007-05-23 16:50:07 följande:
    GAAAAHHHPeppermint har inte kunnat se min betalning och har därför inte skickat nån vagn. Jag forsökte göra två betalningar med handelsbanken kortet och det gick inte, så jag gjorde med mitt ica kort.DÅ gick det igenom, och dagen efter så såg jag att det var en prelimnärdragning från handelsbanken, så vi handlade på ica kortet. Och det är på ICA kortet dem forsöker dra pengar, och där finns det inte beloppet somdem vill haSå nu har jag fått tillbaka pengarna från handelsbanken, åkte in till stan ( 4 mil ToR) tog ut pengar, satte in påica kortet,och NUUUU skall det gå Va gör man inte för att få en sånn vagnSÅ jag hoppas o ber att jag får vagnen nästa vecka och att det inte blir nå problem. För jag ville bara riva av mig håret,så frustrerad var jag
    vet du om det är nått speciellt med handelsbanken när det gäller sånna här betalningar? har ju oxå handelsbanken ju! har skickat iväg min beställning nu £30 i fraktGråter men men får ta det, det är ju ändå billigare än pramworld just nu...
  • daniela1

nu har peppermint dragit pengar frånmitt konto-eller det är draget pengar mn det står inte till vart-är det det som kallas skyddat? vet nån om det är från dagen dom drar pengar som det tar 4-6 arbetsdagar eller från beställningen? krångligt med peppermint verkar det vara nu, man skulle ju vilja att dom hade EN som leverera så man kunde få tracking nr å sånt och kontakta dom och få veta när dom kommer-som med pramworld..

• daniela1
    Pillson skrev 2007-05-25 21:58:42 följande:
    för en himla massa sidor sedan när folk ännu beställde från pramworld så skulle man göra något konstigt när man tog mot paketet från DHL, vad var det? (jag är glad att jag beställde från pramworld ändå nu när jag läser allt strul ni har med peppermint)
    tror det va att skriva "uncheckt"eller nått sånt på paketet när man tog imot det, jag gjorde det men kommer inte ihåg ordagrant vad jag skrev...
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6