Inlägg från: daniela1 |Visa alla inlägg
  • daniela1

Phil o Teds syskonvagn del 6

Kryckan skrev 2007-05-25 21:43:01 följande:
    Hej på er,Var inne på peppermints hemsida och numera (sen de höjde frakten) verkar de ha ett system som gör att man kan följa sitt paket. Om jag tolkade det hela rätt. Så det kanske delvis var därför som de höjde priset, för att folk undrar var paketet är. Rör det sig bara om England har de ju lättare koll själva, men när det åker till annat land blir det ju genast svårare.Jag hoppas min vagn kommer i slutet av nästa vecka som hon på leveransfirman i England sa.Norskan: FY F-N vad dålig stil av dem. Du har ju varit i kontakt med dem flera gånger, klart de visste att du skulle ha vagnen, var ju bara strul med kontokorten ju. Suck! Förstår din irritation. Hoppas du får den där beg. vagnen nu och i den färg du VILL ha, som tidigare inlägg: Klart det är viktigt att få den färg man vill ha!
    såg du vart man gick in å följde paketet någonstans? var inne men hittar inte...
  • daniela1

hej hej! nu har våran vagn oxå kommit!-blev en överraskning när vi kom hem från kryssningen och den bara stod där utanför dörren!! -blev lite arg för att dom bara lämnat den där, kunde ju ringt, mitt mobilnr stod på paketet ju.. men och andra sidan skulle man väl hållit sig hemma :) men trodde aldrig det skulle gå så fort som det gjorde! satte ihop den direkt för att se att allt va i sin ordning-och det var det!:) men har hört något om rostfläckar?-har dom varit på ngt speciellt ställe eller varsom? -finns det ngt man kan göra för att förebygga kanske?

• daniela1

frogleg:tackar för det snabba svaret-slka genast undersökas...! hoppas det löser sig för er!-hörde någonstans att dom sagt att rosten tydligen inte är någon anledning till godkänd reklamation-vilket låter knäppt!men stå på er!-är man envis så brukar det gå bra tillslut!

• daniela1

halloj! ett problem har uppstått med min nya sp beställd från peppermint:( har fått den för länge sen, men provade använda den först igår,och då upptäckte jag att ena hjulet inte låste sig vid bromsning-det var för långt imellan "låspiggen" och hjulet, började kolla och upptäckte att hjulet lixom gick att vicka väldigt mkt i sidleds! tog då bort hjulet i tron om att jag satt det fel,och då upptäckte jag att "ringen" som ska sitta på pinnen så fjädringen fungerar rätt hade lossnat! ååååh! har mejlat pappermint nu,får se vad dom säger, någon som har erfarenhet av samma?-tror ni man får en ny "pinne"? föresten nån som vet om dom svarar på mejl under helgen, eller får jag vänta till måndag:/?-ska alltid hända mig...*suck*

• daniela1
    john skrev 2007-06-16 21:51:03 följande:
    är det ringen som sitter runt? den kan man lätt köpa på nån bra mack eller typ biltema.
    den som sitter runt pinnen långst ut innan plattan man trycker på...-hehe vilken förklaring!:)...men hur får man fast den isåfall om man köper den löst?för den sitter ju fast på andra pinnen...
  • daniela1

tittade på pinnen,och det är ju en springa där-så förstår hur det fäster nu iallafall! -men problemet är ändå inte löst:(- när jag trycker in "knoppen" som man gör för att ta bort/sätta på hjulet,så är piggarna på sidan som ska åka in väldigt tröga, vissa "tryck" på knoppen går det, andra gånger inte....så får skicka ett nytt mejl och försöka förklara detta för peppermint!(e såå kass på engelska!):)måste va nått fel på pinnen från början som lett till att ringen gått sönder oxå, får se...tackför din hjälp john!

• daniela1

heej alla! tänkte höra om själva eller om ni hört om någon som haft problem med hjulen,eller  "pinnen" som man klickar i hjulet med rättare sagt, (på sp) blir tokig nu är det andra gången något händer, först va den trasig så att inte piggarna låste sig i själva vagnen, och då skicka peppermint en ny "pinne",men nu är det något fel igen! den fäster inte!(vet inte varför denna gång)-livsfarligt ju!,hjulet sitter ju löst!  ska mejla dom nu men tänkte höra med er först om ni vet om detta är vanligt?

• daniela1

hej igen! försöker med min fråga igen!:) ....är  det någon som har sp vagnen som har haft eller hört andra som haft  problem med pinnen till hjulet? för nu är det andra gången för mig som pinnen inte hakar i vagnen(hjulet sitter alltså löst)! jag har mejlat peppermint men inte fått svar på ex antal dagar, gick jäkligt snabbt vid frågor om beställning och beställning(några timmar), nu vid dom här 2 "reklamationerna" har det tagit närmare veckor:( men som sagt, nån som hört ngt tidigae om detta? eller är det bara jag som har oturen?!

• daniela1
    Asereht skrev 2007-06-29 12:43:02 följande:
    Har inte SP men antar att det är samma fästanordning på hjulen eller ? Har inte haft problem med det iaf. Har inte hört om någon annan heller med sådana problem.Jag är heller inte hlt 100% på att jag förstår. Pinnen på min vagn sitter ju på chassit inte hjulet eller menar du sprinten på hjulet? Nä, jag erkänner att jag känner mig helt förvirrad istället. Enklast så. Har inte blivit mkt sömn inatt då minstingen är magsjuk och av någon anledning inte alls på humör för att sova vilket annars skulle underlätta en hel del för mig idag/kväll då jag är solo.
    tack för ditt svar Skrattande
     aj då,hoppas minstingen mår bättre snart!
    det äär inte samma fästanordning på e3 och sp, på e3an är det väl en sån där "klassisk" pigg på sidan man trycker in för att få loss hjulet? på sp är det en hel pinne man "trär" igenom hjulet och sedan in i röret (på chassit)med allt,och på den pinnen,på den delen som hamnar längst in i "röret" så finns 2piggar längst in som ska fästa alltihopa, det är dom som krånglat för mig, dom fäster inte i vagnen...hm hoppas nått är förståligt hehe.
    tycker det är så dåligt att dom tar sån tid på sig att svara vid (mina)reklamationer!det går ju inte att använda vagnen när den är så här

jag ska försöka lägga ut en bild här men vet ju inte hur man gör ju!:)så får se omdet blir ngt!
    pinnarna
  • daniela1

åhh ger upp och lägger in en bild på "pinnarna" i mitt galleri om nån nu är nyfiken

• daniela1
    Asereht skrev 2007-06-29 13:29:06 följande:
    Ah I see! Då är jag inte mkt till hjälp tyvärr.
    tack iallafall! man kan ju hoppas att det bara är jag med min vanliga tur med vagnar som detta händer!(men har ju hänt 2 gr nu) men annars är det ju ett väldigt allvarligt fel som gör vagnen osäker! jag märkte det först på bussen när jag skulle bromsa vagnen, att inte bromsen hakade i på ena sidan (tackvare att hjulet åkt ut sidleds en bra bit)  så kanske finns fler med samma fel men som inte märkt av det,för jag gick ett tag med innan jag märkte tror jag,för vi har kommit på nu i efterhand att min sambo nämde ngt om bromsen i början när vi precis fått den...men som sagt, är säkert bara vår gamla vanliga tur...
  • daniela1
    fru januari skrev 2007-06-29 13:49:35 följande:
    Precis vad jag också tänkte.Som jag förstår det sitter det alltså som det skall på ena sidan. Ta det hjulet och prova på den trasiga sidan. Om det inte funkar då heller borde det vara inne i fästet som det är problem.
    har testat det...men tack iallafallSkrattande
  • daniela1
    fru januari skrev 2007-06-29 14:44:21 följande:
    Och då funkar det alltså, menar du?Ser di skilland på pinnarna när du jämför dem då?
    nej funkar inte....är skilnad, för att på den trasiga pinnen är piggarna som ska fästa inne i röret på chassit, tröga, ibland sjunker dom in som dom ska när man trycker, ibland inte...(har smörjt) så om jag nu får dit hjulet är det inte säkert att jag får bort det sen känns det som, fast har ju försökt iaf att få fast det.
    fenurila skrev 2007-06-29 18:39:28 följande:
    När jag fick vagnen och skulle sätta påhjulen fick jag juxa en del fram och tillbaka innan den fäste sig.
    ska prova igen nu snart....kanske är det jag (och min sambo) som inte kan,men det går ju så lätt på andra hjulet ju? ,som sagt lite rädd att det ska fastna så man inte får bort hjulet alls sen!

tack för era svar!Glad
  • daniela1
    Kryckan skrev 2007-07-12 16:25:33 följande:
    Nej det är inte stänkskydden, det kan ju också låta, men inte det här som jag syftar på. Det är mera som att hjulet kan röra sig lite i sidled och därför inte snurrar helt rakt på hjulaxeln. Ska pumpa och se om det hjälper (inte för att det känns som att det är det men behövs definitivt ändå, är mer tung nu än då det fanns mer luft i däcken).Annars får vi kolla med en barnvagnsbutik här och se om de vet vad felet är. Är det fel på något hjul får man kolla med återförsäljaren och slutligen P&T om det vill sig riktigt illa. Men jag tror (optimist!) att det ska vara lättavhjälpt. Bara inte orkat ta tag i det ännu.Måste bara påpeka att det var underbart att ha pumpningsfria däck, även om vagnen blir lite tyngre av de däcken. Men slippa pumpa och punka. Det är värt endel det! Saknar de däcken faktiskt. Nu måste man ju dessutom hålla koll om det kommer glas och annan vass skit och inte bara köra på som en pansarbil
    hej hej kolla pinnarna på en gång omdu upplever att hjulet går att ta i sidleds, jag hade ju så, och det visade sig att pinnen var trasig ("ringen" var av och fjädringen trasig/dålig) ..bara ett litet tipsFlört
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6