Eller
-Tycker ni att det är alltför obekvämt utan sittdynor?
Smaksak, inte är det väl direkt obekvämt kanske men det blir ju lite mjukare med en dyna + att dynan är ju bra lättare att ta ur och tvätta vid behov.
-Ser det fult ut när man har syskonregnskyddet istället för singelregnskyddet, när man använder den som singelvagn? Jag vill inte köpa båda.
Min åsikt är att regnskyddet är fult hur man än gör så jag satsar på det som är mest praktiskt och eftersom jag använder vagnen mer som dubbel än singel så är det dubbelt regnskydd som är mest användbart här. Dessutom täcker det dubbla regnskyddet hela vagnen inkll vagnsns sidor vilket inte singelregnskyddet gör. Det täcker bara öppningarna.
-Används mjukliften som sittdyna/åkpåse sen när barnet åker i syskonsitsen?
Nej. Eftersom åkpåsen inte är ombyggbar och det inte går att ta av locket så gissar jag att det blir väldigt opraktiskt.
-Om bebisen föds på vintern, finns det något annat alternativ än att köpa mjukliften? Blir det alltför kallt annars?
Alternativ finns det ju alltid. Man kan ju använda tex lammfäll och ha åkpåse men jag personligen skulle nog köra med liften om jag hade en nyfödd i vagnen (vilket jag inte haft då min minsting var 4 mån när vi köpte vagnen). Liften är ju praktisk vid i och urlastandet också.
-Finns det någon som har struntat i att köpa sidoväskorna?
Jag funderar nämligen på att hoppa över det...
Min dotter är ett år nu och under det senaste året har jag aldrig släpat med mig min babybjörn-skötväska längre än till och från bilen. Vi har alltid tagit med den, men den har stått i bilen. Jag har istället haft med mig några blöjor, våtservetter och nappflaskan i min handväska. Så jag undrar, om det har funkat hittills lär det väl funka även med två barn och en P&T.
Jag tänkte bära babybjörnen på axeln fram och tillbaka till bilen! Vad tycker ni?
Detta är ju också en smaksak men själv hade jag blivit helt nipprig utan pannierbagsen. Nu använder vi till 80% bara en av väskorna men allvarligt, utan väskorna finns i princip inget packutrymme alls. Jag har två småbarn i vagnen och en större med mig för det mesta och med bara extrakläder och blöjor så blir det ju hur mkt som helst i väskan. En nyföding måste man ju nästan har extra uppsättning kläder till och lite annat med kanske beroende på babyn.
Så enligt mig behövs verkligen väskorna och jag vet flera sominte köpt dem och sedan ångrat sig och köpt till dem. Men som sagt, alla är vi olika och detta är min åsikt och mina iaktagelser.
Hur mycket kostar sidoväskorna förresten?
Här hemma i Sverige kostar de 695:- för ett par. I UK ligger de väl på ca £30.
-om man inte är duktig på att sy och inte vill köpa ett uv-skydd, finns det något annat alternativ om man vill mörka ner baksidan när barnet t.ex ska sova. Idag hängde jag en jacka på handtaget och igår en filt, inte så snyggt...
Tja, om man varken vill ha det ena eller det andra så får man nog hänga en filt över elelr liknande. Men annars är det enkla uv-skyddet smart då man får med en lös baksida som fästes över "hålet" bak. Då kan man ju använda endast bakstycket och behöver inte ha på det som täcker öppningen fram.
-sista frågan: om man har vagnen på sittläge,går det att sätta syskonsitsen där fram om bara ett barn ska åka? Då kommer barnet längre upp än om det sitter på vanliga sitsen.
Jag har aldrig provat då jag inte sett ett behov av det men jag tror du måste fälla sätet åtminstone i viloläge så det inte blir tight men jag är inte säker. jag har som sagt inte provat. Det kanske går utmärkt att göra så om man nu vill det.
När jag använt vagnen till bara ett barn så har vi alltid velat utnyttja lutningspositionerna i ryggstödet oavsett vem av dem som åkt. Det är bara när vi har två barn i vagnen vi nöjer oss med att inte kunna få viloläge.
En sak till: Går det att använda Maxi cosi cabrio till E3?
Var köper man travel system-insatsen och hur mycket kostar den?
Vad jag förstår så ska "bilstolsadaptern" funka med babyskydd av de flesta märken. De flesta webshoparna som saluför vagnen har dem och jag antar att även butikerna på stan har dem om de tar in vagnen vill säga.