Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Phil o Teds syskonvagn del 6

mellebus skrev 2007-05-08 23:09:51 följande:
    Nu har jag sytt två sommardynor till vagnen i mjukt frottétyg. Jag hittade färdiga handdukar på Ica Maxi och baksidan är av svarta IKEA handdukar. Finns snart att se i galleriet.
    Vilket kul tyg (handdukar). Jättesnyggt!
    ♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
  • Asereht
    villhasyskon skrev 2007-05-09 00:38:27 följande:
    Asereht: tack! haha, nu fattade jag plötsligt ditt nick oxå Det blev en svart/charcoal, fast med en del tillbehör i rött, bl.a. dyna. Så den ser riktigt cool ut tycker jag!
    Etienne skrev 2007-05-09 02:34:05 följande:
    Har ännu inte fått prova syskonfunktionen, bebiseländet vägrar ju helt sonika att komma ut *morrr*. Sitter här och kan inte sova för imorgon ska jag sättas igång på bf +14...Man får trösta sig med att det blir extremt smidigt med barnvakteriet om man blir igångsatt . Vi lämnar på dagis på morgonen och med lite tur hinner han få komma hem innan läggdags . Lite OT men
    Är det dags idag då? Spännande!
    Miranda skrev 2007-05-09 07:15:38 följande:
    Hej! Jag har precis beställt en orange PT från Pramworld. Väntar syskon i augusti och tycker vagnen verkar enormt smart och praktisk. Har läst en del i tråden och tittat in på era bilder vilket har varit en stor hjälp i valet av vagn.Ville bara säga det
    Kul! Orange är jättesnygg! Fint att vi kunnat vara till hjälp, det är ju det vi är här för.
    Konstansia skrev 2007-05-09 08:23:56 följande:
    Nu skall vi beställa vår P&T Ni skriver att ni mailar David är det på info@pramworld.co.uk">info@pramworld.co.uk ? Eller har ni någon annan "special"adress?
    Japp, den adress de har på hemsidan dvs den du klistrat in. Det är till 99% David som svarar på mailen.
    MamaKarin skrev 2007-05-09 09:20:22 följande:
    Dessa frågor har säkert ställts tidigare, men jag orkar bara inte läsa igenom alla trådar, hoppas ni har överseende - "Plastflärpen" framtill på mitt regnskydd (dubbla) till SP får jag inte riktigt till... Den hänger under och är i vägen om jag inte viker upp det. Är det nån som har nåt tips?- Är det nån som vet hur mycket det kostar (frakten) att bara beställa ett enkelt UV-nät till sporten från PW?Asereht: Väääldigt fina blöjgrunkor!!!
    Jag har inte SP så jag överlåter det åt någon annan eftersom jag inte vet om det är snågon skillnad på skydden. När det gäller UV-nätet så tror jag att det är £20 som gäller vad du än beställer från PW till Sverige, så är det på Comfy med men de tar ju £40.

Tackar och bugar för berömmet.
  • Asereht
    Snorpan73 skrev 2007-05-09 09:54:39 följande:
    en fråga - vi får ju barn i juni och jag klurar på hur jag ska göra det skönt för henne i liggdelen...tänkte mig ett gotlands-lammskinn, det SKA ju andas. nu sade en annan person att det blir för varmet - har ni erfarenheter? vi har ett formsytt från barnbutiken, men det är liksom inte "riktigt", dvs ett enkelt skinn utan har någon slags tygbaksida - calle blev iaf jättevarm av att sitta på det på somamren...annars? cocoon blir för varmt, filt för lite tycker jag - inte tillräckligt mjukt och flärparna känns väl igenom...sy en madrass - ja men den blir ju i syntet - må vara med bomullsöverdrag så det borde också bli varmt!
    En riktig lammfäll andas faktiskt men vill man göra det lite extra svalt kan man lägga ett litet lakan (falanell eller bomull) på fällen så svalkar det lite. Men lammskin är faktiskt balnd det bästa man kan ha som underlag då det ventilerar och isolerar. Annars skulle fåren/lammen dö av värmeslag som flugor. Så jag hade helt klart satsat på gotlandsfällen!
    Konstansia skrev 2007-05-09 09:59:28 följande:
    Tack Asereht.då skall jag maila en beställning, hoppas att han har allt hemma och skickar det med en gång vill ju ha vagnen nuuuuu.Efter mycket velande blev det en svart vagn och svarta väskor. Jag får väl ta och sy lite dynor och piffa till vagnen med.
    Dåså, då hålelr vi tummarna för att det går lika snabbt som det brukar och att du blir nöjd med vagnen. Svart var mitt förstahandsval men jag beställde just i glappet mellan E3 och Sp och de svarta E3 var slut överrallt så det blev en grön på heltid. Fast jag är väldigt nöd med den. Jag blir så glad av den.
  • Asereht
    Snorpan73 skrev 2007-05-09 10:11:11 följande:
    tack paddan och asereth - jag vill ju så gärna skaffa en fäll...känns som det ultimata sköna att ligag på...bommulsfilt ovanpå kan ju funka...
    Jag hade P&T fällarna hela förra sommaren, det funkade utmärkt. ett vanligt lakan funkar jättebra när det blir väldigt varmt eller en frotté handduk.
  • Asereht
    paddan83 skrev 2007-05-09 10:22:24 följande:
    snorpannä, inga pangar dragna.. hoppas att dem svarar på mailet idag och kanske tom får iväg den med dagens post.
    Det kan ju blivit något vajsing på vägen också. Jag vet att under en period så kunde man inte lägga beställning via hemsidan om vagnen skulle till Sverige, det blev något knas så de rekommenderade att man mailade in sin order.

När jag skulle beställa hade jag varit i kontakt med David ett par ggr innan och han sa då till mig att jag skulle återkomma med min order via mail när jag bestämt mig. jag fick ett mail från David ca 10 min efter att jag skickat in min order att de skulle kontakta mig under dagen med betalningsuppgifter. Det gjorde de också, de ringde upp. Jag hade väntat mig ytteligare ett mail. Jag blev totalt chockad då de ringde från england.
  • Asereht
    Cilla R skrev 2007-05-09 10:36:25 följande:
    Måste fråga om någon annan tycker att kvalliten på däcken är dålig? Jag har fått punka två gånger nu på mindre än 1 månad. Tycker att det är dåligt att däcken verkar hålla för att gå på asfalt med och inget mer.
    Trist, jag har inte haft några problem med varken hjul eller däck på någon av de två P&T jag haft. Går i både skog och mark och inne i stan med vår. Förra E3:an hade vi ett år och inga problem där heller.
  • Asereht
    Lillbulan05 skrev 2007-05-09 12:04:02 följande:
    jag menade den där remmen som man kan hänga handväskan i = shoppingsnöre finns den att få tag på någonstans?
    Den som hänger på handtaget? Jag kan inte komma på någon annan rem ju. Kolla där man kan köpa vagnen.
  • Asereht

Fantasifullt va! Fast det roliga är ju just det faktum att folk inte kopplar. Själv tycker jag ju att det är hur uppenbart som helst.

zera skrev 2007-05-09 12:41:13 följande:
    Hihi... ja, nästan samma namn som båda jag och min dotter heter i andra namn... fast de visste du ju eller hur Asereht?
    Jupp, det visste jag ju.
    Kavat skrev 2007-05-09 12:32:37 följande:
    Jag har inte fattat... Aserehts nickname? Vaddå fattat!?! Snälla förklara för nu blev jag alldeles nyfiken och har suttit här och klurat men inte fattat nåt!!!
    Är du med nu?
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • Asereht
    titti76 skrev 2007-05-09 13:05:12 följande:
    har ni något bra tips, min grabb på sex månader har börjat krångla och vill inte sitta i syskonsitsen bakom storasyster. Jag har leksaker hängandes som han kan leka med, men ändå så håller han på och krumbuktar och skriker. Nån mer som har det så?Vill inte göra mig av med vagnen, det är den bästa vagn jag har haft så om ni har några tips mottages de tacksamt. Kanske att jag borde byta till en Sport som jag pratade om för att han ska få bättre viloläge??
    svårt det där, barn kan ju ha sådana där perioder då de inte gillar att sitta fastspända tex. Viloläget på sporten funkar ju bara upp till ca 80 cm så det beror ju på hur stor han är också och hur länge du har användning för det. Är storasyster tung? Annars kanske det går bättre om du byter plats på dem ett tag. Väger hon inte över 15 kg så går det ju bra men du får ha lite extra koll så den inte tippar bakåt när du inte håller i.
  • Asereht
    Mumu skrev 2007-05-09 13:06:07 följande:
    Haha, det värsta är nog att jag provade att läsa nicket baklänges för nån vecka sen och inte fick det till något alls vettigt (jag läste väl snabbt och slarvigt), men så häromdagen så läste jag det av nån anledning igen, och då var det plötsligt där, så tydligt, så !
    Många brucka lägga till ett a istället för e på slutet och så tror jag att h:et försvårar. Sen gillar en del att lägga till ett s så det blir Aschereht, lite tyskt schvung sådär.
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6