Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Phil o Teds syskonvagn del 6

zera skrev 2007-05-08 13:24:58 följande:
    Oj, så långt hade jag inte tänkt, För det är ju verkligen ett måste att den ska komma in genom dörren och det kan ju vara bra om man behöver ta bussen någon gång oxå. Då ska jag definitivt kolla upp BT Fast det är tur att jag har P&T:n, I Just loooove it.
    Ja P&T:n är suverän! Stor favorit bland alla de testade vagnarna. Få se nu om jag gillar UJ singel. Jag gillade iofs UJ dubbel men P&T är så mkt smidigare iom att man slipper bredden.

Det där med mått insåg jag var en djungel det med. Många syskonvagnar (bla EL) är väldigt breda! Det är ju ok om man har bra förvaring/förråd men vi förvarar vagnen/vagnarna i hallen. Vår första syskonvagn var visserligen sthlmsmått men den gickinte in genom förrådsdörren det diffade på 0,5 cm. Det lilla räcker för att ställa till problem. Numer har vi inte det förrrådsutrymmet då vi byggt om i "uthuset" så dottern har en egen "lägenhet" därute.
    ♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
  • Asereht
    modestyclara skrev 2007-05-08 14:16:39 följande:
    Ja jag älskar ju min UJ duo... fast jag har bara haft fyra syskonvagnar att jämföra med UJ:n går lätt in på buss med 80 dörr...det testade jag igår...
    Ja UJ funkar fint på bussar och in genom ytterdörren. Det gör däremot inte teutonian. Inte här iaf.
    paddan83 skrev 2007-05-08 14:21:37 följande:
    jag har haft uj singel och tyckte inte alls om den. Dem görs så slarvigt så det är en massa småfel på dem flesta. Något jag stör mig mkt på.Sedan så tyckte jag inte att den var lika stabil som phil and teds och att den hade lättare att välta. När man har sittdelen på så blir den även lite bakåttung och så finns det inte nått liggläge.
    Intressant, jag vet faktiskt två till som haft den och sålt den för att de inte gillat den. Ska bli mkt intressant att testa. Jag gillar ju P&T:n så den blir ju kvar i vilket fall som helst.
  • Asereht

Idag har jag varit lite kreativ. Jag har funderat på ett sånt där blöjfodral ett tag och ritat mitt eget med min köpta blöjgrunka som inspiration. Så idag sydde jag en provgrej och den blev ganska bra faktiskt. Klurade också ut hur jag skulle göra för att få den snygg inuti utan synliga råkanter utan att behöva sy två och stoppa i varandra. Jag tycker det är så irriterande när fodret följer med ut så jag ville undvika den biten.

Ja, ja det blev en variant iaf och jag kommer nog göra lite ändringar men den blev fullt funktionabel. Bild finns i mitt galleri under "pyssel och handarbete".

• Asereht
    paddan83 skrev 2007-05-08 16:27:56 följande:
    Ja, jag skulle inte heler säga nej till en blöjgrunka. Fast här använder vi tygblöjor, så dem skulle nog inte gå ner i den ändå
    Jodå, vi använder också tygblöjor det var bla därför jag ville ha en större modell.  Om du vill sy så harr http://www.baranara.se/ beskrivning och mått även passande tygblöjor. jag gjorde min i tre stycken istället för ett enda då jag ville ha mer packyta sas. Man kan ju iofs bara lägga i en kil om man vill det annars.
    Asteraki skrev 2007-05-08 16:41:27 följande:
    Asereht- Har du sytt de till mig Matchar ju pleaaaaaaseeeeeeeeeee vill haaaaaaaaa snällaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
      Det kanske blir fler.
  • Asereht
    LillaÄrtan skrev 2007-05-08 15:51:11 följande:
    Skicka blöjgrunkan åt mig Asereth I love! Såå snygg!
    Vad kul att du gillade den.
  • Asereht
    modestyclara skrev 2007-05-08 18:45:43 följande:
    Jättesnygg blöjgrunka Asereth! Där har du en affärsidé om du vill starta eget!
    Tackar! Nu blir jag ju nästan lite generad av allt beröm. Generad men det är kuuul med positiv respons. Affärsbiten vore ju en kul grej men det finns så mkt sånt så jag tror det är svårt att slå sig fram. Håller mig nog på hobbynivå, man kan ju alltid sälja det man inte ska ha själv!
    Eller skrev 2007-05-08 18:54:55 följande:
    Tack för era svar!Vet någon hur mycket bilstolsadaptern kostar?
    I Sverige eller i UK?
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2007-05-08 19:55:47 följande:
    Asereht: Jättesnygg blöjgrunka, jag fick oxå genast det där villhabehovet Och vad proffsigt med egen logga på! Min första arbetsdag gick jättebra, jag trivs hur bra som hellst där (tandteknikerjobbet i Norge). Efter denna dagen kännde jag mig redan hemma, och det hade gått bra för barnen oxå, men det är lite trisst att bara hinna träffa de så kort stund innan de ska sova Saknar de redan, och så kommer jag jobba varannan helg på babyproffsen, det betyder alltså att jag bara kommer träffa mina barn ordentligt varannan helg Jag har kollat mina scheman och jag kommer jobba mer än heltid känner redan nu att det nog är ohållbart, men jag ska testa ett tag iallafall, och handla som en tok under tiden för mina 30% Imorgon blir det första dagen på babyproffsen, får se om jag trivs lika bra där oxå...
    *he he* Du har en viss förtur om du vill ha en men jag är övertygad om att du skulle fixa en minst lika om inte bättre själv.

Kul att det känns bra med jobbet och tummar hålls för morgondagen med.
  • Asereht

En sån här vill jag ha till min orange vagn! *dregglar*

http://www.minandmine.com/shop/pc-43-12-retro-sherpa-hobo-desert.aspx

Kolla de andra med på denna sida, speciellt retro mönstren! *bingobingobingo*

http://www.minandmine.com/shop/c-12-erbjudanden.aspx

Snorpan73 skrev 2007-05-08 20:53:47 följande:
    Den här då?

http://www.minandmine.com/shop/pc-59-12-circle-print-messenger-pink-coral.aspx
  • Asereht
    villhasyskon skrev 2007-05-08 21:19:38 följande:
    Nu har jag köpt en begagnad P&T e3, Hurra! Ska hämta den imorrn! Hoppas jag blir nöjd
    Grattis! Håller tummarna för att du blir nöjd då. Vad blev det för färg?
    Kavat skrev 2007-05-08 21:53:56 följande:
    Asereht,vilken snygg blöjgrunka. Hur gjorde du för att få till att fodret inte kommer med ut på ett smidigt sätt? *nyfiken*Och häftiga tyger, gillade det med fåret och det randiga och de blommiga.. Och ja, jag förstår att du shoppade loss! Nu blev man ju sysugen igen! Får se om jag hinner sy nåt på min blöjfickemojäng som jag ska ha ovanför skötbordet imorgon. Sen är det dags för blöjgrunkor till skötväskan! Om inte bebis hinner komma innan dess..
    Nu ska vi se om jag kan förklara det på en något sådär begripligt sätt. Jag sydde den i tre delar. Ett framstycke, ett bakstycke som är längre än framstycket då överviket blir lock och ett sidostycket som går hela vägen runt. Sidostycket lade jag med varsin räta utåt och körde sicksack runt hela. Sedan när jag skulle sy ihop så nålade jag liksom det enda tyget från ena hålelt och det andra från andra. Båda med rätorna inåt. Så man fick vränga ut dem efteråt. Men iom att både fodret och yttertyget sitter fast i botten så kan det liksom inte fälja med ut när man drar upp saker. Hänger du med? Jag är verkligen urdålig på att förklara. Du får fråga närmre om du inte förstod så ska jag försöka göra det tydligare (om jag kan).
    Lillbulan05 skrev 2007-05-08 22:29:29 följande:
    Jag har tappat mitt "shoppingsnöre" kan man få tag på ett nytt någonstans?
    Shoppingsnöre? Menar du handledsremmen/säkerhetsremmen? Annars är jag nog lost är jag rädd. *ha ha*
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6