villhasyskon skrev 2007-05-08 21:19:38 följande:
Nu har jag köpt en begagnad P&T e3, Hurra! Ska hämta den imorrn! Hoppas jag blir nöjd
Grattis! Håller tummarna för att du blir nöjd då.

Vad blev det för färg?
Kavat skrev 2007-05-08 21:53:56 följande:
Asereht,vilken snygg blöjgrunka. Hur gjorde du för att få till att fodret inte kommer med ut på ett smidigt sätt? *nyfiken*Och häftiga tyger, gillade det med fåret och det randiga och de blommiga.. Och ja, jag förstår att du shoppade loss! Nu blev man ju sysugen igen! Får se om jag hinner sy nåt på min blöjfickemojäng som jag ska ha ovanför skötbordet imorgon. Sen är det dags för blöjgrunkor till skötväskan! Om inte bebis hinner komma innan dess..
Nu ska vi se om jag kan förklara det på en något sådär begripligt sätt.

Jag sydde den i tre delar. Ett framstycke, ett bakstycke som är längre än framstycket då överviket blir lock och ett sidostycket som går hela vägen runt. Sidostycket lade jag med varsin räta utåt och körde sicksack runt hela. Sedan när jag skulle sy ihop så nålade jag liksom det enda tyget från ena hålelt och det andra från andra. Båda med rätorna inåt. Så man fick vränga ut dem efteråt. Men iom att både fodret och yttertyget sitter fast i botten så kan det liksom inte fälja med ut när man drar upp saker. Hänger du med? Jag är verkligen urdålig på att förklara. Du får fråga närmre om du inte förstod så ska jag försöka göra det tydligare (om jag kan).

Lillbulan05 skrev 2007-05-08 22:29:29 följande:
Jag har tappat mitt "shoppingsnöre" kan man få tag på ett nytt någonstans?
Shoppingsnöre? Menar du handledsremmen/säkerhetsremmen? Annars är jag nog lost är jag rädd. *ha ha*