Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Phil o Teds syskonvagn del 6

nina1977 skrev 2007-05-07 10:46:26 följande:
    Hej!!har du nån aning om varför det inte går att beställa färgen blue camo från england, den är ju jättefin. Dom skulle få in den på barnens hus här men då bli den ju dyr...
    Vet inte men det verkar som om man inte tar in den alls i UK.
    ♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
  • Asereht
    Mandarin skrev 2007-05-07 10:51:31 följande:
    Kan en bebis ligga i Phil & Teds e3 Twin Buggy med mjuklkift ? Någon som har den?
    Du menar tvilligvarianten eller? Svaret är ja vilket som.
  • Asereht
    smarties skrev 2007-05-07 10:53:45 följande:
    Vi funderar på att skaffa en P&T, men frågan är om den går in i hissen och dörren..har någon mått på den? :)
    P&T är 62 cm bred men nu kommer jag inte ihåg resten av måtten på rak arm. Kika in i FAQ trådet (länk i TS) där finns massa tekniska data och info.
  • Asereht
    Mandarin skrev 2007-05-07 11:04:10 följande:
    jo jag menade tvilling vagen. Så när man känppt upp alla knäppen kan man då sätta fast tyget så det inte är ett stort "hål" mellan syfleten och myukliften?Hoppas att ni förstår vad jag menar.Det är långkt kvar ännu innan det ska inhandlas, men det är så roligt att titta runt.
    Du menar öppningen baktill? Det medföljer ett/två genomskinliga plaststycken som man kan sätta där bak vid behov.

Jag har just lagt in länkar till de olika P&T modellernas manualer i faq tråden så där kan du titta lite närmre även på tvillingvarianten och hur den fungerar.
  • Asereht
    Mandarin skrev 2007-05-07 11:12:48 följande:
    Jag har tittat på den men hon sätter inte fast något plaststycken på filmen. Tack då vet jag.
    Kolla på den här länken istället om det ät tvillingmodellen du tänker på:

http://www.philandteds.com/services/instructions/pdfs/e3twin_instructions_web.pdf

Eller denna om det är den med syskonsits:

http://www.philandteds.com/services/instructions/pdfs/sp_instructions_15-1-07.pdf
  • Asereht
    nina1977 skrev 2007-05-07 11:20:22 följande:
    Behöver man köpa sovsäcken? Har ni köpt den eller sytt egna? Bebisen i coconen måste väl klara sig bra med filtar? Min tjej har aldrig haft nån "sovsäck" el åkpåse. Vi har haft filtar o sånt.
    Smaksak, vi hade ingen lift och hade åkpåse istälet men min minsting var 4 mån när vi skaffade vagnen.
  • Asereht
    aman skrev 2007-05-07 12:29:24 följande:
    Är det någon som vet hur man ordnar det svenska DHL-numret man skulle behöva för att kolla var vagnen befinner sig i Sverige?Eller har jag missförstått allt? Förstod det som att man någonstans tappar kontakten med DHL då numret är engelskt.
    Jag hade samma nr hela tiden och följde vagnen ända hem till vår stad. Från denna sida:

http://track.dhl.co.uk/tracking/ välj  Europe – by ident code, välj Sweden och skriv in ditt nummer
  • Asereht
    aman skrev 2007-05-07 12:38:08 följande:
    Tack! Har ni sedan ringt DHL för att kolla om vagnen finns att hämta någonstans i sin stad? Känns så trist att vänta ytterligare en dag när den egentligen är framme.
    Det verkar vara lite olika rutiner på dhl på olika ställen men dhl här ingde upp mig samma dag som vagnen landade hos dem. Eftersom vi inte orkade vänta till måndagen då de levererade i vårt område så åkte vi själva in och hämtade den dagen efter.
  • Asereht
    Mandarin skrev 2007-05-07 13:34:02 följande:
    www.philandteds.com/services/instructions/pdf... Längken fungrarar inte, kan vara min dator som inte klarar av den.
    Det fattas text i den där länken, vilken vagn är det du vill se instruktioner till? Jag länkade en sida bak och de länkarna funkar.
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6