Inlägg från: Kryckan |Visa alla inlägg
  • Kryckan

Phil o Teds syskonvagn del 6

hagrid skrev 2007-05-23 22:08:38 följande:
    Jo, det är ju utvägen som jag också sett. Har lite bråttom att hitta ngn med täckning på kontot för 6000 såhär innan lön, men det ska nog ordna sig. Vill helst slippa köra Skåne runt och förbruka de där 500 man sparar på bensin istället. Är så sugen på vagnen efter allt jag läst här och på andra ställen.Stort tack till er alla för en så bra tråd.
    En till kommentar på detta.. Till mig sa de att paketet levereras till dörren så då är nog inte posten inblandade, troligen DHL eller liknande.

Jag skulle göra som tidigare skrivit, överför pengar till någon som kan ta emot paketet, glöm inte ange den personens telefonnummer också om de ringer innan leveransen för säkerhets skull (som jag hoppas att de gör)

(har alltså beställt vagn från peppermint och väntar på mitt paket som borde komma hit i slutet på veckan eller i början av nästa, 3-5 arbetsdagar och de skulle skicka paketet i tisdags)
  • Kryckan

Lite info till er som oroar sig för beställningarna/pengadragningarna från peppermint.
    Nu har beloppet dragits från mitt konto, igår registrerades dragningen. Och nu står det PEPPERMINT som motpart också.

Säger till när jag fått vagnen sen också så ni vet status. Men räknar inte med att få den denna vecka, vore ju för bra för att vara sant. Så i början av nästa vecka tror jag snyggingen kommer.

Kram kram

• Kryckan
    Pilea skrev 2007-05-24 10:10:21 följande:
    Weiiiii...Vagnen är här!!! Budfirman ringde nyss och sa att han hade ett paket åt mig och att han stod på gården. Nu ska här monteras vagn Shit vad fort det gick att få hem vagnen trots strulet med betalningen.
    Får jag fråga var i Sverige du bor? Tänkte om det går snabbare till vissa delar eller så.
    Jag bor i Uppsala, och hoppas vagnen kommer imorgon eftersom jag beställde min en dag efter dig

(du behöver inte säga var du bor om du inte vill såklart, annars kanske ange norra/södra/centrala sverige?!)
  • Kryckan

Pilea: Äsch det var inget, kollade in din presentation och hittade ju svaret där... ibland tänker man inte före man skriver
    Det är inte så lång från Stockholm till Uppsala så man får väl hoppas på morgondagen eller måndag dådå.

*längtar*
    Man blir ju än mer sugen när andra får sina!!

JO, en fråga till alla som HAR P&T, har ni haft problem med att tyget i fram under den del där barnet har fötterna blir söndertrasat av framhjulet? En tjej på våran musiklek har en begaganad e3:a och hennes son lyckas liksom trycka med fötterna så att framhjulet går emot tyget på undersidan. Nu verkar det ju inte repa upp sig så det syns, men ändå. Andra som upplevt samma sak?!

• Kryckan
    solstraalen skrev 2007-05-24 13:50:41 följande:
    Jag beställde min vagn från pramworld, tog precis en vecka innan vi fick den och då var en vardag röd oxå. Bor oxå i uppsala =)
    Vet du hur lång tid det "ska" ta med pramworld? Är det samma 3-5 arbetsdagar?
    Jag känner mig inte minsta oroad över att inte få vagnen eller så, dock vill man ju se till att hålla sig hemma den dag de kommer.

Kom den också med FedEx/DHL?
  • Kryckan

Jag beställde den 21:a och fick svar den 22:a att de skulle skicka den samma dag (dvs 22:a).
    Så den kan ju komma tidigast imorgon, men får väl ställa in mig på början av nästa vecka. Mest jobbigt med att inte veta för att hålla sig hemma. Dottern vill ju vara ute och leka
    Och telefonnumret är ju hemnumret.. vet att man kan koppla om, får väl göra det då jag går hemifrån helt enkelt. Men är man på stan och de ringer och säger att de står utanför dörren blir det ju lite drygt ändå. Men man kanske kan komma överens om en tid då med dem.. vet inte hur det funkar när det är ett företag som skickat med bud så där.
    Men det blir nog bra till slut. Imorgon lär jag hålla mig hemma mycket ändå, har endel att fixa med inför bröllopet vi ska på på lördag!

• Kryckan
    solstraalen skrev 2007-05-24 14:38:03 följande:
    Ring DHL här i uppsala då du ser att paketet är i Sverige, så gjorde jag. =)
    Men jag kan ju inte se när paketet är i Sverige, eller kan jag? Har inte något kollinr eller så..
    Bara en orderreferens.
    Och så vet jag ju inte om de använder sig av DHL eller Fedex eller...
    Jaja, det löser sig säkert.
  • Kryckan
    Asereht skrev 2007-05-24 14:34:16 följande:
    Det där är ett känt problem som ska vara förbättrat på sena E3 och på nya SP, på SP har de ju satt extra tyg där vad jag förstått. Båda mina har klarat sig hittills! *peppar peppar*
    Ja den som den här tjejen hade var från 04 så det är väl tidiga e3:an, skönt att de fixat till det problemet då

Det enda den tjejen var missnöjd med på vagnen var att syskonsitsen inte kunde lutas, men det går ju på sporten. Känns bra =)
    Hon har ju haft sin vagn ett tag (inte från 04, köpte begagnad, men då är den ändå så gammal) och är fortfarande supernöjd!
    Hon har haft lift med minstingen i, som numera sitter i syskonsitsen bak.
  • Kryckan
    Pilea skrev 2007-05-24 19:29:15 följande:
    Vet ni vad, jag har fått med Phil o Teds dubbla UV-skydd utav misstag Den enda missen var att de packat grå pennierbags istället för svarta, men det gör inget, passar bra till den röda vagnen.
    Trevligt när de råkar skicka med något man inte ska ha
    Hur är vagnen nu då? Fiiiin gissar jag.

Åh helt avis, vill också ha min vagn! Håller tummarna att den kommer imorrn.
  • Kryckan
    Trogga skrev 2007-05-24 22:55:49 följande:
    Nya handtaget och chassit. Men äppelgrön som färg. Killen satt och kollade noga och jämförde -07:ans modell med sidan från australien. Eller så har de andra färger där.
    Men äppelgrön är väl den gröna som finns här med?!

Eller?
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6